Alle gode ting er…3!

 

Tro det eller ei, men i dag måtte eg kjøpte meg noen nye rundpinner…Var en tur i Hillevåg og stakk bare innom Stoff&Stil en kjapp tur. Liker godt disse Lacepinnen med spiss tupp, spesielt til den type garn eg strikker med på mitt nye prosjekt. Hadde en diskusjon med ei en gang ang lengden på selve pinnene på disse, i dag målte eg de butikken – opp mot en vanlig Addipinne…Akkurat like lange 🙂 Så da har det jo ingenting å si. Akkurat nå strikker eg på 40 cm pinne, den er snart smekkfull og eg gidder ikke sitte å pinholde på maskene til de får plass på en 80 cm pinne, går over på 60 cm først og etter hvert 80 cm. Når eg har muligheten går eg også over til 100 cm, da er det lettere å se om eg strikker stort nok 🙂 Fikk tak i alle 3 i dag så nå er det bare å strikke og strikke…skal strikke et stykke ser du

 

 

 

 

 

Et par dager før julehelga fikk eg disse 3 nye silikonformene hjemlevert, fra Devon Dotting
Først i dag fikk eg testet de!

 

 

 

 

 

Mye småfeil her, men det fixer eg til neste gang. Blir fine disse, og når de er ferdig er det bare…

 

 

 

 

…å tenne opp noen telys 🙂

 

 

 

 

 

Ser på blogg.no i dag at det er poppis med lego blandt de voksne…?? Vel, eg skal nå ikkje være dårligere eg da! Dib fikk lego av julenissen i fjor jul, eller året før…Fortsatt ikke bygget det...Nå har eska stått ei stund her på Hobbyrommet og nå ble eg altså fristet til å åpne boksen! Tja, ser ikke helt gale ut dette, er jo KUN 3 poser…! Å nei, dette er sååå langt fra blomster det kan komme *ler* Kan vise når hvis det blir ferdig! Eg får sette på serien og bare åpne første pose, blir nok strikking etter hvert da…må jo teste de nye strikkepinnene 🙂

 

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

9 kommentarer
    1. Så fine former. Blir bra med telys og stilige malte hus.
      Bli nå ikke bitt av lego-feber. Kan bli dyrere enn dyrest. Har en 30-åring som er ihuga legobygger. Startet jo med duplo som et lite knøtt, gikk over til vanlig lego og nå er det de avanserte setta.
      Ønsker deg en fin kveld.
      Klem fra Liv

      1. Eg har hatt min oppvekst med stooor legoby, prøvde etter beste evne å få Jr hektet, men det var eg som satt å bygget alt han fikk av lego…og nå ser det ut for at eg må bygge denne også 🙂 Han likte å leke med lego, men ikke bygge

    2. Jeg har bygd litt Lego dette året. Orkidė, paradisfuglblomst og markblomst bukett. Jeg sliter med å få pottene på potteblomstene til å henge sammen.. Men moro å bygge.

    3. Blir spennende å se lys i husformene dine og jeg er så spent på strikkeprosjektet ditt. Det må jo være noe stort …, 🤗

    4. Voksne som bygger lego kalles: AFOL eller Adult fan of lego. Mange voksne som bygger.

    5. Nå lurer jeg.. er det gips du bruker i formene?
      De var superfine! Var inne der og kikket og de har jo masse flott!

      1. Bruker vanlig gips også, men har mer eller mindre gått over til Steingips for da kan også figurene stå ute + de tåler mye mer enn vanlig gips 🙂 Det er farlig å klikke seg inn hos Devon Dotting!! 😀

Siste innlegg