ARG!!

 

Vel…sånn gikk det..! I går kveld da eg satt å strikket gikk det opp for meg…“Dette blir jo feil!” Hmm Hadde en liten detalje som eg skulle strikke, som er gjennomgående for hele prosjektet, men det gikk ikkje…Hele greia må jo da strikkes i riller så klart!! Hvorfor noe er i glattstrikk husker eg ikkje hvorfor eg bestemte, eg tenkte nok ikkje på “alle” planene eg hadde…Arg...Eg hadde jo noterte i det mønsteret eg laget, men det blir litt sånn: “Gammel vane bla bla” Skal vise deg denne detaljen når eg har begynt å strikke den, det blir sååå fint, dessuten blir det mer hold
i hele greia uten rullende kanter pga glattstrikket blant annet. En annen ting er at overgangen fra raglan i glattstrikk til ermer i riller blir litt sånn…ehee...Ikkje så fint som eg vil og det er fordi på vrangsiden når man skal trekke trådene og gå fra rett til vrang, ja det blir litt slapt der....Altså ikkje helt tilfredsstillende.

Men, eg mister da slettes ikkje motet for det om, har allerede lagt opp på ny og klar til å fortsette. Det bli uansett ikkje før senere i dag, skal nemligen ut i stormen i dag.…Hekkan så det blåser! Bordet ute på terrassen har i løpet morgentimene snudd seg opp/ned! Hæ? Jaja, bedre enn om det blåste avgårde! Eg hadde alarmen på 8 i dag, men våknet før tiden fordi bosspanna danset noe hinsides utenfor…

Det gikk ikkje akkurat lydløst for seg kan du si…

Skal ut om en stund for å hente Amira på jobb kl 12. Me skal nemligene til en butikk som heter Otteren for å freshe opp (Muligens avoksidere) bunadsølvet 🙂 Endelig skal me i gang med Prosjekt Bunad til Amira 🙂 Eg arvet jo bunad+sølv etter mor mi og siden Amira ønsker seg en bunad mer enn de fleste skal hun få ha den 🙂 På torsdag skal me til sydame som skal sy ut stakken litt og sy ny vest og skjorte 🙂 Ikkje visste eg at det var sååå mange forskjellige stoffer til en vest!? Men eg trooor Amira har bestemt seg, gleder meg!

 

 

 

 

Da eg var på Solamessen i november fant eg denne boksen her! Den er skikkelig fin så Amira fikk en til jul. Det er noen i Stavanger som lager slike bokser til de fleste bunader, husker jo ikkje hva de heter og visittkortet som lå opp i er borte, men eg vet de holde til på Våland.

Jaja eg må bare sette meg selv i sving, så kanskje eg rekker å strikke noen runder også før eg går 🙂

 

 

 

LAG DEG EN FIN
BLÅSBORT MANDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar
    1. Ja når arbeidet ikke blir som forventet er det helt greit å starte på nytt. Spennende å se hvordan dette ender. Blir sikkert noe unikt og flott.
      Lag deg en flott dag og pass deg ute i dag.
      Klem fra Liv

Siste innlegg