FESTLIGE&STILIGE LUER

Designet av Nina Machlin Dayton

Hva med en festlig lue inspireret av 30-tallet? Den kan drapères på 3 forskjellige måter akkurat slik du vil! Du trenger en hespe med f.eks deilig Merinogarn på en ca 360 m så er du der 🙂 Følger du strikkefastheten på 26 m/38 row får du er flotters lue 🙂 Dessuten får du prøvd deg på tvebåndsstrikking som gir en lekker liten detalje 🙂 (Vel verdt strevet spør du meg)

DRAGONFLY HAT
Bildet over
Str XS – L

 

Designet av Nina Machlin Dayton

Det er gøy med litt morsomme luer!
Garn du f.eks kan bruke er DETTE og DETTE 😉

GALAMARA HAT
Str XS – L

* * * *
Lørdag, og kun strikkeplaner! Pga alt som skjer her er hjemme er det i grunnen ikkje så mye me kan gjøre så eg er på grensen til å bli LAT! haha Er nok ganske mangen som allerede mener eg er det, men så lenge eg vet med meg selv hva eg gjør og hvorfor eg ikkje gjør dit og datt så kunne eg ikkje brydd meg mindre 🙂 MEN, eg GLEDER meg til DETTE DETTE og NM i Oslo! Du kan trygt si at eg allerede er i full gang med å samle opp energi, hvis det i det hele tatt er mulig! Burde hatt en form for boks som eg kunne puttet det lille extra opp i hver kwell for så å åpne den når det trengs 🙂

Skal du på StrikkeHelg i Stavanger? Kanskje me kan strikke litt sammen? Håper eg ser deg der!

Som du kanskje så i DETTE innlegget har eg nå NOK en gang laget et dilemma for meg selv…Planen er å få ferdig Flamingojakken(kåpa) men så fristet det så sykt med litt tynne pinner at eg bare ga meg hen! Før eg la meg i går fikk eg det over på 4 pinner så nå er det jo egentlig bare beine veien, men eg tror for min egen samvittighetsskyld skal startet dagens første strikkeøkt med litt ermstrikk 🙂 Hvis eg virkelig setter opp giret der så går det jo ganske så fort og siden ermen er svart kan eg jo strikke på det nye strikketøyet i kwell – Siden det er lyst 🙂
Det tror eg er en god plan 🙂

Da er det i grunnen bare å ta en shaining på håret og få på meg
passende koseklær for en lat lørdag 🙂

KOS DEG OG HA EN
HERLIGE LØRDAG

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 😉

#strikk #strikking #knit #knitting #strikkeoppskrift #pattern #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikeblogger
#blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Lat – mange definisjoner på det. Støvsuging og generelt annet husarbeid går tregt for meg. Dessverre har jeg ikke assistanse, så når hybelkaninene har bitt seg selv opp til flere ganger, ligger jeg på gulvet for å få dem opp med støvsugeren – everything goes – når man MÅ.

Siste innlegg