Blogger i blinde….

 

 

Selv om man sier man ikkje bryr seg, så er det en konkurranse likevel…Det er spennende å følge med på tall (Syns nå eg!) Går det bra motiveres man, slipper liksom ikkje unna det, gjør man vel? Ser at de fleste når de får eg en plassering de er fornøyd med skriver egne innlegg om akkurat siste døgns handlingere – Det syns eg er flott, det er bra å være stolt av egne prestasjoner enten det er fra plass 100 til 50, topplasseringer, eller det å i det hele tatt plutselig dukke opp på lista 🙂

Eg jager på ingen måte meg selv om å nå toppen, det i seg selv har aldri vært et mål, men å ligge stabilt bra syns eg er en grei ting – Da er eg fornøyd 🙂 Men…Ser eg at det er litt laber aktivitet en dag, blir det ganske sikkert et extra innlegg for å prøve å løfte det litt.

 

 

 

 

 

Aktiviteten vår her på nett og på blogg styres av algoritmer, noe som til tider kan være ganske frustrerende….
Er ikkje alltid så enkelt å knekke den koden der altså…Første stedet eg merke at det går nedover er på Pinterest…Ligger ganske jevnt på mellom 250K-300K visninger i måneden, når det tallet begynner å tikke nedover mot 200K og under, ja da er det “den tiden av året”. Dette opplever eg en 2-3 ganger i året – Føler på en måte at det bare må gå sin gang, og så plutselig så snur det….HVA som egentlig skjer, vet eg ikkje. Å ja, det er absolutt demotiverene når det daler, det er da eg sier til meg selv: “Bare skriv og post som vanlig, før eller siden så snur det…”

 

 

 

 

 

Men NÅ føler eg virkelig eg blogger i blinde! Har absolutt ingen tall å forholde meg til! Bloggen min er koblet opp mot Google Analytic, det har den vært lenge. Eg liker det, kjekt med statistikker – F.eks å sammenligne sine egne resultater med tidligere osv + man kan se aktiviteten her og nå, eller på alle andre tidspunkt man måtte ønske. Bloggen er for meg ikkje en dagbok for egne notater, det er et sted eg ønsker å fortelle om mine krumspring
og vise frem det eg måtte finne på å lage – Hvis eg i tillegg klarer å inspirerer/motivere flest mulig,
ja da har eg oppnådd det eg ønsker 🙂

Nå nærmer det seg at GA endre seg og skal over til nytt område: GA4, du har muligens sett beskjeden øverst på kontrollpanelet ditt? Det er lenge siden eg gikk inn å startet overgangen, i går gikk eg inn å tenkte eg kunne gjøre det ferdig, selv om eg på ingen måten helt skjønner hvordan…følger i grunnen bare oppgitte rettningslinjer, men så er det stopp! Har kommet dit hen at eg skal legge en “tagg” inn i kontrollpanelet her på bloggen slik at bloggen kobles opp til det nye GA4 Området…Problemet er at knappen eg skal bruke på kontrollpanelet ikkje finnes!?!?! Er i kontakt med support om hva eg skal gjøre videre….*Venter spent*...Det eg har skjønt; Hvis man ikkje kobler seg opp på det nye før datoen går ut vil man miste en del av det som har vært(?) Da tenker eg bare at det kan være greit å få det i orden før endringer trer i kraft så lenge man har mulighet til dette…Så ja, enn så lenge sitter eg her da og føler eg blogger i blinde!! Akkurat nå er dette dagen irritasjonsmoment…

 

 

 

HA EN FRUSTRASJONSFRI DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar
    1. jeg ser ikke så mye på lesertall. har koblet den opp slik som deg, men jeg er aldri inne og ser. sjekker topplisten, men det er egentlig det hele. jeg er mer opptatt av tilbakemeldingene på bloggen og på gruppa på fb. det betyr mye mer og gir meg mye mer glede. hvor jeg ligger på lista har ikke veldig mye å si. jeg ble kjempe glad når jeg kom på 2 plass her om dagen, men utenom det så tenker jeg lite på lesertallene.

Siste innlegg