197 Bountykuler….!

 

For å kanskje unnskylde meg selv om en muuulig misforståelse…Når eg “få beskjed” (<–via ei oppskrift)
om å ruller kuler som skal dyppes i sjokolade for så å spises da skal man:

A) Kunne putte den rett i munnen
B) Tygge den uten å få bollekinn, eller
C) Neesten ikkje slikke seg på fingrene etterpå, men det er tydeligvis min
oppfatning av størrelsen på ei kule som skal dyppes i sjokolade….O M G!

Jepp, eg har som du kanskje skjønner rulla Bountykuler i kwell…Jepp, eg ble sittende ei god stund ved spisebordet for å si det sånn *ler meg halv ihjel*

Eg brukte DENNE OPPSKRIFTA fra Meny og det står da vitterlig i oppskrifta at av 1 porsjon får man ca 50 kuler? Tja, da tenkte eg: “Det kan jo bli litt knapt så da dobler eg den”. You kow; Mor mi skal ha + de eg deler husrom med elsker Bountysjokolade…Men altså….HALLO!? Dobbelt skulle blitt ca 100, ikkje det?

 

 

 

 

Vel, eg har da vitterlig 197 kuler i kjøleskapet!! Ikkje bare det, men hver og en av de skal i morgen
dyppes i sjokolade….Det var liksom DEN søndagen! Skjønner? *ler litt til*

I følge en del av mine SnapchatVenner, som forøvrig lo godt…..sier at disse kulene skal være større, eller burde eg kanskje kalle de for brøøød? Eller små sosisser? Ikkje sant!? Jaja, vettu hva som er så kjekt med dette? Si eg putter ca 30 i en boks til mor mi, 50 i en boks til de 3 eg deler husrom med – Da har eg jo faktisk så mange som 117 som eg kan fordele i noen av de fine posene eg har kjøpt og gi de bort. Det blir kos vettu, aldri så galt at det ikkje er godt for noe ♥ Nå vet eg i allefall hva eg skal i morgen, hva skal du bruke søndagen til??

Minner i sammen slengen om at i morgen er det klart for Juleglede Nr 3! Åååå hvilke premier!
Håper bare eg får tatt litt bilder mellom sjokoladedyppinga…*må bare le litt til*

 

 

SOVE GODT
OG DRØMME SØTT

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

10 kommentarer
    1. Synes det var grei størrelse på disse. En kjekk munnfull. Men da husker du det til neste år og ikke dobler oppskriften.

    2. Tror du blir glad for at du laget så mange, da slipper du lage flere i desember 😂👍🏽

    3. synes en munnfull er stort nok eg også og du kan fint fryse dem ,da har du helt til påske :=) men koslig å gi bort også ja .
      I dag skal vi besøke min mor,2 timer å kjøre hver vei så det gleder eg meg til ,ikke sett henne for hele koronaperioden,kos deg med dypping så håper eg å rekke juleglede nr 3 når eg kommer hjem igjen

      1. Det er koselig med biltur 🙂 Da kan man bare slappe av og evn strikke om man er sidepassasjer 🙂 Klart du rekker Juleglede, trekker ingen vinner før til fredag igjen 🙂

    4. Så deilig ut 🙂 Og smått er godt det også, kan spise dobbelt så mange 😀 Fint med gaver også. Jeg skal fortsette å kjøpe julegaver jeg. Prøver oss på Outlet ute på landet, håper på LITT mindre folk 😉 Ha en fin søndag <3

      1. Det å HA 197 Bountykuler er intet problem for garantert kommer de til å få bein å løpe på, men eg blir nok stående over sjokoladeskåla ei stund i dag, dyppe, dyppe og dyppe 🙂 Glemte å nevne at eg har også 1 kg marsipan som skal trilles ja og selvfølgelig dyppes…Dib så på meg og spurte: “Kan du vær så snill å lage Peppermyntekuler i år?” (Han liker ikkje marsipan) Å ja, de skal også dyppes…Så det blir en del dypping fram over *ler*

    5. Fantastisk disse er jo super gode så det er bare å kose seg🤣🤶🎅

Siste innlegg