Blir fest med ei pølse!

 

Med bare noen få ingredienser kan du helt enkelt lage deg et lite festmåltid midt i uka, det gjorde eg i dag selv om det ble noen sure miner over valg av ingredienser….mannfolk! Da eg var på Skjæveland Gårdsutsalg kjøpte eg med meg noen store og flotte søtpoteter – i dag laget en søtpotetmos for 1.gang – Om det ble godt??

 

 

 

 

Vær du sikker! Men…nå liker jo eg søtpotet da – Neste eg vil prøve er søtpotetsuppe med kokos ♥ Det fikk me den ene gangen på Byhaugkafeén etter turen, det var himmelskt godt! Pølser er overhodet ikkje min greie, men det var så rart: Plutselig fikk eg lyst på skikkelig svidde pølser! Derfor tok eg ut et par pakket med kylling
kjøttpølser fra fryseren før eg la meg i går.

Veldig enkelt alt sammen: Søtpotetene skrelte eg og skar i biter – kokte ca 20 min. Der etter er det bare å mose, en klatt smør, 2-3 ss Creme fraiche og bare rør det godt: Digg inn! Å ja, litt salt og pepper etter smak. Kokte også brokkoli on the side, det er i grunnen stander til de fleste middagene våre 🙂

 

 

 

 

Mens eg likevel var på kjøkkenet fikk eg både ingefærshot`n og rødbetejuicen på flasker 🙂 Rødbetejuicen kan du enten lage i en juicemaskin eller blender. Tar du den i blender må du sile den gjennom et klede etterpå. Blander inn litt eplejuice og lime – Skikkelig herlig. Ingefær drikker eg morgen og kwell mot kvalme og rødbeter 1 gang til dagen, den bare gjøøør godt! Vær obs på at urinen din kan bli ganske rød om du drikker det,
greit å vite liksom hehe

 

 

 

KOS DEG OG HA
EN FIN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer

Siste innlegg