ORANSJE SJERF : LEKKER INSPIRASJON!

 Isabell Kraemer

 

Siden det er 1.september i morgen syns eg det er PERFEKT å hente frem noe flott , lekre og releativt enkle sjal uten for mye krumspring 🙂 Ja for i morgen er det seriøst dags for å strikke SJAL og SJERF! Det er ikkje hvilket som helt heller, eller det er det for så vidt, men de skal være ORANSJE! Er DU klar for årets aksjon til Kirkens Bymisjonen?? Ja om å dekorere sin egen by i Oransj sjerf og sjal  Du kan strikke i det garnet du vil bare det er oransj, men hvis du vil støtte ekstra opp om de hjemløse og vanskeligstilte kan du kjøpe det helt spesielle garnet som er designet for akkurat denne aksjonen! Nemligen #ORANSJESJERF!  Da går 5 kr av hvert solgte nøste direkte til Kirkens ByMisjon! Garnet er en blanding av 65% ull og 35% alpakka, det er litt tjukt så det går kjapt å strikke. Europris og de fleste garnbutikker rundt deg vil selge dette garnet 🙂 Det vil også blir solgt på nett og eg kommer tilbake med linker til hvor 🙂 På baksiden av garnets baderoler er det oppskrift på et enkelt sjerf så dette er noe alle kan bli med på, ja alt fra nybegynner til proffe strikkere 🙂

Eg skal strikke, selvfølgelig skal eg det! Dette har eg gjort før og det er en selvfølge for meg å stille opp
Har dog ikkje fått garnet i posten ennå så eg venter tålmodig 🙂 Eg har lyst å strikke et STORT
sjal som kan varme godt i vinterkulda!

Aksjonen er frem til 1.november når sjerfene deles ut, i fjor ble det samlet inn hele 15.000 sjerf!
Tro om me klarer å slå den rekorden?? Bli med du også, strikk med litt kjærlighet i hver eneste maske!

 Isabell Kraemer

 

CHASSE
Bildene over
Str 250 cm langt og 100 cm høyt

 

 

 

 

 

 

 

 

 Isabell Kraemer

 

GRYER
Str 175 cm langt og 110 cm høyt

 

 

 

 

 

 

 

 

 Isabell Kraemer

 

SCONTILLATE
Str 198 cm langt og 78 cm høyt

 

 

 

Tenkte det passet fint å friste med noen lekre sjal som kan inspirere deg!
+ at det er gøy og stilig å strikke i oransj! Høstens definitivt flotteste og varmeste farge 🙂

 

 

 

 

* * * *

Tja, da har eg sagt det eg ville fortelle så da er det bare å fortsette med denne armen! Skulle egentlig brette 2 skikkelig fulle stativ med klær, men eg tror eg sparer på den energien enn å lenge siden me skal ut å flakse litt over alt senere i ettermiddag 🙂 Sitter her med vid åpen terrassedør og nyter sola!

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE ETTERMIDDAG

 

 

Go`klem fra ei spent Vibbedille 🙂

#strikk #knit #pattern #strikkeoppskrift #sjal #shawl #isabellkraemer #oransjesjerf #etvarmeresamfunn #kirkensbymisjon #sammenervisterke #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #topplisten #toppblogger #toppblogg #blogglisten

4 kommentarer
    1. Ååååååå bommm. Der lå Chasse ny printet på bordet. Tenkte jeg skulle bruke Holst super soft.

    2. Jeg strikker heller et skjerf i en “vanlig” farge og donerer bort. Syns ikke rusmisbrukere og fattige skal måtte ta til takke med noe som gjør at de skiller seg mer ut fra vanlige folk 🙂

    3. Anonym: Eg har nå tenkt å gå med et slikt sjal selv og eg er verken rusmisbruker eller hjemløs. Grunnen til dette er fordi man ønsker å sette fokus på aksjonen 🙂 Det kommer til å være så mange andre enn vanskeligstilte som bruker denne fargen så eg tror ikkje at noen føler seg spesielt ut pekt

Siste innlegg