Bunny eller Kjerringa?

 

Eg trodde at pga mitt konsept på denne bloggen kunne eg gå litt under radaren her i bloggverden….Eg mener: Hva galt kan vel garn og dubbeditter gjøre liksom…? Ikkje sant…Religion og Politikk er noe eg bevisst prøver
å styre unna, ikkje fordi eg ikkje syns det er viktig med meninger, men fordi eg syns det er vanskelig og det blir stort sett ubehagelig. Eg er ikkje konfiktsky av den grunn og kan mer enn gjerne stå opp for noe/noen og ha meninger om mye. Men når eg får spørsmål om hvorfor eg ikkje “bækker” Vennen min mot det røde vrede,
vel da tenker eg å si noe.

Eg leser stort sett Bunny og Kjerringtanker daglig, innrømmet lett at noen innlegg scroller eg bare forbi uten å kommentere – Ser ikkje det som et problem, det er ikkje alt eg må ha en mening om. Hva en person mener, eller tror på er ikkje avgjørende om eg liker hen eller ei. Det mye man kan være enig om å være uenig i. Eg liker Kjerringtanker, hun har absolutt mye bra og eg liker snerten hennes. Bunny er eg faktisk blitt glad i, selv om noen syns det er utrooolig merkelig….Ja for eg er jo gift med en muslim…Hva nå det har med saken å gjøre kan eg ikkje skjønne?!? Eg er faktisk enig i MYE av det Bunny skriver når det kommer til f.eks islam. Bunny er da ikkje rasist som mange skriver, men han er så absolutt uenig i utviklingen av det som skjer i forhold til islam og måten det utvikles her i Norge – Noe eg er enige i.  Har tidligere skrevet at hvis eg tar på meg skoa til Bunny så skjønner eg han meget godt…Eg vet så alt for godt hvilket syn som veier tyngst når det gjelder f.eks homofili, og eg er absolutt ikkje enig. Det er vondt og alt for mange ganger meget grotesk!

Når det gjelder kvinnesynet så er det brutalt enkelte steder (Det skjer også her i Norge om man ser etter) alle er så klart ikkje like, men i det store bilder er det mye feil, så absolutt. Da er det veldig bra at noen bruker
stemmen sin til å si det høyt i plenum.

Det eg selv har opplevd er at en muslim er veldig sterk i sin tro, de viker ikkje. Personer fra muslimske land har som regel mye bagasje når de kommer hit til vestlige land. Det er mye tøffe opplevelser, følelser og ofte også mye sinne av den grunn. Dette bunner som regel i mye krig og grusomheter i oppveksten, streng (religiøse) oppdragelse – For oss som gjerne tenker litt mer åpent om alt og alle kan det minne om manipulering fra fødselen av, men sånn har det vært i hundrevis av år og for dem er det normalt... Dette resulterer som regel i at problem og ubehagelige situasjoner løses fysisk både med og uten våpen av noe slag…Det er f.eks stort sett en selvfølge at kvinnen står på kjøkkenet og tar seg av barneflokken, en mann kan bli
mobbet om han tok over noen av kvinnens plikter.

Siden brenning av Koranen er et tema som oftes tas opp så skjønner eg begge sider av saken: Koranen er det viktigste for en muslim, de kysser boka før den åpnes. Så klart Sian vet dette, det koster de ikkje et øre å brenne den….Av sånt blir det “krig” og det er derfor de gjør det, for i utgangspunktet er det ikkje ulovlig å brenne en bok. Skal du egle på deg en muslim så gjør noe noe som sverter islam, som f.eks å tegne Mohammed i doggystyle… Det er da eg i mitt banale sinn tenker: Hvorfor brenne den boka? Hvorfor i det hele tatt gjøre noe som trigger? Det blir jo ubehagelig for alle…Eg skjønner jo at det er fordi man er uenige i praktiseringen av boka. Alt står å faller på det overhodet som tolker det som står skrevet, for spriket kan være ganske stort.

At Norge åpner dørene for flyktninger er bra, men å bøye seg for islam på den måten det oftes gjør syns eg ingenting om. Det har alltid vært et krav om intregrering, men her er det mange hull, ALT for mange! Eg kjenner mange som har bodd i Norge over 30 år og fortsatt ikkje kan norsk? Det er mange kvinner her i Norge som lever undertrykket av sin mann, de lever etter islamske lover…De får f.eks ikkje lov å gå på butikken alene, de må ha med seg en mann i familien. I mange tilfeller er det egne regler for nye landsmenn som ikkje inkl oss nordmenn….Dette skaper selvfølgelig splid, forståelig nok.

