CANDY SOKKER – Strikkeoppskrifter

Designet av Dolly Laishram

 

Nå må eg bare ta meg selv i nakken, ja for er det noe eg virkelig trenger så er det sokker! Meeen, like fult og helt bugner det av nøster ved siden av meg her….til nok en genser! Eg TRENGER sokker! Siden sokkeskuffa mi er blitt borte har eg nå alle sokkene mine i ei hylle på garnrommet, veeel…garn er garn – i alle former! Sist eg var der for å hente meg et par fant eg 2 stk som burde vært stoppet…Hmmm hylla under sokkene er smekk full av Opal og Regia så noe må skjer der tenker eg. Eg liker å strikke sokker selv om sokk nr 2 noen ganger kan være bein hard, men det er likevel så mye annet som frister. Håper virkelig ikkje det går så langt at eg må kjøpe butikksokker! *ler* Kunne virkelig tenkt meg noen par av de sokkene over her! Litt candy på beina liksom 🙂

 

CANDY BAR SOCKS
Bildet over
Str M og L

 

 

 

 

Designet av Dolly Laishram

 

Selv om noen sokker ser supervanskelig ute så er de ikkje det! Dette er tå opp sokker med mosaicmønster. Forkorta rekker på både tå og hæl, easy peasy 🙂 Tynt garn og pinne 2,25 mm ♥

 

DREAMING HYDRANGEA
En størrelse

 

 

 

* * * *

 

 

Mandag har i grunnen alltid vært en fin dag, men en FRImandag er jo så mye bedre 🙂 Ei forkorta uka er jo ikkje
å forakte, eller….Nå er i grunnen ei NORMAL uke alt eg ønsker meg! Selv om mye begynner å se normalt ut så er det jo ikkje det…? Ikkje helt, nei, me er ikkje i mål ennå og det må me ikkje glemme. Når man er ute å farter litt rundt på butikker etc så SER det ut for at alt er normalt? Eg var innom 5 forskjellige butikker her om dag og KUN 1 hadde Antibac tilgjengelig ved inngangen og det var *Trommevirvel*: REMA ♥ Jammen godt eg har ei pumpeflaske i koppholderen i bilen, eg spriter meg UT av bilen og INN i bilen og vasker hendene godt når eg kommer hjem.
Me er IKKJE i mål ennå. Nei, me skal ikkje være hysteriske, da blir det kaos, men me skal være kontrollert hysteriske til me får beksjed om at faren er helt over. At det er ingen nye smitta her i byen på ei stund nå betyr
ikkje at alt er normalt, mange er fortsatt syke, dessuten er det bedre å være forsiktige for lenge
enn å slakke av for tidlig.

Jaja, hva gjør man så på en FRImandag? Enn så lenge tar eg meg en kopp kaffi til mens eg tenker litt på det.
Har fått noen utrivelige mail etter Dette Innlegget i går så eg må bare lese de én gang til 🙂

 

 

LAG DEG EN GOD DAG

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

7 kommentarer

    1. Hei. Sokk nr 2. (Ler) Jeg sendte deg en mail for ei god stund siden om hvordan du kunne gjøre det. Hvorfor ikke prøve det?Garanterer deg at før du vet ordet av det så er sokkeskuffa di full av nye fine sokker.
      Ha en fin dag.

      1. Ja eg veeeet….hihi….å strikke 2 sokker samtidig, ikkje det? Eg har prøvd med magic loop, men eg bare rota det til vettu 🤣

        1. Ja,hvis du brukte en lang rundpinne så skjønner jeg “rotet”,hehe.Det fikser ikke jeg heller.Men bruk to små rundpinner pr sokk så blir det plutselig såååå mye enklere.

    2. Jeg lurer på en ting. Kalles det magic loop når man strikker på to små rundpinner? Jeg trudde det måtte være en lang rundpinne og det har jeg gitt opp for lenge siden. Balla på seg med tråder over alt 🤣 Jeg har i mange år brukt to små rundpinner til votter, armer og lesta, og hvis det er magic loop så kan jeg det visst likevel 😍

      1. Hei. Er ikke sikker på om det heter magic loop når man strikker på to små rundpinner,men jeg fant ihvertfall fort ut at det er mye lettere enn å strikke på vanlige strømpepinner. Som deg,har også jeg strikket sokker,votter og armer på denne måten.

          1. Når jeg strikker sokker f.eks. så legger jeg opp til begge sokkene samtidig,altså med to små rundpinner på hver sokk.(krever 4 rundpinner) Ler!Så strikker jeg litt på den ene sokken,litt på den andre,og slik holder jeg på til begge sokkene er ferdig på likt. Veldig greit. Ler igjen!

Siste innlegg