CLAY RINGER – Ny Galskap!

Reklame | Rito Hobby

 

Altså! Det skulle kun et bilde til på en meget sen kwell……Klikk-Klikk og alt eg trengte var på vei til postkassa!
Så ja, det er ikkje bare du som leser her som fristes til galskap, eg går også 5 på mer enn en gang….Nå er eg
i gang igjen.
..Eg ser helt klart store forbedringpotensialer hos meg selv, men akk så gøy dette var da!

Er det smått? Er det dill? JA! Altså, helt i mi gate og ennå litt til! *Grynt-Grynt*

 

 

 

 

 

Det er lov å prøve seg! Selvfølgelig måtte eg lage en HamaRing og 2, ikkje heelt fornøyd ennå –
Må f.eks få tak i en skikkelig Super Duper Lim for limpistol funker dårlig her gitt!
GODE tips til det mottas med stor takk i kommentarfeltet ♥

 

 

 

 

For en god del år siden havnet eg litt på Fimo“Kjøret” – Den gang da laget eg maskemakører, men HALLO!!?
Fimo var i grunnen ganske dyrt syns eg..? Blir i allefall betydelig med kroner om man ønsker en del farger,
ja og eg vil jo ha mange farger!!

Woop Woop! Måtte jo helt klart innom RITO HOBBY og der fant eg som du ser CERNIT
(Har kjøpt alt selv, bare så det er sagt.) Her kunne eg meske meg med flere farger for det var jo KUN halvparten av prisen til en pk Fimo – Vettu? Akkurat like BRA å jobbe med og resultatet ble akkurat like bra 😀 Det som fasinerte meg var at eg kunne f.eks blande Mørk rosa og hvitt og få lysere rosa?? Det har eg ikkje visst når det kommer til Clay….Trodde alltid at det bare ble spraglete!? Genialt!

 

 

 

 

Siden eg aldri har laget ringer før måtte eg prøve meg frem, fant ut at min langefinger matchet i grunnen dette lyset (over knoken) Så da gjorde eg det på denne måten. Tapet fast en bit bakepapir fordi…

 

 

 

 

…da kunne eg bare skli hele greia av lyset og sette ringene på denne måte inn i ovnen.
Cernit skal stekes på 130 gr i 30 min.

Tabell på Ringstørrelser Googler du for å finne ut hvordan du beregner størrelsene – Easy Fix!

 

Bare for å nevne det, den lyse turkis over her er en Transparent farge og ble…

 

 

…SLIK ⇑ Etter steking! Kult! Det er flere Transparent farger Her 😀

 

 

 

 

Eg er veldig glad for at eg allerede hadde fått i hus dette Verktøysettet fra Cernit for det ble alt for grovt å prøve seg med smørkniv og gaffel….Med disse klarer du fint å beherske de minste detaljene!

 

Tja, hvem vet?? Kanskje dette blir det NYE!? Ja eg vet at det er HOT nå i sommer og disse både lages og selges over en rimelig lav sandal – Så ja, kanskje eg nå endelig blir millionær? Enn så lenge skal eg bare kose meg og prøve meg frem, kanskje dette blir julegavene i år?? Ahaa hadde ikkje det vært noe tro?

 

 

 

 

Da me pusset opp kjøkkenet for et par år siden kjøpte me mange av disse stengene ⇑ men de er aldri blitt montert opp!! Hmm nå er MIN plan å bare ta den minste og skru den fast på en vegg her på Hobbyrommet –
Ikkje dumt det der!

Nå vet du hva eg holder på med i dag, eller ringene laget eg i grunnen i går. Har fått “kledd” skulpturen min med flere lag i dag + eg perler på det store perleriet. Der med har eg verken overskudd eller lyst til å rydde kjøkkenet og lage middag! Vippset Dib peng med beskjed om å kjøpe med seg pizza hjem *ler* Det er i tillegg varmt så da holder eg meg i ro på hjemmets svaleste rom; Mitt rom!

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer

Siste innlegg