“Alt kan repareres!”

 

I dag har eg røsket litt opp i slitne ting ute – Greit å gi nytt liv 🙂 Startet med å kaste meg på hjul og eg svingte innom BilTema på veien. Måtte ha noen flere spraybokser med maling og der ute har de mye å velge i 🙂

Marihøna over her kjøpte eg faktisk ferdig malt for bort i mot 15 år siden!! Den gang da syns eg den så noe merkelig ut, steinen har ikkje den “rette” Marihøneformen, mulig derfor eg falt for den. Som du kan se på bildet rett under her trengte den litt omsorg! Eg vasket steinen og gne litt over den med sandpapir. Sprayet den og freshet den opp (Prosessen kan du se på Snapchat/vibbedille). Eg orket ikkje tanken på å begynne å male øyner med pensel for eg er alltid så pirkete! Siden eg likevel satt å perlet mellom slaga perlet eg kjapt et par øyner 🙂
Syns det ble ei ganske så søt og forvirret Marihøne der ute ved trappa 🙂

Mønster på disse øynene + andre finner du helt gratis HER INNE 🙂

 

 

 

 

Alltid greit med før/etter bilder, men eg glemte det jo og tok bare en screenshot av min egen Snapchat. En ganske så sliten Marihøne ser du, og siden Ali hadde satt den frem på omtrent utsiktsplass på terrassen tenkte:
“Nei nei, dette funker ikkje!!” Den så jo ut som et spøkelse der den sto *ler*

 

 

 

 

I fjor til bursdagen fikk eg denne krukka med blomster opp i. Eg er ganske bestemt når det kommer til krukke, da spesielt hva farge angår og denne funker ikkje helt her hos oss. TAKK OG PRIS for Spraylakk! Jepp jepp!

 

 

 

 

Jajaaaa….som eg sier på Snapchat så var det ikkje heelt slik eg så den for meg, for eg syns den er litt for nære sølvgrå…Hmm…Vanligvis stemmer fargen rimelig bra med korken, og korken på denne er mer sånn…Hva skal eg si? Jerngrå? Jaja nå har krukka fått 3 strøk + et strøk med blank lakk. Ville jo egentlig hatt sånn grå granitt/sement spray, men alle de var utsolgt! Tja, det er vår og alle vil vel freshe opp krukkene sine 🙂 Vel vel, uansett så passer krukka noe bedre her ved inngangen nå og planen videre er å plante en Hosta opp i her. En Hosta som blir stooor! Har lest at de liker å “Bo” et sted hvor det både er sol og skygge, her får den ettermiddag/kveldssola 🙂

Det var i grunnen denne krukka eg vurderte å kle inn med tau, men enn så lenge droppet eg det for eg tror eg må øve meg på litt mindre krukker først, derfor…

 

 

 

 

…kjøpte eg med meg 30 m tau så får eg se hva eg finner på 🙂
Har noen småkrukker eg kan freshe opp. Kjekt å ha!

Vel vel, eg kjenner at eg har sprunget mye frem og tilbake i dag, sliten i beina kan du si. Har sendt mld til Selvåg Gartneriet og fått begreftet at de store Georginene er på plass så da spørs det da….i følge de kan eg nok snart plante de ute 🙂 Pleier å være et eldorado av Georginer på den gartneriet! Gleder meg!

Men men, fikk ikkje tak i noe plastrøl e.l i dag, men skal nå perle ferdig det eg holder på med og sååå får eg jakte litt her hjemme som stemmer med diameteren eg trenger 🙂

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Så fin Marihøna ble☺, og takk for tips! Så fin blomsterpotta ble! Så gøy å se.

    2. Jeg er blitt så glad i friske farger ute. Så har kjøpt noen billige, kjedelige potter og sprayet i rosa, Lilla, turkis og oransje. Lime har jeg ikke funnet ennå. Gleder meg til å fylle på med fargerike blomster 🙂

      1. Hadde det vært helt opp til meg hadde eg gjort det samme, Ali er ikkje heeelt der (ennå!) så eg får fylle på med masse fargerike blomster 🙂

Siste innlegg