GRATIS JULE GO`BITER

Designet av Kathy Lewinski

Tenk så utrolig! Hele 24 forskjellige votter bare servert rett i fanget uten noe stress! At oppskriftene er på engelsk betyr lite og ingenting i denne sammenheng fordi diagram, ja det er vel å kalle “Unix” når det kommer til språk!? haha Ingen unnskylding altså 🙂

Disse er strikket i tynt garn, typ 211m på 50 gr, men om du vil ha større votter bare bruker du noe tykkere garn og pinner! Da får du plass til større pakker MoHaaa HVIS me en dag får oss peis, gjett om eg skal strikke disse da!?!? “Ju Bett”!!! Det er jo superkoselig på en peis 🙂

Eller du?? Bare et lite “stall”TIPS: Vettu ka eg har tenkt på siden eg så disse votten første gang?? Tenk deg å ha strikket en GAAANSKE stor votte, ja noe a`la SelbuVotten bare ikkje så enorm, men anyway en stor vott til å bruke som Julegave Sekk!?!? Nice ikkje sant?? Eg ville også hatt en sånn stor vott på kjøkkenet eg, jepp, til å ha f.eks en 10 kilos pakken med sukker oppi! Pr i dag har me en gammel striesekk som me har en 10 kilos pakka med sukker og en sånn stor pakke med mel oppi. Grei løsning når det ikkje er plass i skapene + det er dekorativt å ha stående i kroken 🙂 

MITTEN GARLAND ADVENT CALENDAR
Bildet over
Ca 11 cm X 6 cm

 

Designet av Kathy Lewinski

12 DAYS OF CHRISTMAS
MITTEN GARLAND

Like store som de første

 

Designet av Creative Neats

Disse er strikket på pinne 3,5 og da er eg ganske sikker på at garnet som er brukt har en strikkefasthet på en ca 22m/10 cm, men også her kan du bare sette i gang med det garnet du måte ønske 🙂 Uansett så blir gnomene skjønne(Tøffe?) og en gnom eller
2 må me jo ha når det er Jul 🙂 Festlige Typer 🙂

KNITTED CHRISTMAS GNOMES
Oppskrift inkl info.bilder

 


Husk også; selv om en oppskriftene er gratis er det IKKJE lov å dele den! Det du da må gjøre er å dele linken til der oppskriften ligger slik at vedkomne selv kan laste den ned. Hvis alle passer på å gjøre det på den måte, jo lengre orker Designerene å lage flotte oppskrifter –

Og ikkje minst krediterer DU også da designeren på riktig måte!

* * * *

I går kwell bestemte eg meg for at fra nå av og i allefall ut året skal eg prøve så godt eg kan å stå opp TIDLIG!! Vanligvis står eg opp i 9 tiden, men i dag dro eg meg selv ut av dynene litt over 8 og MÅLET er at det skal bli en NY normal og stå opp kl 7!! Hvorfor?? Jo bare derfor hehe Neida, eg har alltid vært et morgenmenneske, men etter at eg ble ufør for 14 år siden har eg også blitt ei nattugle og det lar seg dårlig kombineres for her kan man ikkje få i både pose og sekk samtidig som eg skal fungere! Til slutt smeller det!

En av grunnene til at eg skal prøve dette er fordi eg veldig ofte bare surrer bort hele formiddagen!! Eg bruker f.eks nesten en time på å bare våkne, drikke kaffi og sitte å surfe på mobilen, der etter blir det litt blogg, så svinser eg rundt å rydder ca 1 times tid før eg sjøl tar meg en tur på badet og da er som oftes klokka både 12 og 13 før eg får kommet i gang med strikkinga! Fra nå av og en måned frem har eg en del som eg vil strikke for å ha noen Julegaver om ikkje annet og da trengs hver time eg kan få! Har for lengst gitt opp å få noen extra armer! Så ja, måler er å komme meg opp kl 7 for så å være klar med første strikkeøkt senest kl 10 haha Jaja eg begynte jo ganske greit i dag da så får eg se hvordan det hele utvikler seg…Bakdelen er jo at eg må kutte
ned på nattugle tilværelsen…Hmmm

Det gjenstår jo bare å se om eg overlever ettermiddagen! Den kan være stri noen dager for eg kan lett bukke under for både en og to timer på øyet! *humrer* Men du?

LAG DEG SELV EN
SUPER MANDAG!

Go`klem fra ei Optimistisk og litt søvnig Vibbedille 🙂

#strikk #strikking #knit #knitting #pattern #strikkeoppskrift #freepattern #gratisstrikkeoppskrift #christmas #strikkeblogg #strikkeblogger #norgesstørstestrikkeblogg #norgesstørstestrikkeblogger #blogglisten #topplisten #toppblogg #toppblogger

1 kommentar

Siste innlegg