Bedre enn forventet!

 

Forrige uke var eg en kjapp tur innom Kiwi etter diverse grønnsaker, de hadde store poser med grønnkål på tilbud og nappet med meg en. Har smakt det før, rett fra posen, og følte eg tygget meg ihjel. Har jo fått med meg at det kan lages chips av dette, selvfølgelig måtte jo det prøves.

 

 

 

 

All kålen må renses for stilk, kun bladene skal brukes. Alt i en skål, strimlet over litt olivenolje
og kvernet over litt salt. Brukte hendene og “knadde” kålen til alt var bløtt.

 

 

 

 

Danderte alt ut på bakepapir og satte det i ovnen på 180 gr (varmluft) Stekte det vel ca 20 min,
“rørte” i kålen ca hvert 5 min. Den skal bli mørk i kantene, da er den crispy.

Ble i grunnen overrasket at det faktisk ble såpass godt! Dib kom hjem fra jobb å stjal hele skåla for han elsker tydeligvis grønnkål chips! Bare et godt tips: Ikkje trekk pusten i det du stapper det i munnen! *ler*
Chipsen er veldig lett og flyr rett ned i hostekanalen!

Ellers har helga vært elendig og formen fullstendig ræva! Lenge mellom hver gang det skjer nå, men gårsdagen stapper eg inn i glemmeboka! Har sittet opp ca hele natten, klarte ikkje ligge….Ca halv 7 la eg meg i Dib sin seng og fikk sove noe timer. Har ikkje like vondt i magen i dag, men kroppen kjennes maltraktert! Hadde vært godt med et varmt bad, meeen me har jo bare dusj! For å si det sånn: Det blir ingen kremboller her i dag *ler*

 

 

 

LAG DEG EN FIN DAG

 

 

 

 

Go`klem fra ei utslitt Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

4 kommentarer

Siste innlegg