DET ER FARLIG Å RYDDE!!

Reklame | House Of Yarn


Selv om både Mel Gibson OG Rambo gikk på Tv i går kwell som for min del kvalifiseres til ganske bra StrikkeTv endte eg opp inne på Garnrommet en god times tid…Ja tiden flyr når eg er der inne kan du si! Må jo bare beklage litt dårlig bildekvalitet så nå MÅ eg notere meg “Hvit lyspær” på handlelista for dette går ikkje lenger! NOP! Det er 0% naturlig lys der inne og da blir alt gult pga lyspæra, men men, akkurat nå er ikkje det så viktig! Tenkte mer eg skulle forklare
HVORFOR det er så utrolig farlig å rydde!!

På bildet over ligger “My Knittingjacket”, La Vie Est Belle Halsen, Løvfall Jakken,
Humulus og Rive Gauche Sweater

De ligger fortsatt inne på selve garnrommet, har ikkje helt kommet seg inn på Ullhylla i garderoben ennå, neeei, for der trengs det også å tynnes ut…Har rett og slett strikket FOR mye! Dårlig med plass gitt selv om eg solgte unna noen plagg i sommer…En sirkel dette her, neida, overhodet ikkje noen vond sirkel, men strikker man mye så har det en dominoeffekt
i kategorien ryddig…Sånn er det!

Det eg gjorde i går var å rydde ut av de alle posene/eskene som har stått i kø for å komme inn i det aller helligste, nemlige selve garnhyllene….DA trengs det rydding og ikkje minst litt omrommelering i hyllene! Skal nytt legges inn må noe av det andre flytte inn med hverandre for det er IKKJE plass til flere hyller! Da må det i tilfellet bygges ut, hvilken vei er søren meg ikkje godt å si, men la oss nå starte for “problemene” vil nemlige ingen ende ta;

 

 

Tja, her er da noe av det nye garnet som har kommet til det siste halvåret! Fant blant annet garnet OG oppskriften til DENNE som eg bare MÅ ha, men når?? Planen er å strikke den i Superfine Baby Merino fra Knit at Home 🙂 Et utrolig deilig garn kan du tro! Ellers har eg ganske mye AlpakkaUll fra Linde Garn (det som selges på Nille), vurderer å strikke noe barnehageklær av det 🙂

 

 

Tror faktisk det kunne blitt ganske stilig med barnehageklær i denne lilla-Ish`fargen og den i korall`ish! Merkelig fargekombo kanskje, men i skikkelig lys er det søren meg ikkje så verst!

 

I den lys lilla BabyMerino (Også Linde Garn) til venstre der tenke eg en KOSEGENSER til ei tulle, jepp, en skikkelig deilig litt pusete genser sammen med…

 

….noen nøster av dette Soul garnet fra Du Store Alpakka. Tror absolutt at det kunne blitt en favoritt! Mykt og deilig og ikkje minst skjønne farger!

Ahaa ser du de grønnlige nøstene som ligger i plastikk der til venstre?? Kan trooo eg leita etter de i går! Det er det nye Holst Supersoft garnet eg kjøpte i august! Men de lå der i ei hylle bakom noe annet og planen er jo å strikke DENNE i det garnet…

Burde, eller hadde jo villet ha den på pinnene i dag!! Helst i går!

 

Ei helt annen hylle, som egentlig irriterer litt er denne, Arwetta garnet mitt! Det er stort sett fra min “En Av Hver” periode, altså en i hver farger! Det er bare noen eg har 2-3 nøster av, men eg kommer liksom ingen vei her…Kanskje eg må begynne å supplere?? Tja…*Får vurdere*

 

Veldig vanskelig å gjengi farger i dette lyset, men denne er sånn karry/oker farger, skikkelig lekker og hadde eg bare hatt 2 nøster til skulle eg har strikket DENNE!! Superfin spør du meg og på en eller annen måte skal eg ha den også! FØR vinteren slår til for fult!!

