BLOGGER vs INFLUENCER

Ok, ting er stadig i endring når det kommer til mye, det kan me nå være enige om 🙂 Når det kommer til denne verden som me befinner oss i her inne så er det vel egentlig få typiske “Rosa” bloggere igjen som herjet for noen år tilbake? Hysteriske bloggere, ja de finnes det av alle typer egentlig hehe

Felles for alle bloggere, eller influencere om du vil– er at de vil noe, de vil ut og opp og ikkje minst vil de selvfølgelig oppnå noe og høste gevinst for sitt arbeid. De som sier at de skriver blogg kun for seg selv, ja de lyver. Da kan du kjøpe en notatbok og skrive dagbok for du publiserer ikkje innlegg på nett (altså HELE verden) kun for deg selv. Du har selvfølgelig da et ønske om å “Bli sett” 🙂 Selvfølgelig har du det og ikkje være flau av det 🙂 Det me kan være flau over er hva noen av våre O`store bloggere publiserer….Oh MY!

Bare for å fortelle deg litt om hva eg blir flau av: Eg følger noen av disse O`Store bloggerne på Snapchat bare fordi, nei eg har ikkje regnet det ut, men la oss si at 90% av det som ligger på Story`en deres er som følger: “Vil du se hva eg spiste?” SVEIP UP! “Vil du se hva han gjorde?” SVEIP UP! “Vil du se hvorfor eg gråt?” SVEIP UP! – “Nå hadde jeg sex sist” SVEIP UP! Ja du skjønner tegninga?? På denne måten høster de O`store bloggerene klikk, ja for de høster slettes ikkje lesere på denne måten, men de får et klikk fordi folk generelt sett er veldig nysgjerrige!! Når du så SVEIPER UP på et slik innlegg så får du sjelden et skikkelig svar på spørsmålet som bloggeren fristet med.

DERFOR ligger dagens Toppbloggere, unnskyld; Influncere på TOPPEN av lista, fordi alle andre er nysgjerrige! Og vettu hva? Da er de ikkje Influncere, men rett og slett bare en blogger som henger igjen i den Rosa verden 🙂 En influencer er en som påvirker, inspirerer og engasjerer andre mennesker, ja de kan også skape nye trender – noe de for så vidt også gjøre: “KlikkBloggere”-trenden er vel den de aller fleste går for *ler*. Dvs jo si at de fleste som klikker seg inn, klikker seg også fort ut igjen! Veldig ofte blir man også irritert når man klikker seg inn fordi me føler oss lurt! Ofte smeller de også til med en skikkelig juicy overskrift, men innholdet har som regel ingenting med den å gjøre. Hva er vel mer irriterende enn det!?? Det verste er jo at dette funker!! Ja, for de ruver jo øverst på Topplista fordi me andre er nysgjerrige, og ikkje minst fordi veeeldig mangen av “leseren” de har er usikre tenåringer som forguder dem… Det som er enda morsommere (Tristere?), ja nesten litt hysteriskt er at folk (mindre bloggere) skriker ofte ut at “Det er feil bloggere på toppen” – “De fortjener det ikkje” bla bla bla Javel da er det jo bare å slutte å være så inderlig nysgjerrige da, ja for me vet jo hva som venter oss når me klikker oss inn? Ingenting haha

Utviklingen som eg har HÅPET på i flere år viser seg nå at mest sannsynlig kommer til å skje! Fremover er det ikkje antall klikk på en blogg som skal telle, det hjelper ikkje om det er 20.000 personer som klikker seg inn og snur i døra. Nop! Nå skal en blogg være mer matnyttig enn som så! Aktørene som brukere blogg som en Markedsføringskanal vil fremover garantert satse på noe mindre bloggere som har stabile lesere og som virkelig brenner for det samme som bloggeren…ehe…Influnceren skriver om og fronter 🙂

