Ble over 9 kilo….

 

SÅNN! Da var endelig Fruktflesket i boks og klar til å bli pakket i tette bokser 🙂 Når man bikker hele 9 Kg er det litt å pakke, jaggu godt eg husket å svinge innom NorEngros her om dagen etter passene bokser 🙂 Nå skal det eg klippet opp i dag få stå å “tørke” litt før det pakkes, i mellomtiden skal eg på strikkekafé. Smakene eg brukte i år er Jordbær, Sur Sitron (Sitronsyre), Grønne Epler, Pære, Ananas, Mandarin og Aprikos 🙂 Gutta er ganske ivrige her, spesielt Ali…Han plukker med seg hver gang han går forbi!

Vet noen nå tenker: “Hva i alle dager skal hun med 9 kg!?!” Ja det er lov å lure, men altså. Eg pakker alt
i småbokser, gir til de som har lyst på og som eg vet liker dette + det går en del kilo til Kirkens Bymisjon før jul 🙂 Skal ned å levere kaker/snop der siste uka før jul, dvs eg bør virkelig komme i gang med selve kakebakinga! I morgen er planen, etter tur er det rett på kjøkkenet.

 

 

 

 

 

 

Føler jo eg er treg i år, men det er ene og alene kalenderen sin skyld…altså dette med at 4.søndag og Julaften er samme søndag…for noe tull! Hadde 1.søndag vært siste søndag i november hadde allerede flere bokser vært fulle nå! Vel vel…Oppskrift? Jepp, eg bruker fortsatt moster sin gamle oppskrift, det har eg gjort siden eg begynte å lage disse en gang på 80 tallet. Oppskriften plukker du med deg HER INNE 🙂 Eg har også brukt litt konfektformer i silikon på noe av flesket, det funker kjempebra – Var kun formene fra Nille som ikkje funket...DA ble det kliss da. De andre formene eg har er fra Slikkepott 🙂

Vettu ka eg har gjort!?? Woop Woop! Eg har lagt et par nye nøster med garn i en pose sammen med passende pinner for eg skal starte på et nytt strikkeprosjekt til meg selv! De 2 prosjektene eg holder på med har eg innsett blir alt for store til meg…orker ikkje! Dessuten kan eg jo ikkje ta med prosjektet eg har på de aktive pinnen…søs skal jo bli med i kwell Mohaaa

 

 

 

KOS DEG OG HA EN FIN KWELL

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

4 kommentarer
    1. Du er gal, men på en veldig fin måte🤣 9 kg fruktflesk er ikke småtteri akkurat!

      1. Nop, det er myyye kliss og mye klipping, eller..egentlig lite kliss for det er fast og godt å både dra og klippe., men ja…mye hehe De galne har det godt heter det jo hehe

    2. 9 kilo er masse seigt klin for å få klippet. Nøyde meg med porsjoner kun til huset da jeg drev og lagde det. Liker absolutt ikke å bli klisset på hendene. Medfødt.
      Men kanene ble bakt i dobbel, trippel og større og delt ut til foreldre, svigerforeldre samt tanter og onkler som ikke lagde selv. Vi blir færre med årene og nå er jeg den heldige som får en del slag hjem på døra.
      Kos deg på strikkekafe.
      Klem fra Liv

Siste innlegg