Color Explosion and Inspiration


Heldigvis skyet det litt til inni mellom slik at også eg kunne sitte ute en stund, ja det kan fort bli alt for varmt! (Tro meg! Har allerede dusjet 2 ganger!!) Eg dro med meg masse Holst Supersoft ut eg, hvorfor ikkje liksom? Plukket med meg nesten alle fargene eg hadde, sånn ca 1 nøste av hver og bare slengte de ut på terrassen haha Ali bare sto å så på, ristet på hodet og tok på solbrillene igjen. Like greit å ikkje kommentere mine handlinger av og til haha Tror aldri han egentlig hadde skjønt hva eg gjorde selv om eg hadde prøvd å forklart hehe Poenget var at eg trenget inspirasjon! Masse inspirasjon trengte eg og da er dette en av måtene som funker – For meg!

Overload av farger og garn! ♥

 


Det kalles INSPIRASJON, ikkje sant??! Jepp! For det er det eg blir når eg ser dette her! Masse farger og alt er mitt haha Er bare å velge og vrake og bruke akkurat det som passer meg i nuet 🙂

 


Ergo: Holst Supersoft kan brukes til ALT! Du kan selvfølgelig strikke med det, hekle og ja du kan også brodere med det. Gjør hva du vil 🙂 Kanskje du vil sitte ute å veve? Hmm eg har ei bok om å veve på en sånn bordvev! det ser så kjekt ut! Mens eg satt der ute fikk eg jo også en sprø idè om å lage noe macrame snorer!?! Til hva?
Hmm
nei si det du, kan vel sikkert brukes til mye, eg fikk bare en urge til å knyte eg! Ahaa det er faktisk veldig kjekt, spesielt om du knyter inn litt perler hist og pist 🙂

 


Nå har eg i allefall valgt meg ut X-antall nøster som fikk bli værende i den aktive kurven sammen med FanaJakken så nå skal det broderes litt crazy mange blomster 🙂

 


Det MÅTTE jo bare skje…SELVFØLGELIG begynte eg å tenke på en RAVELLO!! Noe annet hadde vært merkelig og eg har nok til å strikke mange om eg vil, men disse kombinasjonene hadde vært så herlige…
Ahaa den med Rosa og den med Lys Turkise var da bare smashing!?!

Lyst å Vinne Garn til en Ravello??
Jepp nå nærmer det seg trekning (Torsdag 20.juni) og du kan bli med HER INNE!

 


Ser du?
Det skal søren ikkje mange gradene og solstrålene til så bare popper det ut her og nå er det virkelig mye blomster altså! I tillegg klippet eg bort en del som var vissent i morges så mye har poppet bare i dag 🙂
Det er så herlig og eg blir så glad ♥

 


Mmm
ser frem til den dagen det står en stor og dyp sofa i dette hjørnet…sukk…DET blir deilig det! Det aller viktigste for meg når det kommer til den sofaen som skal stå her er at den er DYP altså! Dvs MINST 90 cm!! + det må være masse puter opp i! Ja eg har prøvd meg frem ute på Plantasjen og der satt eg i en som var 90 cm og den var helt perfekt, bare synd at den kosta det hvite i både mine og Ali sine øyne! haha Vettu? Eg tror aldri eg kommer til å klare å kjøpe en sofa til OVER 30.000,-!?!?! Ikkje fordi eg ikkje HAR 30.000,
men fordi eg syns det er kvalmende mye for en sofa *ler*

 


Dette er Ali sin største favoritt på terrassen! Den er helt insane i fargene
og det vrimler av humler på den til en hver tid! ♥

Ellers har dagen vært fylt med STØY! Noe så sinnsykt også haha Går sjelden stille for seg når det er FlyShow vettu og tror nok at lydmurer gikk et par ganger når F-16 fløy lavt over takene her! JISIS! Går kaldt ned over ryggen på meg når de holde på, men det er jo helt magisk! Skrekk blandet fryd er vel mer riktig!

Ali har styrt en del på kjøkkenet i dag og har bla laget ei fantastisk libanesisk kake! Tror kanskje eg skal klare å lirke oppskrifte ut av han! Han har den kun i hodet og det er svigermor sin egen 🙂 Ellers vurderte han å bare kansellere middagen i kwell hehe Ser ikkje ut for at noen av ungene kommer hjem før seint og det er mye mat for kun oss 2. Han tok seg en luftetur på butikken og satte likevel i gang på kjøkkenet igjen da han kom tilbake haha Hjalp tydeligvis med litt frisk luft haha Så nå blir det Kylling Speciale på na mor JuHuuu
Eg har jo tross alt laget en enkel, men akk så frisk og god salat:

 


Opp i her er det skikkelig crispy Isberger fra Gartneriet bort i gata +
spretne agurker og saftige tomater fra samme gartneri +

 


…Reddiker fra terrassen! Bedre enn det blir det ikkje, blir heller ikkje mer kortreist! Hadde me bare hatt en melkebonde i nærheten som me kunne kjøpt melk av hadde det vært amazing! For en del år siden jobbet nevøen vår på en gård som hadde kalver (Ja de hadde litt kuer også) da fikk me fersk gårdsmelk hver lørdag! Den gang hadde me Puzi (mor til Milo) og hun gikk bananas når hun fikk ei skål! Ja katter kan drikke skikkelig gårdsmelk
(Er noe med at melka da ikkje er pastaurisert eller homogenisert?)

Ahaaa så deilikt! NÅ kom de første (av garantert mange!) meldte regndråper! Ååå det var frisk og deilig, svalt og godt! Ja eg har følt eg har smeltet bort et par ganger i dag gitt, men nå kan eg innta kwellsroen uten problem 🙂 Blir nok til at eg sitter å broderer og koser meg så får eg jo se når ungene igjen ramler inn dørene 🙂

 

 

 

LAG DEG EN MAGISK
DEILIG KWELL DU OGSÅ

 

Du fortjener det tross alt ♥

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei ganske Glad & Fornøyd Vibbedille 🙂

1 kommentar

Siste innlegg