RYDDESALG!


Som eg nevnte her for noen dager siden så kan det oppstå en kanskje litt negativ side med strikkinga! Det er å ha plass til ALT! Det er ikkje bare garnet som skal sin plass, men også det man strikker til seg selv og familien…Nå er eg faktisk i den situasjonen hvor eg har begynt å stable ferdige prosjekter inne på garnrommet fordi det faktisk ikkje er plass i ullgarderoben!
Da må man rett og slett ta noe grep!

I dag gikk eg gjennom hva som egentlig befant seg i Ullgarderoben og der har eg faktisk noen skikkelig deilige ullplagg som IKKJE har vært i bruk og som bare ligger der. Skikkelig flotte plagg som fint kan brukes av andre som passer det bedre for det er ikkje fordi at DibHassan eller eg ikkje liker plaggene, men det er ene og alene fordi ting enten er for store eller for små.

Derfor tenkte eg å legge noen av plagget for salg her på bloggen for å se om det er noen interesse! Kanskje, sier bare kanskje, kommer det også noe garn som eg kan kvitte meg med for
å få plass til mer av det nye 🙂 Får se hva eg finner 🙂

 


Denne ble strikket til DibHassan for noen år siden og er aldri brukt! Helt ny og kun skylt gjennom når den var ferdig strikket! Dette er 100% Højlandsull fra Garnudsalget i Danmark. Utrolig deilig garn! Fargen er militærgrønn som Jr selv valgte ut og det er sydd i glidelås.
Det er Nøstebarn sin oppskrift.

 


Størrelsen på denne i ÅR vet eg faktisk ikkje da den ble strikket for å passe DIbHassan der og da,
men målene er som følger:

Bredde på bol (under ermene): 41 cm, altså 82 cm i omkrets
Ermlengde; 55 cm (Siden det er ragnlan målte eg fra nakken)
Lengde på bolen: 59 cm

Prisen er 600 kr + porto
 

 


Så har eg denne fantastiske Setesdal kofta som eg strikket for en del år siden! Har hatt den på meg noen få ganger, men den er alt for stor for meg og har bare blitt liggende! Den er strikket i Peer Gynt og den veien 1 kg som vil si det samme som det er brukt 20 nøster. Andre utgifter er Broderibåndene rundt halsen (Pris kr 110,. pr meter + hekter) Hekter og bånd er kjøpt på Husfliden + eg fikk laget til halsen og montert båndene og sydd i ermene på butikk.

 

Arbeidet er veldig fint utført og det er ingenting å utsette på noe.
Målene på denne er som følger;

Bredde på bolen (under ermene): 68 cm (dvs 136 cm i omkrets)
Ermlengde: 54 cm (målt fra sømmen der ermene er satt i)
Lengde på bol: 65 cm
Halsåpning (bredde): 29 cm

Prisen er 1.600,- + porto

 

 


Dette er seriøst noe av det HERLIGSTE eg har strikket!! Deilig jakke med hette strikket i Misti fra Du Store Alpakka (100% alpakka). Det gikk med 22 nøster og prisen pr nøste er 54 kr så selve kostnadene, dvs det den kostet meg er 1.188 kr + noen spinndyre knapper! Husker eg betalt noen og 40 kr stk! Jises eg har virkelig vært gal en gang i tiden hehe Da er det surt at den er for stor!! Tror eg har prøvd å hatt den på meg et par ganger. Det er 5 knapper (Den 5. er i hetta) så det er for et par 100-lapper bare i knappene utenom garnprisen

 

Målene på denne jakken er:

Bredde (målt under ermene): 57 cm (Dvs 114 cm i omkrets)
Ermbredde på overarm: 20 cm ( dvs 40 cm i omkrets)
Ermlengde: 52 cm
Lengde på bolen: 58 cm

Prisen er 1.500,- + porto
 

 

 

Nok en jakke som nesten ikkje er brukt av Dib Hassan. Den var ganske stor da den var ferdig, men etter hvert ble den glemt der inne på garderobehylla…Strikket i Peer Gynt og Østlandsgarn

 


Her ser du, Dib Hassan er akkurat 11 år her. Jakken er superflott, men det var alt for stor.

Målene er:

Bredde (Målt under ermene): 49 cm ( )8 cm i omkrets)
Ermlengde (målt fra der ermene er satt i): 48 cm
Hel lengde; 62 cm

Prisen er 1.000,- kr + Porto
SOLGT!

Eg har tillatelse til å selge Marius produkter


Porto= Norgespakke til kr 175,-

Kan evn diskutere prisene

Hvis du er interessert i å kjøpe 1 eller flere av disse plaggene kan du sende meg en mal:
[email protected]

Hvis du kjenner noen som er på jakt etter strikkeplagg så del gjerne dette innlegget!

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #ferdigestrikkeplagg #ryddesalg #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

2 kommentarer
    1. Hei! Så mange flotte strikkearbeider! Du strikker utrolig mye fint, og finner/viser fram mengder av både lekre og artige klær og kosedyr! Vil bare tipse deg om at du kan skrive ut porto til Norgespakke selv på nettsiden til Posten, da koster den 145,-. :o)

    2. Anonym: Ja det er eg klar over, men problemer er, Nr 1: Eg har ny Pc og den er ikkje tilkoblet printeren, Nr 2: me har vannlekkasje i stua og elektronikken av denne typen som står i stua er pakket ned for øyeblikket 🙂 Det er derfor eg må gjøre det på denne måten 🙂

Siste innlegg