Eg er en av de noe mindre Influencerene, ja eg er en Influencer og ikkje bare en blogger selv om det ikkje spiller noen roller for meg. Selv om eg er “liten” i forhold har eg både sponsorer og Ambassadøravtale fordi eg er troverdig + eg VET at eg når ut til mennesker, neida ikkje mangfoldige 10.000`vis hver dag, men for de menneskene eg når ut til er eg viktig. Dette får eg bekreftet hver eneste dag og DET er med på gjøre meg ikkje bare Lykkelig , men også motivert til å skrive blogg hver eneste dag! Om ca 3 mnd har bloggen min Jubileum – i hele 13 år har eg skrevet blogg! Hekkan det er lenge! Så når de sitter på tv å sier de er veteraner når bloggen er 5 år er tull og det finnes MANGEN bloggere som meg som har hengt med i gamet siden dagens øverste bloggere gikk rundt med Pampers 🙂 Nå kommer nok snart tiden da andre skal skinne mer, bare vent! haha Alt er nemligen ikkje bare rosa pudder og en dans på roser hvis me bare sprader rundt i Chanel og lange vipper, den tiden vil snart være over 🙂 Mer “matnyttige” Influncere vil bane vei og det er på tide. Eg har på en måte bevist at det er mulig, hvis man  bare holder ut hehe Ikkje bare har eg fått til å sette Guinnes Rekord i strikking, men eg er også ganske stabil på denne Topplista det snakkes om og eg stiger gradvis. Da eg for ca 4 år siden begynte å bry meg litt om plasseringen lå eg rundt plass 300 og tenkte at Ok, det der skal endres på. Nå har eg i snart 2 år ligger blant de 20 øverste 🙂 Så ja, selv en syk Nav`er som skriver strikkeblogg er det muligheter for 🙂 *ler hjertelig*

Torsdag 17. januar skal årets vinnere kåres i Vixen og det er så GØY å se forholdsvis nye bloggere/influencere som finalister! Eg har både nye og “gamle” favoritter og eg har brukt min stemme og klapper meg selv litt på skulderen for at de nå har muligheten til å gå av med seieren for slike folk vil i allefall eg ha flere av her i bloggverden 🙂

Mine favoritter er : Komikerfruen(Marna), Kristin Gjelsvik, Ida Fladen, Helsesista, Funkygine, Halvor Bakken, Mads Hansen og Vegard Harm

Tja, nå gjenstår det jo bare å se om bloggverden virkelig er i endring da og at det ikkje bare blir “same procedure as every year”. Du kan se alle finalistene HER!
Er du ikkje fornøyd med årets finalister, ja da er det på tide at også du bruker stemmen din – neste år 🙂

 

LYKKE TIL ALLE SAMMEN!!
MÅTTE DE BESTE VINNE!

 

Go`klem fra ei Spent Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. uff, vett du jeg spyr nesten av dette influencer opplegget til enkelte. .Oppdaget en instagramkonto for ett års tid siden , den kom opp via noe annet. klikket meg inn og den tilhørte ei dame med ca 800 følgere. Når jeg kikket inn noen mnd senere hadde hun nesten 10.000 følgere…. grunnen var enkel , hun hadde kjøpt dem , samt bruket en såkalt loop…. når jeg så klikker inn er over 70 prosent av innleggene hennes sponsa reklame. Greit om hun blir sponset av et hudpleiemerke , men 10 stykker på et par mnd…nei det blir for dumt…. men må spørre om noe annet siden du har Vegard Harm blandt favorittene til Vixien. Victoria på 13 er superfan av Harm og Hegseth og følger dem på ig og via podcast. ( og Vegard som trener meg Junkigine). nå skal de ha show i Stavangeren med 18 års grense ( men en kan med mindreårige om en følger ut vergeskjema ) De blir jo litt snakk om Pardise hotell ect….men det er hun jo vant til og bryr seg ikke .. hun har en oppfatning om virkeligheten som er helt lik min 😉 Tenkte rett å slett å ta henne med på showet … det begynner kl 19… så burde vel være innafor ?

      1. Med tanke på at det starter kl 19 er det jo innafor, en annen ting er jo hva showet dreier seg om siden det er 18 års grense hehe Kan jo aldri vite med de 2 gutta der haha EG digger begge 2 🙂

    2. Jeg tror vel at det er på nivå med det de pleier å vise på tv og ig, og det digger hun. ( men hun ser ikke på disse reality seriene de omtaler, de liker hun ikke , og er dessuten alt for ung … hun bare ler av dumme folk ….som hun sier )…… men nå er Victoria ganske plantet på jorden…. Vi to var på Mariah Carey konserten . en billett kostet 1560 kr og det startet kl 21.00. Da tenkte jeg at dette ville være safe og at vi ville sitte blandt ordentlige folk. ..Fantastisk flott konsert…. men enkelte godt voksne ….jeg skjemtes rett og slett. De var rett og slett dritfulle som Victoria sa. Noen måtte forlate plassene sine. … jeg turde ikke kjøpe brus til oss engang, orket ikke tanken med å måtte følge henne til toalettet…. tenker med skrekk på hvordan det må ha sett ut…

Siste innlegg