BRENN STRIKKETØYET!!

Noen ganger…ARG…har eg bare lyst å slenge strikketøyet vegg i mellom! Hadde eg hatt peis så hadde nok ganske mangen havnet der, heldigvis at me ikkje har peis da haha Fredags kwell ble avsluttet med en slik situasjon, det er da man tar tak i håret og bare drar mens man skriker høyt: “ER DET MULIG??”

Å ja, det ER mulig! Selvfølgelig er det det for selv de beste gjør feil MoHaaa Eller feil og feil, helt idiotisk i grunnen…Skjønner IKKJE at det skulle være mulig så eg må har vært ganske surret hele fredagen som fikk strikketøyet til å stemme i det hele tatt, hvor var eg liksom begynner eg å lure…Uansett, eg kviknet tydeligvis til ut på kwellen og DA var det jo plutselig ingenting som stemte!! Det er ingen god følelse å måtte gå å legge seg da nei, bare det å stå opp i går morges vettu og vite at eg ikkje får tatt de der koseomgangene sammen med kaffien…FORDI eg vet eg må REKKE OPP når eg tar strikketøyet opp! Verden kjipeste følelse i strikkeverden i allefall…Eller hva? Revers?? Hmm det er jo så kjipt…Er i grunnen ikkje en som pleier å jukse, ikkje når feilen blir på denne måten…La meg forklare:

Da eg skulle starte på omg 30 stemte ingenting! Uansett hvordan eg vridde på det var det umulig å få til å gå opp…Vel, eg rakk opp runde 29 og tok en sjekk…fortsatt så stemte ingenting! ER DET MULIG?? SERIØST?? Alt SER jo riktig ut, men ingenting stemmer?? Say what sa du??

Altså, nå gjelder det å følge med haha På omg 23 skulle eg ha ØKT 1m pr rapport, ok? DET glemte eg!! Jepp, det er FULT mulig! Da lurer du vel på hvordan eg klarte å få det til å stemme helt opp til omg 30? (selv om det egentlig ikkje stemmet da…) Haha det er jo her det IDIOTISKE kommer inn: Eg har på en eller annen helt sprø måte strikket første og siste maske i rapporten som om det var den samme masken!! Eg har jo i virkeligheten “brukt” en maske 2 ganger i diagrammet, men i realiteten kun strikket 1 m, høres nok helt sprøtt ut, men siden hjernen klarte å lure meg på denne måte på HVER rapport fra omg 23 tom omg 29 så har det gått…SPRØTT?? Ja helt utrolig!

Vel vel i går ettermiddag tok eg motet til og satte meg godt til rette. Det var bare å strikke 5 omg i REVERS! Kan jo da i samme slenge nevne at hver omg ligger på ca 380 m…Jepp, det tok litt tid kan man si!! Det beste?? Før eg la meg i går kwell var eg ajoùr og ALT stemte og ALLE maskene er der i hver eneste rapport!
Helt utrolig om eg skal si det selv 🙂

 

Ja eg vet at andre hadde kanskje juksa dette til, men eg får ikkje ro i sjela da skal eg ærlig innrømme…Noen feil er ikkje bare bare å jukse med heller, for eg måtte ha jukset på resten av omgangene i diagrammet også da ser du…Gidder ikkje følge 2 diagram liksom; Orginalen og JukseDiagrammet haha

Syns denne genseren er sååå fin så helt ærlig? Eg var i grunnen ganske så kald og rolig der eg satt å strikke 5 omg i revers *ler meg ihjel*. Tok en aldri så liten evighet ja…Det er lørdagskwellen sin det hehe Men du? Se litt på bildet rett over her…Ser DU noen økninger?? Tviler, for selv eg som VET hvor de er sliter med å se de og DERFOR må du også strikke denne genseren, ja rett og slett kun for å lære å øke i rundfelling på denne måten! Joda, økemetoden kan garantert benyttes i andre sammenheng også, eg vet at eg skal bruke den for nå er den klistret til hjernebarken 🙂 Det er i grunnen 2 økinger; En til venstre og en til høyre.
Stadig nye ting å lære – GØY!

Oppskrift på genseren kan du kjøpe HER Hos Isabell Kraemer 🙂

 

For å si det sånn, hadde eg f.eks lagt ut dette bildet så hadde jo alle regnet med at eg satt å koset meg med strikketøyet haha Vel, jo, på en snedig måte så koset eg meg jo selv om eg satt ganske så lenge å strikket i revers! CA 1900 m gikk i reverse…2 farger2 tråder…Eg hadde en aldri så liten “maurtue” av garn på gulvet her…Ble heldigvis ikkje noe surr i trådene når eg begynte å strikke! Takk og pris for at Milo var ute den stunden det sto på!*Katter og garn*-Grøss!

Pga av ALT dette så vil eg jo tro at søndag i dag blir helt PØRFEKT hva gjelder strikketøyet for nå har eg brukt opp min bommert vil eg tro 🙂 Har bare 14 omg igjen av mønsteret og resten blir jo ensfarget og DA er det enklere å jukse usynlig om eg skulle være så uheldig å gå rett på trynet igjen *ler hjertelig*

Hva gjør du om du strikker feil? Rekker du opp med en gang uten å se om du kan jukse det til eller fikler du det til uansett?

Vanligvis når eg skal rekke opp så mye som 5 omg trekker eg bare ut pinnen og swosj og så plukker eg opp maskene igjen, men dette strikketøyet er ganske tynt så eg tok ikkje sjansen på det. Da var eg bare nødt til å “plukke” meg tilbake alle disse 1900 og noen masker…Men ja, selvfølgelig har eg jukset! MANGEN ganger! Eneste kriteriet eg har er at det ikkje syns! Eg jukser aldri midt i et mønster, la oss si på en Marius bord. Nop, da MÅ eg rekke opp uansett. Hvis eg f.eks strikker en ensfarget bol og når eg da skal starte på et mønster finner ut at eg mangler noen masker, ja da strikker eg bare noen ekstra omganger og sniker opp en maske her og der 🙂 Hadde ALDRI rekket ned for å starte på nytt, men har sett de som gjør det også – Får da være måte på!

Før me la oss i går sa Ali at han hadde lyst å gå en tur nede ved sjøen i dag! Var jo sikker på at han hadde feber i det han sa det! Det er jo STEINKALDT ute!!! Ja i natt var det GLASSis ute på terrassen og i dag skal det være et par minusgrader + det skal komme noen regnbyger sprett utover dagen…Sola skal hilse på innimellom så da får det bli en kjapp tur når den titter frem! Men ned til sjøen? Brrr der er det garantert BIKKJEKALDT!!! ER ALLTID kaldere der, selv når det er sommeren, men me får nå se! Før noe som helst nå skal eg ha MER kaffi!

Tja, så får me se da, om det ENDELIG blir en tur på stranda igjen! Hadde faktisk vært ganske NYDELIG med litt frisk sjøluft selv om man får frostskader! hehe

 

 

KOS DEG OG NY
EN HERLIG SØNDAG!

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂
Helt røykfri i 37 dager!

0 kommentarer

Siste innlegg