Chunky & Cozy

Designet av Ruth Faulkner-Duke

 

Vettu ka eg drømmer om? Ja noe som eg ønsker meg? For det første vil eg jo ha en flott sommer med temperaturer som tilsier at man kan sitte ute til midnatt med tente lys uten å fryse. For det andre ønsker eg meg en stor og god sofa til terrassen, eller den trenger nødvendigvis ikkje være stor bare den er dyp! Dyp, da mener eg minst 90 cm i setedybde for da kan eg krype godt opp i med armer og bein. Det tredje er at sofaen må være fylt opp med en HAUG av herlige puter og trenger slettes ikkje være designerputer til 3.000 kr!! Neida, glad, myke og store puter som forhåpentligvis eg sjøl har strikket! Ahaaa DA begynner me å snakke altså!! Hvis eg kan drømme (dvs ønske meg) en ting til når det kommer til terrassen så ønsker eg meg en STOR Daybed!! Oh My! Gjett om eg skulle ha koset meg! Tenk om eg bare kunne tatt dyna ut når eg skulle legge meg og bare sove under åpen himmel!?! Magisk, enig?

 

FOOT POUF
Bildet over

 

Du kan jo også skape litt utendørsmagi hos deg selv! Om du har terrasse, balkong, vinterstue, gapahuk, ja uansett så skal det ikkje mye til før det er både lunt, koselig og herlig, ja akkurat slik DU ønsker! Hvorfor ikkje starte med å strikke noe enkle puter? Du kan jo strikke trekk til alle de sofaputene du har i boden som har blitt skiftet ut i årenes løp, å joda, de fleste har det! Me har mange som ligger rundt om i skapene våre 🙂

 

 

 

 

Designet av Caroline Brooke

 

Det er slettes ingen grenser for hvilke puter du kan ha ute skal eg si deg! Selvfølgelig så kan du strikke alle putene slik at de står i stil med resten, men ungene kan jo også ha sin egen putekrok i lekehytta! Tenk på det du! Personlig kunne eg mer enn gjerne hatt en Unicorn i sofahjørnet, 0 problem 🙂 Me kan jo alle trenger et dryss av magi av og til ♥

 

UNICORN AND CLOUD PILLOWS

 

 

 

 

 

Designet av Ira Rott

 

HALLO!?! Har du sett noe sååå skjønt!?? Nå kan du virkelig få en nydelig elefant i rommet! *ler* Tok du an??

 

JOSEFINA AND JEFFERY ELEPHANT PILLOW

 

 

 

 

Designet av Yarnplaza.com

 

Som sagt, det trenger da slettes ikkje være avanserte puter! Det kan være helt enkle puter, strikk en hel gjeng i forskjellige farger og du kan få en hel regnbue!

 

SUPER CHUNKY PILLOW
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av Amanda Berry

 

Men HALLO der! Hva hadde vel kosekroken vært uten denne??

 

SHEEP CUSHION

 

 

 

 

Designet av Helle Slente Design

 

Nå begynner me å snakke LynKjappe puter! Dette er virkelig en chunky utgave, men eg skal LOVE deg at garnet er silkemykt og ubeskrivelig deilig!

 

BIG CHUNKY BRIOCHE
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

Designet av Helle Slente

Nok en skikkelig chunky pute! Vanskeligere enn dette trenger det ikkje være! Strikk den helt enklet, stæsj den opp med som her f.eks; Dusker! Evn sy en knapp her og der og lag din helt egen grei 🙂

 

PERLEPUTE MED DUSKER
Norsk og Gratis Strikkeoppskrift

 

 

Flere av disse puten kan du fint strikke om du er helt fersk med strikkepinnene. Om du er helt nybegynner: Strikk 2 like firkanter, sy sammen, sy i knapper i kanten og putt inn ei innerpute! Volà og du er i gang! Enklere blir det ikkje 🙂

 

 

 

 

* * * *

 

Fridag, tidlig våken og første mann på beina! Hadde i grunnen planer om å sove til ca 10 i dag,
men våknet 2 t før alarmen-en litt for kort natt *Gjesper*

Planene mine for i dag var å fylle den digre kassa på terrassen, men jaggu satte ikkje Ali i gang du, sent i går kwell! Jaja så er det nå i allefall gjort, men hekkan opp i der gikk det MYE jord! De 4 sekkene og sekken med Lecakuler klarte kun å fylle halve kassen!! Heldigvis hadde me 3 sekker liggende fra tidligere og + 1 sekk med Kugjødsel så er det så full som den bør vær. Regner med at det må etterfylles litt også før eg planter. Kassen rommet 380 liter + et lag med steiner helt i bunnen. Så ja, hvis me ikkje får fine grønnsaker i år så vet eg ikkje helt hva eg gjør galt. Hadde forståelse for at det kunne bli litt vese resultat da eg plantet i små balkongkasser, men en kasse på denne størrelsen tåler nok noe mer vær. Det gjenstår bare å lage til en type lokk for å beskytte om det aller verste været skulle trø til. Tror søren meg at eg skal plante ei rekke eller 2 med gulrøtter bare fordi eg nå har muligheten 🙂 Nå skal kassen stå å “sette” seg i allefall til over helga for værmeldingen nå noen dager er litt ymse med lave temperaturer og noen steder er det også fare for SNØ!?

Vel vel, eg får ta et kjapt overblikk her i heimen før eg bare vandrer i dusjen og satser på at dagen
i dag blir noen hakk bedre enn i går 🙂

 

 

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
FIN 1.MAI

 

 

 

 

 

 

Go`klem Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Eg KAN ikkje strikke, men det der var jo nydelege puter. Så da er det berre å håpe på at eg (ein vakker mai-dag i år?) lærer meg å strikke… Så eg kan prøve meg på noko heilt enkelt…
      Ha ein fin dag!

      1. Lag deg noe god i koppen, logg deg på YouTube, søk opp “How to knit” og bare KOS deg 🙂 Før du vet ordet av det har du strikket ei stilig pute 🙂

Siste innlegg