 

I ryddeprosessen fant eg disse, det deilige Superfine Alpaca Merino! Tenkte faktisk at eg kunne strikket OsloLuen av det i steden for, eller enn så lenge?? Eg la en tråd av dette og en tråd Arwetta tråd over fingeren og det må bare ha vært mikroskopiske forskjeller hvis de i det hele tatt var der! Tro om ikkje det kan går greit! *Tenker* Fargen er en deilig type “brent” Oransj!
Tror eg må teststrikke! Ahaa lekkert!
<3

 

Noe av de siste tilskuddene til garnsamlingen er disse Go`bitene over her!! Mmmm Fat Faerytale, Alpakka Tweed og Alpakka Fur – Det er meningen dette skal tryller rundt og bli en deilige jakke eller genser + noe lekkert tilbehør av et eller annet, det vil tiden vise….*Luksus Problem Deluxe*

 

Helt til slutt har eg disse lekre nye fargene i Mini Sterk….Sukk, ikkje sant?? Umiddelbart poppet jo flere par med sokker opp i hodet mitt, men så har eg sett et lekkert skjørt som eg virkelig burde strikket til ei tulle, eller vettu hva??

Dette hadde også blitt kjempefint til tilbehør som luer, FINGERhansker etc!

Tja, vel…Skjønner du problemet nå eller? Det er jo nesten knøtt umulig for meg nå å sette meg ned å strikke på en SVART erm!! Nå har eg sååå lyst til å bare meske meg med alle de nevnte prosjektene over her og gudene skal vite i hvilken ende eg skulle ha startet!! Men! Fy søren eg har seriøst MYE kjekt, deilig, lekker, tøft, koselig og ikkje minst helt FANTASTISKE
strikkeprosjekter å se frem i mot! 
SÅÅÅ heldige me StrikkeGALNE er!

Anyway, eg må nok bare holde meg på rett kjøl for visst ikkje blir jo ingenting ferdig og som sagt; Denne Flamingo jakken SKAL bli ferdig nå før eg i det hele tatt tenker på å så mye som lirker noe mer garn inn her i stua! Eg må rett og slett bare stålsette meg! *Håper*. Før i det hele tatt inntar strikkeposisjonen her i Go`stolen må eg en kjapp tur ned på Joker…Det er ALLTID noe me trenger liksom…Selv på en søndag! Dessuten ligger det an til at eg får masse ME-TIME i dag! Ali var oppe i 5 tiden i dag og bla så vasket han ALLE vinduene!! Ja på utsiden i 2 grader!! Oh My!! DibHassan skal ut med noen venner fra klassen på ungdomskolen som han ikkje har sett på en stund. De er bortreist på skolen, men er hjemme nå i høstferien så han ser eg nok ikkje før i kwell igjen. Da blir det nok en del strikking på meg 🙂

KOS DEG OG HA EN
FORTRYLLENDE SØNDAG

Go`klem fra ei Ivrig Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #garn #garnlager #houseofyarn #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstetstrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger #knitathome #lindegarn #dalegarn #dustorealpakka

7 kommentarer
    1. Så mye lekkert garn og flotte tanke prosjekt . 👍Her prøves Holst supersoft for 1 gang, blir still light tunika 😊 er veldig spent på resultat etter vask

    2. Flotte farger og garn kvaliteter. Mye å meske seg med her. Litt Luxus problem, kanskje…..
      Å holde seg til et prosjekt som nesten er ferdig før begynne på noe nytt, er et stort problem her i heimen. Og å montere, jeg prokastinerer og misliker akkurat monteringsbiten ja

    3. Ååå, for eit drømmelager!! 😀 Her har eg ikkje sååå mykje lager, men nåken skuffer og bokser er det blitt 🙂

    4. Det er ihvertfall mer ryddig enn hos meg. Garnet ligger i bæreposer, søppelsekker, stappet inn både her og der i skuffer og skap, og noe bare står på golvet. Jeg vet fa** ikke hvor jeg skal gjøre av det! Nok av skap, men de er stappet med stoffer fra alle årene jeg drev med søm. Kanskje på tide å lage en “gis bort annonse” på metervarene.
      Luksusproblemer, egentlig. :/

Siste innlegg