GJØR SOFAKROKEN KLAR TIL HØSTEN – STRIKKEOPPSKRIFTER

Designet av Martin Storey

Det er ikkje bare kubbelys og peiskos som hører høsten til, neida, en sofakrok full av herlige puter og pledd er også et must! Uten tvil! Mangen puter og helst noen store også.
Gjerne flere enn ett pledd, husk at ALLE må få

 

 

OSWALD OWL
Bildet over
Str 46 cm X 46 cm

 

 

 

 

Designet av Martin Storey

 

 

PAWS FOR THOUGHT CUSHION
Str 50 cm X 50 cm

 

 

 

 

Designet av Martin Storey

 

ENCHANTED FOREST
Str 46 cm X 46 cm

Garn brukt i disse 3 putene er DETTE og DETTE 🙂
 

 

 

 

* * * *

Må jo bare starte med å TAKKE for den enorme responsen eg fikk på DETTE innlegget om Flamingo`en min i går!! Fikk også flere spørsmål om hvilken oppskrift eg har brukt, har ikkje brukt noen spesifikk oppskriften annet enn at eg strikker samme halsutringning som det er på Pinneguri sin Hverdagsjakke. Ellers har eg regnet meg ut til et masketall som passer meg og min strikkefasthet slik at det blir en laaang og romslig jakke til meg. Mønsteret måtte eg også regne ut på lengden, vil jo ikkje ha Flamingo`en midt på ryggen, neida, eg vil strekke den nedover heeele ryggen! Det krevde en del utregninger, telling som sagt på både jakkelengde og ikkje minst bredden på ryggen. Har vel mer eller mindre maximert hele ryggen kan du trygt si og allerede mens eg sitter å strikker på denne rosa Kompisen har det dukket en ny idè opp i hodet…Da ser eg for meg et motiv som gjerne sklir litt rundt på jakka…

Et godt råd hvis du vil lage din helt UNIKE jakke er å ta utgangspunkt i en jakke du allerede har, ja en som du liker størrelsen på, eller en som du kanskje vil gjøre noen endringer på(?) Da måler du alle retninger på den du har, bestemmer deg for garn, strikk en prøvelapp og begynn å beregn. Mulig det kan ta litt tid, men til slutt vil det absolutt være verdt det for da har du noe ingen andre har

Når det er i boks setter du deg ned med ruteark og så bare KOoOSER du deg med masse fargeblyanter og lar kreativiteten myldre en hel kwell! Da blir det bra vettu 🙂
Gleder meg til å se hva DU tryller frem 🙂

Annet enn strikking som skal gjøres i dag, tja nei det vet eg ikkje…Er jo torsdag så kaaanskje me henter hjem helgekosen? Det virker som Ali vil utsette det til i morgen. Hadde halvveis plan om Spectsaver med mor mi i dag, men ser ikkje ut for at det skjer så da er det bare å vente på en tilbakemelding på det. Eg er i allefall superivrig på den Flamingo`en og det blir så gøy å se den vokse frem nedover ryggen 🙂

Har du noe kjekke planer for dagen da?

KOS DEG OG HA EN
SKJØNN DAG

Go`klem fra ei Meget Fornøyd VIbbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #pillow #sofaputer #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar
    1. Den jakken din vil nok bli lagt merke til når du drar ut i den—-
      Jeg gjør ferdig ett par pulsvarmere i dag . Ellers er det bærplukkertid. 🍓🍓🐝🐝

Siste innlegg