2 Kjappe!

Designet av Amy Miller

 

Jo nærmere me kommer Jul jo kjappere må gavene være! *ler hjertelig*. Amira og eg tok en LYNkjapp en i går: Fant noe KULT på nett som var midt i blinken til noen me skal kjøpe gaver til! Klikk-klikk-Kjøp! Salg var det også! Bedre blir det aldri! Ok, 2 ferdig 4 igjen haha Nop, som sagt, blir ikkje så mange gaver UT av huset i år, blir vel mer på oss det da? Ja som me kjøper til oss selv? Men du? Luer? Hvis du tenker deg om så er jo det i grunnen veldig kjekt å strikke! Om lua ikkje er alt for avansert så går det jo i grunnen rimelig kjapt! Ja me snakker gjerne en kveld mens du ser på Tv fra kl 20-22 (Normal Tv-Tid i de fleste hjem). Det beste er jo at du trenger BARE strikke 1, så la oss si ei uke da – Ja mandag til fredag, da har du 5 kjappe gaver da! Eg har seriøst vurdert å strikke et par luer
i gaver bare fordi det er alltid noen som eg føler bør få litt extra, ja rett og slett fordi det er
alltid noen me er litt extra glad i ♥

 

FLAKED
Bildet over

Amy Miller som har designet lua over har i grunnen flere fine luer og den på bildet er strikket i Kasmir ♥ Selv om det i utgangspunktet pleier være et kostbart garn er lue et flott prosjekt å fråtse litt med! Det går sjelden mye garn
i ei lue og ergo trenger den ikkje blir så dyr likevel 🙂 Du kan noen ganger få både 2 og 3 luer
ut av et nøste eller hespe 🙂

 

 

 

 

Designet av Amy Miller

 

Ei Julelue er absolutt på sin plass nå syns eg? Denne er også strikket i Kasmir ♥ Orginalgarnet kan du ta en kikk på HER om du våger?? Ja, det ER dyrt, egentlig VELDIG dyrt! Her er tingen, du har 2 hesper til denne lua, du har nok til 2 stk slik som på bildet om du strikker nr 2 motsatt i fargene. Når det er gjort har du fortsatt nok igjen til å kunne strikke ei lue av restene så i teorien kan du strikke 3 luer av de 2 hespene du trenger 🙂 Men fortsatt vil eg si det blir dyyyrt! Det blir liksom typ 500 kr i garn pr lue…HEKKAN det er bra det finnes mye annet flott garn! 🙂

 

DONDER AND BLITZEN
One Size

 

 

* * * *

 

 

Tirsdag, dagen da vaskebøtta SKAL og MÅ fylles! Nå skal støvet bort og eg vet at hvis eg skrur opp musikken så kan dette går rimelig knirkefritt! Uansett, eg har intet valg for eg har en avtale med politiet i morgen og MÅ ut! Ja iiiikkjeeee sant! Eg er jo også en av de som MÅ lage meg et pass for å få beholde konto og kort! Problemene startet i grunnen på sensommeren, fikk brev fra banken om at siden bildet på Visakortet var over 10 år måtte eg ta nytt bildet: “Ta me passe og møt opp innen fredag hvis ikkje blir kort uten bilde og id sendt ut” fikk eg beskjed om, vel, brevet fikk eg om tirdagen! Har ikkje sjans i helvete til det vettu, skal eg først betale for et pass så skal det være skikkelig og ikkje et nødpass! Eg ga bare F`en og fikk der med en Visakort UTEN bilde og ID! Kult ikkje sant? Spesielt siden kortet i tillegg ikkje virket! Jaja, det har bare surret og gått. Her om dagen ringte eg bare banken for å høre om eg var en av de som kunne risikere å få kontoen sperret, jepp det var eg også! Brevet var tydeligvis sendt i nettbanken! Er det EN plass eg ikkje leter etter brev så er det der for å si det sånt! Vel vel, eg har frist på meg til 10/12. Ringte politiet, det er tydeligvis mange som meg (HAHAHA) men det gikk fint for eg fikk en avtale
i morgen så da blir det nytt pass og sååå må eg ut i den banken som eg aldri har vært kunde i! Banken vår har de lagt ned for folk her i Tananger? Nei me trenger ingen bank. Klapper passe halvlunket
for denne fantastiske utviklingen altså!

Har du hørt om tettstedet som legger ned alt av offentlige tjenester og bygger 100`vis av hus til tusenvis av folk?? Jepp, det er her det, i Tananger! BRAVO!

 

Tror rett og slett eg bare svinger den vaskebøtta eg, ja for DET gir nå i det minste litt mening 😉

 

 

KOS DEG OG HA EN
STRÅLENDE DAG

 

 

 

 

Go`klem fra ei Papirløs Vibbedille 🙂
Men snart røykfri i 1 år!! Hvem hadde trodd??

2 kommentarer
    1. Ja, sånn er det blitt. Vi mistet først postkontoret, så banken. Må igjennom bomring for å hente pakker. Og, som hos dere, så popper det opp tusenvis av leiligheter rundt oss. At ikke Equinor og andre store firma har protestert for lenge siden, det forstår jeg ikke.
      Ha en fin dag😊

      1. Det er helt sprøtt! Her også: Først posten så banken flere kjedebutikker, tomme lokaler på senteret og nå diskuteres det på Rådhuset om ikkje bare Skoletannlegen også skal flyttes! Jadda, da blir det bok når ungen skal til tannlegen også. Det er så gale vettu 🙁

Siste innlegg