HERLIG PÅSKAFTEN

Mmmm som seg hør å bør på ei Afte så sitter eg her; Stinn og noe småkvalm! Jepp, er kalkuna på bordet, ja så ofrer eg meg helt og holdent til middagen! Det er jo SÅÅÅ Nydelig! Var en beskjeden størrelse på Kalkuna denne gangen. La meg si den sånn at den me hadde i Jula var nesten 7,5 kg
og temmelig diger så denne søte her på 5,3 kg ble jo en spirrevipp i forhold hehe Men absolutt MER enn nok middag både 2 og 3 ganger 🙂 + Amira fikk et fat med seg 🙂

Amira kom her rett fra jobb og eg har fylt på “konto`en” litt, men eg må se om ikkje me kan få koset oss mer enn dag! Kjenner eg fortsatt SAVNER henne i hverdagen….Nå er det snart 2 år siden hun flyttet ut og eg hadde gjort mye for å få henne HJEM på jenterommet igjen <3 Man blir vel aldri helt vant med at ungene bor ute/borte?? Ååååå Go`jenta mi <3 

Tidligere i dag, altså før middagen hadde eg planer om en hårvask, men hva skjedde??
ALLE flaskene med shampoo og balsam i dusjen var TOMME! Etter salget på Vita for et års tid siden har eg nesten ikkje kjøpt det siden, men en dag måtte det jo gå tomt! Ergo bare måtte eg ut!

Siden Ali skulle sjekke om også Kiwi hadde Lammelår til 49,- kr pr kg ble han med og da ble det en svippas nedom havna! Å du milde kanoner DER var det KALD! Ja faktisk IIIIISKALDT! Nå har jo heller ALDRI 2 grader vært særlig varmt, men det blåste surt og det dryppet litt fra oven!
Takk og pris for effektivt varmeapperat i bilen 🙂


Sammen med en termos kaffi og et koselig strikketøy, ja så kunne eg ha sittet noen timer her nede! Jepp, det er både benker og bord så det er ingen problem med en piknick i havna! det er virkelig BALSAM for en hver sjel! Spesielt er det koselig nå på Vårparten da en hver båteier driver
å pusle med “snekka” si 🙂 Skikkelig KOoOSELIG 🙂


Nå skal eg verken skryte av den flinke kokken i bildet eller det fine bilen me har fått oss, men HUSET
i bakgrunnen hehe Dette ble bygd da eg var ganske så ung og eg husker eg drømt om akkurat det huset! Alle i Tananger snakket om det på et tidspunkt pga størrelsen og hvor flott det var, det var veldig mye omtalt også for noen år siden, men den historien skal eg ikkje gjenta her og nå! Se på det da!?!?! Lekkert ikkje sant!?? Det er DIGER og det ligger RETT i havna! Ahaaa det måtte vært så idyllisk!
Rett på haugen bak huset har du utsikt til ENGLAND omtrent og et eldorado for den som liker å fiske og rake krabber 🙂 Jepp, det er huset for meg! Tror et evn Garnrom kunne vært stort! *sukk*

Jaja eg er nå ganske fornøyd her oppe på en annen HAUG, nemlige Snøde 🙂 Glad eg slipper alt drama`er “der nede” i Tananger! Der bygges det over hus og heim og det virker ikkje som om det vises noe særlig hensyn! Ganske TRAGISK for å si det sånn!

Jaja, nå skal eg nyte noen timer med strikketøyet før eg åler meg langt under dyna!

HA EN FORTSATT
KOSELIG KWELL!

Go`klem fra ei METT Vibbedille 🙂

#påskaften #påsken2017 #kalkunmiddag #kalkun #tanangerindrehavn #båthavn #finthus #iskaldt #jentenepåflatholmen

 


 

1 kommentar

Siste innlegg