Chili Konfekt – Lett å lage

 

I går da eg var ferdig å smelte sjokoladen til de Gule Bombene hadde eg mer igjen i skåla…man kaster jo ikkje mat, og da spesielt ikkje sjokolade!! Tenkte kjapt før eg tømte bare sjokoladen over i 4 silikon konfektformen for å lage klart til å fylle de med noe godt! 😉 Satte de i fryseren slik at “skallet” ble stivt. Brakk så ei plate med Freia Kokesjokolade 70% + en halv plate vanlig Freia Kokesjokolade i ei lita gryte, tømte over 1 dl fløte. Lot det stå å smelte på lav varme, etter hvert rørte eg i det slik at det ble en god krem.
Tilsatte så chilipulver, her smaker du deg fram, men en liten “knert” må den gi fra seg.

Tok kremen i en sprøytepose og bare klippet lite hull i tuppen og fylte nå
alle silikonformene med denne sjokoladeblandingen

 

 

 

 

 

Etter på var det ny runde i fryseren før alle formene ble lukket med resten av sjokoladen fra gryta 🙂 Avsluttet i fryseren igjen, eg lot de bare stå til i dag. Poppet de ut og fylte konfektboksen 🙂 Mulig dette kanskje er mest sjokolade til de voksne? Hører rykter om at de er gode ved siden av et glass rød vin 🙂

Du rekker et brett i kwell, ja sånn i tilfellet du allerede har litt smeltet sjokolade i skåla…?

 

 

 

NYT!

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar

Siste innlegg