GLEDELIG OVERRASKET!!

Reklame | House Of Yarn/ Rito Garn&Hobby

 

Helt ærlig?? Eg har ALDRI blitt så til de grader GLEDELIG overrasket over et nytt garn før!! Flere ganger, ja ganske mangen faktisk, har eg ytret min mening om bomullsgarn?!? Ja at eg MEGET sjeldent syns det er ok å strikke med, men nå ble eg virkelig stilt til veggs altså! OMG! I går kwell la eg nemlig opp til en prøvelapp i Gullungen Garnet, før eg la opp var eg kun begeistret for mykheten og hvor deilig det kjentes ut, men når eg i tillegg skulle bruke pinne 4 så eg for meg at dette ville garantert bli glissen, løst og ujevn…MEN SALLAN!! Så feil kan man virkelig ta
og eg er den først til å innrømme det!

 

 


Eg mener, SE bare på denne lekre prøvelappen!! Joda, eg vet at eg stort sett strikker veldig jevnt,
men dette?? Woop Woop det overgikk alle mine forventninger!! Dette var utrolig DIGG å strikke med og eg må så absolutt bruke pinnenummer 4 mm til dette garnet!

Går eg ned (Slik eg hadde planlagt i hodet mitt) hadde det blitt ALT for kompakt! Eg syns faktisk prøvelappen ble så fint at eg rakk den ikkje opp en gang hehe, nop, eg felt av og la den fint i kurven hehe
 

 


Det å strikke prøvelappen gikk altså som en drøm og swipp-swipp så var det gjort og det var med ett dags for alvorets time; STRIKKEFASTHETEN! Du vet eg snakket jo om det senest i går, ja viktigheten og konsekvensen med en prøvelapp/ eller ikkje prøvelapp?? –
HER! Som eg fortalte der står det 22 m pr 10 cm på selve garnet og oppskriften eg skal bruke har en strikkefasthet på 20 m pr 10 cm. Da var det veldig viktig for meg å få så nærme 20 masker som overhodet mulig!!
Å du?? VETTU KA!??

Eg fikk ganske nøyaktig 19,5 maske på 10 cm!! OMG! Snakk om å få det ene gullhåret akkurat der sola aldri skinner!! JuHuuu Ja eg var ganske svett da eg begynte å telle inni denne åpningen på Strikkekalkulatoren (Som du forøvrig kan kjøpe HER!)

Altså; Med en strikkefasthet på 20 m ville omkretsen blitt 65 cm på genseren og på 19 m blir den 68 cm, men siden eg har en halv maske mer, ja da vil eg tro den blir sånn CA 67 cm, så da kan eg virkelig si meg veldig godt fornøyd! Ikkje bare det, men eg ble sååå GLAD pga garnets kvalitet at eg la opp til genseren der og da så nå er eg faktisk allerede klar for å begynne med raglanøkinga! JuHuuu Dette er seriøst et garn eg kunne tenkt meg MER av, ja i flere farger for det er absolutt et garn eg kan anbefale og da gjerne spesielt til barn og personer som ikkje liker klær som klør!

I`m in LOVE <3
 

 


Kommer vel ikkje utenom å nevne dagens høydar;
Woop Woop Eg har BURSDAG i dag og eg blir 48 år 🙂 Men, eg må jo si en ting: Eg syns faktisk eg holder meg ganske godt!! Eller…?? hehe Eg føler meg jo ikkje mer enn 25 så det stemmer jo godt!
Eg har aldri vært sånn “på” når det gjelder masse produkter som skal holde alderen på avstand (Det er OGSÅ en av grunnen for at det ALDRI har dukket opp noen reklamer på det området! haha) For å være heeelt pirkete så er eg ikkje 48 før kl 23.59 i kwell! Hadde tenkt å bare ta en ordentlig skikkelig kosedag her i Go`stolen sammen med dere, men Amira har tatt fri
(Eller avspasering er vel mer riktig) jobb i dag og har invitert meg med ut på lunsj JuHuuuu Me skal inn til Stavanger og kose oss!! Tror jaggu me skal klare å få til det for stedet me skal til er “Døgnvill” og eg fikk vann i munnen da me sjekket menyen! Oh MY sååå mye godt og eg håper eg klarer å spise opp HELE tallerkenen!! Gleder meg som en unge!

Etter på blir det date med deg! For da skal me hjem, eg skal hoppe i koseklærene og DA skal eg faktiske bevilge meg resten dagen sammen med det NYE strikketøyet mitt! Åååå eg har så mye kjekt å glede meg til i dag, ja eg er jo faktisk en av verdens heldigste!!
Tenkt det du?? Søren ikkje verst 🙂

Det er faktisk meldt forholdsvis ok vær også så byturen kan bli ganske fin den!
Eg lover ingenting, men eg skal prøve å Snappe litt under byturen
og lunsjen så da kan du jo Joine oss via Snapchat! (vibbedille)

KOS DEG OG LAG DEG
EN PERFEKT MANDAG!

Go`klem fra ei Glad&Fornøyd Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #strikkefasthet #gullungen #houseofyarn #barnekreftforeningen #nyttprosjekt #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

0 kommentarer

Siste innlegg