Som du skjønner er dette et tema som tar tid å snakke om, kjenner eg spinner avgårde her om ting eg har sett og erfart. Det er som regel mange sider av 1 sak, Bunny og Kjerringtanker står mer eller mindre på hver sin side, og de har mye rett begge 2. Det som er synd opp i denne saken: “Bunny VS Kjerringtanker” er at det blir en intern krig mellom de 2, de samler på hver sin side en gjeng som enige/uenige og hvis man mener noe feil i den ene sitt kommentarfeltet så fulles inboxen opp fra følgerene.

Eg liker ikkje å velge side, ja takk begge deler liker eg best! Når noen blir mobbet og pirket i flere ganger i uka, måneden må det ta slutt syns eg. En person må få ha sine meninger om hvilken som helst sak uten å bli slått ned på av den grunn. Ingen er tjent me dette, aller minst me her på Blogg.no. Det snakkes om å “hente inn” lesere fra utsida, vel…det kommer aldri til å skje om denne interne uroen skal fortsette, det er fakta! Magda fra Brønnøysund kunne ikkje brydd seg nevneverdig om hva noen skulle mene om Bunny, men kanskje hun bryr seg mer om hva han faktisk skriver og mener uten av noen må svartmale dette? Dette gjelder stort sett for alle. Hvis mine innlegg heeele tiden skulle dreie seg om hva andre mener om meg og mitt,
ja da hadde det gått nedenom og hjem relativt fort.

 

 

 

HA EN FLOTT DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

29 kommentarer
    1. For meg trenger du ikke velge.
      Jeg cet st du har rn hodet tonr med Bunny og det er helt greit for meg.. Det er ikke fyren, men noen av meningene hans jeg misliker.
      Når det gjelder til Koranen og brenning av den får folk brenne hvor mange bøker de vil for meg hvis de for eksempel gjør det i sin egen peis hjemme i stua. Men å ta det utenfor en moské i forbindelse med fredagsbønnen er kun for å provosere.
      Lag deg en fin dag Vibbedille! Du trenger ikke velge “side”.

      1. Det er jo det eg mener; Det å brenne den boka er kun for å provosere og intet annet og det er det eg finner underlig, Hvorfor liksom…Eg velger ikkje noen sin side, som sagt så liker eg både og 🙂 Men, det virker som at “mange andre” mener eg må velge, eg kan ikkje stå m en fot i hver leir. Når man så får spørsmål om hvorfor man ikkje støtter den ene eller andre i et kommentarfelt er det godt for langt og konfliktene blir for interne til at utenforstående skal finne interesse i lese en blogg. Lag deg en fin dag du også, i snøen 🙂 Her i vest er det enn så lenge vår helt til “silda”snøen kommer litt krampaktig innom 🙂

        1. Men det er jo vitterlig ikke bare meningene som kritiseres, personkarakteristikkene kommer jo i tur og orden. Men du Vibbe, plutselig slo det meg hva du faktisk skriver, at noen spurte deg om hvorfor du ikke bækker meg?? Hils den personen fra meg og si takk for at hin bryr seg, det er godt å vite at flere «ser». Klemz

          1. For å si det sånn….de som spør er nok ikkje av typen som “støtter” deg tenker eg…Det er mer som et spydig spørsmål til meg om du skjønner 🙂

      1. Ikkje sant? 2 Personligheter som kræsjer på noen områder, men samtidig hver for seg er flotte og skrive innholdrike blogger 🙂

    2. Dette innlegget var veldig godt skrevet, fra meg får du applaus. Tenker at mye handler om kunnskap, kunnskap om hvorfor. Det beste er om alle, absolutt alle sider prøver å lære og se ut over seg og sitt. Ingen bærer kunnskapen om hele verden på skuldrene. Ikke her og ikke ute i verden ellers.

        1. Jeg er jo godt plassert i den samme båt som deg i dette anliggende, og kjenner meg igjen fra A to Z i det du skriver.
          For mitt vennskap med Bunny’n innebærer jo ikke en automatisk aversjon mot Brit, for jeg anser jo henne for en venn også!
          Som deg, har også jeg fått kommentarer på at jeg har omtalt ‘kjerringa’ i positive ordlag av ‘team Bunny’, der det ført var antatt at innlegget var ironisk..
          – Jeg har også gjort mitt ytterste for ikke å legge meg i denne konflikten. – Ikke bare ved å avstå fra å kommentere noe av det med et eneste ord, men har faktisk gått så langt som å avstå fra å lese de innleggene der de yttaler seg nedsettende om hverandre. Men nå har det altså nådd det punktet hvor det ikke lenger kunne unngås.. At jeg ikke har sagt noe, betyr ikke at jeg ikke har følt på dette her, -tidvis såpass at jeg har følt meg rådvill i hht hvordan jeg skal forholde meg til det å befinne seg i denne posisjonen mellom barken og veden som følger det å ha et vennskap med to som er så i klinsj med hverandre som de her to. Du er jo kanskje den eneste jeg kan relatere til i så måte, da jeg ikke kan komme på noen andre som står midt i mellom slik som vi gjør..

          1. Ikkje sant? Det merkelig er at det er verken Bunny eller Kjerringa som reagerer, men det er de som endten liker han eller henne!? Det er de rundt som kan sende meldinge: “Hvordan kan du si sånn, er ikkje du på Bunny/Kjerringa sin side?” Eg har alltid satt pris på både, men helt ærlig? Bunny fikk kjapt en plass i hjertet mitt, det er noe veldig godt med den fyren der altså 🙂 Humoren, kjappe replikker, skikkelig meninger og ikkje minst måten du kan se han virkleig bryr seg om andre. Bildet eg tok av han i Bergen sier ganske mye (Det var faktisk veldig rørende): https://vibbedille.blogg.no/rorende-mote.html

    3. Det skal vel stå: «når noen blir mobbet og pirket i flere ganger i uka, hver måned må det ta slutt syns eg».

    4. Mobbing er aldri greit. Og et skrevet ord forsvinner ikke. Man skal da ikke trenge å velge side. Utelukke den ene eller andre. De fleste av oss har noen gode sider man kan fokusere på. Og så er det lov å si at man er uenig. Eller være enige om at man er uenige og fortsetter vennskapet med å akseptere den andre.
      Ser jo at enkelte bloggere lever av å kritisere andre. Burde heller ta en titt på seg selv.
      Behold stilen din du. Gleder meg over innleggene dine.
      Klem fra Liv

    5. Hvorfor gjøre noe som trgger? spør du i din uskyld, men det er jo nettopp dette som er poenget. Bunny er slik jeg ser det en kjedelig, trasig narcissist som sikkert har litt av hvert i bagasjen, hva raker det meg, men det han driver med er faktisk stokastisk terrorisme av et slag som allerede har kostet mange menneskeliv i Norge. Det er ikke “greit” — men hva kan man gjøre? Dette nettstedet har ingen redaksjonelle standarder. Alt er opp til individuell etikk. Noen får til å la være å klaske til det store vepsebolet med et kosteskaft mens andre behøver “veiledning”. Selv anser jeg meg ikke som part i saken du har utredet her, men på generelt grunnlag er jeg en tildels skarp motstander av agitasjon og oppfordring til ufred, særlig når det foregår på en så flåsete måte som blant “islamkritikerne”.

      1. Anklager om «stokastisk terrorisme» kan hvem som helst bruke for å delegitimere enhver ytring man ikke liker, ved å påstå at den kan føre til vold. Det blir for enkelt og for feigt. Særlig fra noen som påstår de er motstander av oppfordring til ufred, og likevel poster hatefulle innlegg blant annet med detaljer om hvordan en medblogger skulle drepes. Vel, jeg lever enda.

          1. Ja, nei – var ikke mye til blogg å lese, er ganske sikker på at «Kjære Bunny» forblir det mest leste innlegget fra den karen.

          1. Vel, screenshot av hele innlegget ligger på min FB-side, så nå gjorde du deg selv til løgner – rekk opp handen alle som vil se 😜😂

          2. Det holder at du fikk 128 sidevisninger den dagen du postet drapsinnlegget «Kjære Bunny». Sikkert rekord for deg da du brukte meg som clickbait. Hvis du tror jeg er så dum at jeg poster på blogg noe som er fjernet for brudd på retningslinjer, haha.. men alle som ønsker må gjerne si fra så kan jeg sende innlegget på messenger, det gjør jeg med glede siden du benekter det. Et tydelig bevis på hvem løgneren her er. Dessuten tror jeg egentlig at de fleste bloggere allerede har lest det, fikk du lest det Vibbedille?

            1. Løgner. Kom med bevisene eller hold kjeft. Innlegget ble forresten ikke “fjernet for brudd på retningslinjer”. Jeg slettet det selv, fordi sånt som denne dustegreia di er sånt som jeg uikke driver med, din motbydelige naziamøbe.

    6. Støtter absolutt ikke brenning av Koranen, eller Bibelen for den sak skyld. Hellige skrifter er hellige og det står ikke noe som er værre i den enn i Bibelen( ja jeg har lest Koranen) begge bøkene blir ofte tolket feil desverre. Ellers synes jeg det var et bra innlegg Vibbedille❤️

Siste innlegg