MANDAG & FEST!!

Reklame | House Of Yarn/ Dale Garn

 

Har blitt mye festing i det siste det er i allefall helt sikkert! Ca hver 5. cm fester eg trådene for hvis ikkje blir det bare et komplett KAOS! Det blir heller ikkje festet grått på rosa eller omvendt! Det er skikkelig NO NO og FY FY! Greit å ha litt system i festinga også slik at baksiden blir finest mulig, det er i allfall eg opptatt av. Er ikkje like enkelt hele tiden da det på noen stykker er mye mer tråder enn andre, men men fint blir det jo på en snedig måte 🙂

 

 

 

Nå har eg startet på selve fjærprakten på Flamingoen så flere og flere nøster legges til. Du ser stripene som indikerer deling av ryggen og frontene i hver side? Innen for begge disse stripene skal Flamingoen være, dvs den blir nesten like bred som hele ryggen og så blir den såååå lang! Kan ikkje bare bestemme at den skal ha korte bein heller! Stakkar Flamingo!! Er i grunnen veldig fornøyd med hvordan den blir, var slettes ikkje en selvfølge det når eg startet 🙂
Skikkelig gøy er det i allefall og eg storkoser meg 🙂

 

 

 

For å få rette og litt skarpe hjørner gjelder det å tvinne tråden riktig vei og ikkje minst samme vei HVER gang! Da unngår man at det kommer et lite hull der nemligen. For hver slikk “tapp” på halsen her må eg klippe tråden og starte med ny tråd, ja for ingen tråder skal dras vettu – Ergo MYE å feste, men en fest i ny og ne av og til er helt greit det, selv på en mandag 🙂

Hvis du vil ha litt mer info om denne type strikke kan du ta deg turen innom HER!

 

 

 

* * * *

Eg er altså vel hjemme igjen etter en kjapp tur på Kiwi og tannlegen! Da me kom fra butikken og skulle til Sola kom me AKKURAT da det hadde skjedd ei ulykke rett her ned hvor me bor! Det så skikkelig summelt ut! En bil hadde tydeligvis tatt med seg en hel lyktestolpe og bilen var totalsmadret og lå på hode ute i grøfta! TENK om me hadde vært bare 2 min kjappere på Kiwi!?!? Da hadde me kjørt der! Snakk om flaks! Så at det var flere biler som hadde stoppet og folk var på vei for å hjelpe. Politi og ambulanse var fortsatt ikkje kommet så eg konkluderte med at det var ok å bare snu og kjøre en annen vei! Er det noe det IKKJE er behov for så er det trafikkaos
 tillegge i en slik situasjon!

DibHassan følgte med på Twitter på vei ut til Sola, der møtte me også ambulansen og 2 politibiler. På Twitter sto det at damen som hadde kjørt var ute av bilen og ved bevissthet, så da var det ikkje sååå gale som man fikk inntrykk av og etter 20 min sto det at damen var lettere skadet og fraktet bort med ambulansen. Har mange ganger lurt på HVA autoritetene legger i “Lettere Skadet”??

Anyway, ingen reggis av i dag heller…det er de der 2 røttene som SKAL møtes! Men la det være sagt, DibHassan innrømmet at han siden sist ikkje hadde vært flink med strikkene…Straffer seg det! Ny time om nesten 1,5 mnd og da BØR de treffe var beskjeden som ble gitt,
så da får me se da…

Nå er eg uansett klart for litt fest slika t eg kan fortsette å strikke og Ali, ja han maler bare her han..

KOS DEG OG HA EN
FORTREFFELIG KWELL

Go`klem fra ei noe sliten Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #grafiskgobelin #intarsia #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger
#blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg