Flotte Gule Bomber – Enkel variant

 

Selvfølgelig måtte det skje igjen…akkurat som i fjor...Når eg var kommet halvveis med bunnene er eg tom for krem! Glemmer jo ut av 1 porsjon av “Det søte liv” sin oppskrift er nok til ca 30 kaker…eg hadde 80 bunner...Jaja, måtte jo bare lage en omgang til med gul krem da…Dvs eg nå har 6 eggehviter i et glass som potensielt kan bli en haug med pikekyss, men det laget eg jo i går og vet ikkje om eg gidder en runde til med det.

 

 

 


Ellers er eg godt fornøyd med “swongen” eg nå får på disse rosettene 🙂

 

 

 

Eg orket ikkje å dyppet hver og en i varm sjokolade, da hadde fingertuppene mine streiket, så da ble det en skwett med sjokolade på hver – Prikket bomber! Eg har gått tilbake til å lage enkel bomber så disse får ikkje en bunn i toppen. Gjorde dette i fjor, men eg likte de ikkje…følgte oppskriften på bunn, men de ble så luftige, ja nesten bløte…Syns det er bedre med en bunn som eg kan bite i. Bruker kun den vanlige kransekakedeigen fra Kiwi 🙂

 

 

 


Da den siste porsjonen med Gule bomber hadde en pause i fryseboksen svingte eg en porsjon med risboller, selv om eg kanskje spiser 2-3 stk må eg alltid ha de. Oppdaget at det eneste eg ikkje hadde kjøpt var muffinsformer…pleier å kjøe 1 pk med julemotiv hver jul, eg hadde noen får i “Marius” fra i fjor, elelr kjøpte eg til Halloween i år…Men altså, syns de ble veldig delikate i svarte former og ellers har det ingenting å si….Skal jo bare kastes uansett Ho Ho

Selv om eg fortsatt har en brett med gule bomber i fryseren som venter på sjokolade hoppet eg i dusjen 10 min før kampen skulle starte (Du vet VM kampen..?) Sitter her i pysjen og biter litt negler,
sjokoladen får eg fikse etter på 🙂

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer
    1. Null problemer med ekstra eggehviter. Lag kokoskake. Dvs. kokosboller som man ikke lager som boller, men setter en kakeform-ring på et fat strødd med litt kokos. Fyller massen oppi og lar det stivne. Ta vekk ringen og bre sjokolade oppå og rundt og dryss på kokos. Enkelt og greit i stedet for å lage alle disse bollene. Alltid en favoritt på kakebordet her i huset.
      Flotte bomber du har laget. Likte sjokoladevarianten din.
      Ønsker deg en fin førjulsuke.
      Klem fra Liv

Siste innlegg