Ååå HELLEDUSSEN – Gratis Strikkeoppskrift

Designet av Claire Garland

 

Altså! *Sukk* Forelsket ved første blikk, eller hva? Claire Garland (<–designeren) er jo spesielt flink med disse søte skapningene, å ja hun har flere! Bare ta en kikk Her Inne, men husk at eg advarte deg *humrer* De er strikket i garn som er ganske lett tilgjengelig for deg og meg; KidSilk og Tynn Alpakka fra Drops 🙂 Sånn er litt gøy.

 

 

 

Designet av Claire Garland

 

I oppskriften får du både kattungen + Klær ♥
I følge Claire er dette en design og oppskrift for en nybegynner så det er bare å hive seg rundt. Mens du likevel er
i gang kan du jo strikke Mamma`n til kattungen også, eller kanskje bare et festlig Kamerat?

 

BEGINNER`s KITTEN
Bildene over
Ca 13 cm høy
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

 

Eg har endelig fått rigget meg til ved spisebordet igjen for eg har noen gaver eg skal perle, planen er faktisk ganske mange, men eg får nå se hvor mange det blir. Har perlet 3 pakker tidligere,
men i sleden til Julenissen er det plass til flere 🙂

Ellers har det vært en noe travel dag…PÅ mobilen! Etter at eg luftet mine planer om litt Julekos og fikk avgårde noen mail har det bare ballet på seg, men det er jo GØY! Og ja, eg kan love en god del garn – Det liker me 🙂
Rito skal også være med så kanskje eg kan ordne en deilig perlepakke? Det hadde vel vært gøy!??
Ja, t.o.m Poster Store ville bli med så dette blir herlig!

Nå skal eg ta med meg kaffikoppen og sette meg ned ved spisebordet og bare ta kwell! Eg burde absolutt ha plantet litt avleggere…..Kanskje i morgen…? Men du, kjenner du til denne planten? Elefantører?

 

 

På bildet her er den ganske ny og litt liten, men den har jo vokst en god del! (Gadd ikkje reise meg å ta en nytt bilde hehe) Eg har kontroll på de avleggerne som har kommet opp fra jorda, men i midten av planten strutter det opp mange nye blader. Det er som de skyter seg frem. Har lest at om man ikkje gjør noe så vil planten vokse seg ganske stor i høyden. Vet ikkje helt om eg ønsker det? Anyway, hvordan kan eg ta avleggere fra midten der? Fortell meg gjerne 🙂

Men nå? PERLER!

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

5 kommentarer
    1. Takk for tips om strikket katt og kattunge, jeg har et barnebarn som er autist og han bare elsker katter. Jeg har leita (virkelig leita) etter oppskrift, så takk takk

    2. Hei. Har den samme planten og har lurt på det samme selv. Googlet litt, og på sidene til Mester grønn står det hvordan det skal gjøres.Jeg anbefaler deg å ta en titt der,det forklares bedre der enn jeg kan gjøre her.(Ler.)

    3. Pilea peperomioides heter den, hvis jeg ikke tar helt feil. Det er i alle fall bare å klippe av 😁 Tar en god saks eller kniv og klipp av stilken, ferdig er stiklingen. Snittflaten dytter jeg i kanel (det virker antibakteriell) og stiklinger setter jeg rett i jord. Ha gjerne en gjennomsiktig plastpose over eller ett glass, for å øke luftfuktigheten rundt stillingen, da roter den kjapere. Morsplanten kommer med nye skudd.

    4. den pusen var nydelig ja :=) en slik plante har jeg hatt ,jeg tok bare hele rota ut av potten og knekte av alle avleggere ,men har aldrig sett att den har vokset seg stor i høgda ,fin plante da.
      Koslig å lage julegaver ,nå er jeg ferdig med prosjekt nr 2 av garnpakken jeg vant hos deg,men jammen er det garn til ennå mer ennå :=)kommer bilde i morgen

Siste innlegg