Blomstring i Setedal – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Helle Siggerud

 

Veldig ofte blir eg bare sittende å beundre…mister mye strikketid på det…MEN, ved å beundre andre sitt arbeid kan man også lære og ikkje minst få ideèr til det man selv strikker 🙂 Eg har jo en FanaJakke m/hette liggende vettu…Jaja, den er HELT ferdig det gjenstår kun å sy i resten av glidelåsen. Uansett, på den Fanajakken prøvde eg meg med litt sprell, du kan se den HER og ja eg er rimelig fornøyd siden det er første gang eg har gjort det 🙂 Det skal ikkje annet enn litt tålmodighet til så fikser du det også.

 

 

Designet av Helle Siggerud

 

Eg vil si at min jakke er litt av den morsomme type, denne “Blomstring i Setedal” er LEKKER, virkelig LEKKER ♥ Dessuten syns eg fargekombinasjonen er skikkelig herlig! Strikker du den f.eks i Finull så har du ikkje bare utrolig mange farger å velge i, men også nyanser! Eg syns jo mange garntyper har mye å lære av Finull når det gjelder farger for det er et fåtall som har et lignende fargekart! Det er faktisk ganske magisk å strikke f.eks ei kofte med EN farge bare i forskjellige nyanser. Du vil garantert ende opp med noe du ikkje klarte å se for deg 🙂 Det skal eg prøve meg på en dag….én dag når alt det andre er ferdig strikket 🙂 Så sånn er det med det!

 

 

Designet av Helle Siggerud

 

Lekkert, ikkje sant? Ååå eg blir ganske matt ♥

 

BLOMSTRING I SETEDAL MED RUNDFELLING
Bildene over
Str 38 til 48
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

Jaja så var me her igjen da – Straks Helg og ikkje bare det!! Det er også Vinterferie her i vest og eg vet om EN som i allefall gleder seg til det!! Dib har de siste 2 ukene vært utplassert og egentlig i full jobb med overtid! Treninga har pga dette utgått noen ganger, men i morgen starter ferie! I morgen får han også beskjed om han får Lærlingplassen han har søkt på!! Han har vært heldig og har vært utplassert i det samme firmaet både nå og i fjor så me håper virkelig at det går! Da er han sikret de neste 2 årene i allefall 🙂 Krysser fingrene! Ellers skjer det ikkje så mye i ferien annet enn at han skal på hyttetur 2-3 dager, ingen andre her i heimen har ferie for å si det sånn 🙂 Selv om mange mener eg har freie hele året da…

Sitter å skriver en handleliste for helga og har notert at eg skal ha fersk gjær! Er det fastelaven så er det fastelaven, kanskje eg baker boller, kanskje ikkje. Uansett, baker eg boller så foretrekker eg fersk gjær oppløst
i varm melk med smør. Akkurat slik eg alltid har gjort! Føler ikkje eg får det like godt ved bruk av tørrgjær.

Ellers? Vel, eg har stablet en stabel med rent sengetøy på kommoden i gangen i håp om å få en fresh seng!
Noen ganger skjer det rimelig fort, andre ganger blir denne stabelen forbigått dag etter dag…Så ja eg er spent:
Blir det freshe dyner FØR helga, eller….IKKJE?

 

 

LAG DEG EN FLOTT DAG!

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Du nevner Fanajakken din…..Har du tenkt på annen type lukking på den enn glidelås? Hva med tinnknapper med lenke,eller eventuelt med hekter? Bare et lite tips fra meg i all vennlighet.
      Ønsker deg en fin helg med masse hyggelig strikk.

Siste innlegg