Hva har eg på pinnen tro!??

 

Dette var det eg la opp til den kwellen søs eg og eg var på JuleStrikkeKafé på Gramstad, nå skjønner du kanskje hvorfor eg ikkje kunne strikke på disse vottene akkurat den kwellen? Ikkje sant? *ler* I går kunne søs åpne gaven sin for vottene fikk eg ferdig natt til 2.juledag! Måtte legge de ca 20 min på ovnen i går for å tørke ut de siste dråpene før eg pakket de inn. De hadde en “Liten” julaften i går ser du, så sånn sett var beregningene god,
fra min side *ler litt til*

Ellers er det i grunnen lite eg har fått strikket på dette nye prosjektet nå i desember, hadde eg litt strikketid gikk det i vottene…som forøvrig er mitt eneste ferdige strikkeprosjekt i år! Tidligere år har eg gjerne vært opp i flere 10-talls ferdige prosjekt når jula var over! Andre tider nå serru! *humrer* Har litt planer for det nye året og eg tenker
å bestille hjem noen “sekker” med steingips til å støpe en del utover våren, satser på mye sol slik at eg kan sette tingene ut i sola etter hvert. Da blir det også bedre muligheter for å spraymale ute…Så er målet da, langt der fremme å ta Julemessa med storm haha Oj oj nå skravler eg meg langt bort og er allerede fremme ved neste års julemesse! O`no! Mye kjekt som skal gjøres før eg er der….bla å strikke ferdig dette prosjektet her da, kanskje eg kan han den på meg på neste års julemesse!?? Tja, eg er litt pessimist i forhold til strikketiden…
men, eg har det ikkje travelt 🙂

 

 

 

 

Eg har 18 deilige nøster med Jamieson`s & Smith  (Eg kjøpte alt garnet av Tove Fevang på Strikketreffet i år) deilige ullgarn, hvert nøste er på 25 gr og ca 100 m, tynt og helt herlige og en (….) blir nydelig i dette garnet! Blir et fargerikt prosjekt med alle disse fargene som er ganske dempet og derfor fungerer sååå herlig sammen.

 

 


Tidligere når eg laget alle maskemakørene laget eg også slike små knipper med 5 små makører, eg strikker på pinnenummer 3 mm og disse er perfekte med liten ring. Har hengt 5 slike små på en lenke som er perfekt for raglanøking/felling. Problemet er bare at på mitt prosjekt trengs de 9 markører i raglan – Er jo i seg selv et hint til hva eg strikker! Det trenges 2 stk pr øking, og ja, det strikkes top/down, min favorittretning hihi

 

 

 

Som du vet er eg veldig glad i striper og det passer jo veldig fint med tanke på antall farger. Har flere nøster fordelt på 2 gråfarger så eg tenker annen hver stripe grå og annen farge. Til min størrelse går det ca 1800 m garn, dvs eg garantert trenger alle 18 nøstene 🙂 Hele herligheten kommer til å veie ca 450 gr, jammen ikkje verst for en (…..)

Hva i alle dager er det nå eg så optimistisk har startet på?? Har eg strikket det før tro? Er det altså bare ganske enkelt en “gammel” favoritt som eg aldri kan få nok av??

Skal hilse å si at det brakte godt her i går kwell og natt, så pass bra at entrétaket vårt valgte å stikke avgårde! SHIT! Da blåser det godt altså...Det var ikkje noe formue me hadde montert der så eg lo litt når Ali spurte om ikkje me hadde innboforsikring *ler* Heldigvis hadde Jula 2 stk igjen i butikken (Kr 799 hehe) så eg tok en “klikk&hent” før eg la meg i natt og me kan hente den i dag, så da kunne Ali sove godt i natt *humrer* Me skal innom Ims en tur også, må sjekke hva de har av grønnsaker for Ali planlegger Meza på nyttår selv om det mest sannsynlig kun blir oss 2….Eg må prøve å overbevise han om at me treeenger ikkje 32 retter….No No….! Det er så koselig for Amira skal lage Meza selv på Nyttår og har invitert svigers på deilig mat! Hun har laget det før med veldig bra resultat!

Men ok, nå får eg komme meg opp av go`stolen og kle meg etter forholdene ute og sååå er det tut og kjør!
Hadde egentlig planlagt å trosse meg ut på tur i dag!! Tok varmt fotbad i går og “lekte” med skalpell under foten…tenkte å prøve å tape godt og bare gå meg en tur! Nå får det bli i morgen i steden for….
Er skikkelig skikkelig irritert på dette…!!

 

 

 

LAG DEG EN FIN DAG

 

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg