Bare litt kanel…

 

Som flere av dere har skjønt så er det leeenge siden Ali har briljert på kjøkkenet – noe som er synd siden han er eksemplarist i grytene 🙂 Vel, i dag var han tilbake i kjent stil, det var høy musikk og masse dufter. På menyen sto det Fylte Auberginer a`la Chader (Mor til Ali). Han har alle hennes oppskrifter i hodet, noe som absolutt burde vært nedskrevet, meeen de skal visst nok bare forbli en familiehemmelighet. Ikkje en gang Al`Amir Restauranten i Oslo fikk innsyn i de når han jobbet der, men de var populære på menyen for å si det sånn *Litt stolt der ja*

Vanligvis dufter det helt himmelsk når de arabiske krydderene danser flikk-flakk på kjøkkenet, men i dag var eg ikkje helt fornøyd med hva eg luktet.…Tja, det duftet godt, men det var akkurat som noe som ikkje helt stemte med den maten eg så… Ali ropte meg ut på kjøkkenet for å la meg smake på fyllet. Hmmm nei, sa eg, eg tror ikkje eg liker dette! “Joooda”, sa Ali –“Det er kjempegodt!” Vel…eg var fortsatt i tvil da…

 

 

 

Fikk det lekkert dandert på tallerken og fortsatt så var det noe som IKKJE stemte, eg smakte, tygget og svelget…men nei, eg skrapte bort fyllet og spiste kun Auberginen. Gikk inn til Ali og spurte hva han hadde hatt oppi, han remset opp diverse arabiske krydder, ja og så er det litt kanel opp i. KANEL!?!? Koffor det?? -“Jo det skal det være i denne retten og det er gjør maten varm i smaken på en måten.” Hadde eg ikkje visst bedre så hadde eg trodd han hadde tatt feil krydder, men nå fikk eg jo virkelig bevist en gang for alle (Les; Ali) at kanel, ja det hører kun,
og bare KUN hjemme på risengrøten….*Rister litt oppgitt på hodet*

 

 

 

 

Ellers har eg hatt meg en skikkelig LAT mandag – Hekkan det er lenge siden det! Eg rørte ikkje ei teskje på kjøkkenet en gang, eg lot alt bare stå. Gikk på badet å stelte meg, ja eg tok t.o.m på meg kjole i dag! HALLO!?
Sol og 11 grader, hva er ikkje til å feire liksom? Satte meg godt til rette i go`stolen, fjernkontrollene innen rekkevidde, kaffikoppen likeså og såååå….På med serien og frem med strikketøyet! Strikketøyet er fyren til høyre for ingefærshot`n min! Ååå eg er ganske så forelsket i han ja ♥ Garantert noe av det yndigste eg har strikket, selv om eg egentlig syns den musa ligner mer på ei rotte…Må få i hus perler som er 3 mm, mine perler var 5, litt store, men men. Kropp og hodet holdes kun sammen av ei lang nål på bildet, det samme med armene. Akkurat nå er det føttene eg har på pinnene, så litt senere er det lua som skal strikkes 🙂

Hadde meg en kjapp tur ned på apoteket for en times tid siden. Satset på at de nå hadde fått inn Flåttmiddel, men nei.…Det var dog bestilt så hun skulle gjøre det klar for meg til i morgen. Takk og pris!! Blir fort noen flått i løpet av de 2 ukene eg har ventet, har jo tross alt en katt som jakter i skogen rett bakom blokka her! Sveipet også kjapt innom Kiwi å plukket med meg litt sånn snaddermat og kos til Milo (<…Katta!) –
Fortjener litt kos i hverdag han også

 

 

 

 

For at du helt skal skjønne sammenhengen med bildet over her må du nesten lese DETTE INNLEGGET til Kjerringtanker. Hun har skrevet et knallbra innlegg om Hekser, jepp om de som ble brent på bålet i sin tid og hvordan man kan forbannet noen og noe. Eg kommenterte med at de tror på mye av det samme i Libanon og der beskytter de seg selv og hjemmet sitt med et “Øye”. Ali tror på dette så me har alltid hatt et “Øye” hengende ute
i gangen, da blir ondskapen stoppet før den kommer inn i huset…Har aldri skadet meg å ha det øyet der så det går fint 🙂 Vel...eg skulle vise Brit (<—Kjerringtanker) dette Øyet i dag og gikk ut i gangen for å ta bilde. Eg måtte ta det ned/flytte på det og KLASK så gikk det i gulvet OG knuste! Så ja, eg vet nå ikkje helt….
mulig det nå går til helvete med både Brit og meg…*humrer*

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Kanel hører da hjemme på langt mer enn grøt!!! Eplekake kanelsnurrer…. Min kokk kan og ha det i mat, der det passer.
      Og min politiske læremester, mentor og forbildebruker kanel i sin himmelske kaffe…
      Hils Ali og si at det er helt ok med kanel i maten.
      Liker ikke at det øyet gikk i knas. Vet Ali eller moren hans hva det å knuse et slikt øye kan føre med seg?Regner med at det er verre enn de syv årene med ulykke som følger med å knuse et speil.
      Jeg må bli kvitt det Huskorset….

Siste innlegg