NORGESMESTER

Denne helgen har ikkje vært annet enn et EVENTYR fra ende til annen!! DibHassan er blitt NORGESMESTER og det som debutant i NM! Det er umulig å klare å beskrive hvordan det har vært, men han steg på en svær og oppadgående bølge og tok hele 4 medaljer av 4 mulige! Dvs FULL pott! Gratulasjonen har stått i kø kan du si og 1.januar 2019 er han invitert til Rådhuset her i Sola for å motta Gratulasjoner og Pris, det er ganske uvirkelig, men herregud så fantastisk!!

Kort og oversiktelig oppsumert:

GULL i Individuell Sparring Herre Jr -62 kg
BRONSJE i Individuell Mønster Herre Jr -62 kg
SØLV i LagMønster med Team Rogaland Herre Jr
BRONSJE i LagSparring med Team Rogaland Herre Jr

 

Gullmedaljen i Individuell Sparring var drømmen og den hadde han så og si stålkontroll på fra første Kamp og det var så fortjent for dette har han seriøst trent huden under beina av for!

Alle Sparringskampene til DibHassan er blitt filmet og har du lyst kan du se de her;

KAMP NR 1

KAMP NR 2

KAMP NR 3

FINALEN

 

 

Her er de klar for første Runde i Lagmønster. Team Rogaland nærmest i bildet sammen med Coach og Trener, vil du se filmene med kampene kan du se de her:

KAMP NR 1

FINALEN

Team Rogaland vant SØLV og det er første gang det stilles med så ungt lag i NM 🙂

 

Dette er STAS altså 🙂 

 

Her er de klar for LagSparring. Veldig vanskelig å filme disse kampene fordi det var selvfølgelig på den banen hvor me ikkje kunne stå nærme, eg har filmene, men det er så langt borte og kun til bruk for Dib egentlig. Eg måtte snu meg litt bort av og til for Dib fikk litt bank kan du si, men jammen GA han bank også 🙂 Fint å se at de alle sammen er GODE venner 🙂 

Her vant altså Team Rogaland BRONSJE 🙂

 

Et flott Team Rogaland med et gode vennskap 🙂

 

Dib startet lørdag morgen med Induviduelt Mønster og vant BRONSJE!

Ja eg filmet også disse mønstrene, men han var også på i en Ring “der borte” og det er så mye som skjer mellom meg som filmer og den ringen at det er litt kaos å se for de som ikkje vet hva de skal se etter haha

 

Etter at Mesterskapet var ferdig i går litt sent på ettermiddag dro me tilbake til hotellet og nevøen vår kom å møtte oss og da hadde Dib kun en ting i hodet; MAT!! Han hadde egentlig lyst på Sushi, men siden verken T.H eller meg liker det ble det en tur på nærmeste BurgerKing 🙂

Planen me hadde på fredag var å gå litt rundt i Oslo å vise Dib diverse steder, men lite ante me da at det ble SÅÅÅ mye i helga og Dib var totalt UTSLITT kan du si, ja og mine bein var ødelagte av å stå og gå i gj.snitt 16-18 timer pr dag siden fredag. Derfor ble det bare en tur bort på Operahuset og det var gøy for der har heller ikkje eg vært! Fy flate så flott!

Min planen og håp var jo å gjerne få tatt litt “in Action” bilder der på Operataket, ja litt sånn flyvende hopp og spark, men ikkje bare var Dib utslitt, men det var også ganske mørkt.

Fikk likevel tatt noe flotte bilder da:

 

Bildene under er fra JernabaneTorget en tiiiidlig lørdag morgen når eg ventet på bussen opp til EkebergHallen:

 

Dette har ALDRI skjedd før! Ja at eg har hatt såååå mye skritt som 13259 på EN dag!! Eg kom ikkje på å sjekke antall steg fredag og lørdag, men det var nok rundt det samme!! Du kan trygt si at eg kjente det!!

 

Det var såååå grusomt vondt i beina da me endelig satt oss ned på Gate ute på Gardermoen!! Det eneste eg ville var å ta av skoene, men i frykt for at eg ikkje skulle få de på gjorde eg ikkje det. Eg hadde på meg en jeanstights som til vanlig er litt løs og behagelig rundt beina, men i går strammet den seg rundt leggen og det var sååå vondt! Hadde det ene og alene vært opp til meg, ja da hadde eg tatt av buksa og skoene + eg hadde slengt beina høyt, men men

Da me endelig var hjemme og skoa var av klarte eg knapt nok gå på beina! Aldri opplevd det så ekstremt før! Er fortsatt hoven i anklene i dag, men det er betraktelig bedre. Har egentlig ingen andre planer enn å bare være til stede i dag for ikkje bare skal helga fordøyes, men kroppen skal også hente seg inn igjen på alle måter! At eg KUN har gått på vilje og på akkord med meg selv i helga er det ingen tvil om! Uansett hvor vondt eg har nå så hadde eg gjort det om igjen og eg VET at eg kommer til å gjøre det igjen uten tvil for dette er noe eg for alltid vil være en del av!

TUSEN MILLIONER TAKK for sinnsykt mye gratulasjoner i løpet av helga og en hel HAUG med flotte meldinger, dere er helt UERSTATTELIGE! Beklager der i mot at eg ikkje verken har hatt tid eller kapasitet til å svare alle, men satser på at dere skjønner hvorfor. Det har gått I ETT fra kl 05.30 til over midtnatt både fredag, lørdag og i går! SÅ ja, nå kan eg si eg er utslitt hehe Men verdt det? Så absolutt!

Bare for å TOPPE helga så forsvant Dib akkurat ut dørene for han har mest sannsynlig fått seg jobb! Han fikk beskjed fredag før avreise at de ønsket han på opplæring på Elkjøp! SÅ da er jo hele hverdagen fylt opp i prioritert rekkefølge slik: Skole, Trening og Jobb 🙂

KOS DEG OG LAG DEG
SEG EN FLOTTERS DAG!

Go`klem fra ei Ekstremt STOLT mamma 🙂

#norgesmesterskapetitaekwondo #nm #taekwondo #oslo #norgesmester #debutant #gullvinner #stoltmamma #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

18 kommentarer

Siste innlegg