COLOUR ME HAPPY

Designet av Lucy Neatby

Hvis det er en måned som representerer FARGER så er det vel februar! Måneden som inneholder Karneval over hele linja om ikkje hele verden, ja t.o.m fastelavenris skal me lage denne måneden med masse fjær i hele regnbuen sine farger og me kan igjen fylle vasene våre med masse fargerike tulipaner!! Ahaa så FANTASTISK, kan det bli noe bedre enn dette??

Februar starter med et brak! Allerede 6.februar er det en FLOTT dag for da er det Same Folkets sin dag! HURRA! Når eg tenker på en Same, ja da ser eg for meg de fantastisk flotte og fargerike draktene med de vakre søljene! For ikkje å snakke om de flotte vottene og de fantastiske skoene/skaller! Helt eventyrlig! Same Folket har utrolig mye flott håndtverk 🙂 TENK på hvor rikt landet vårt er som inneholder så mye flott!

Etter dette kommer jo fine dager som perler på en snor: Morsdag, Valentins Dag, Fastelaven og om ikkje det var nok så har me også en skikkelig BLÅmandag!! Egentlig den eneste som er en ekte Blåmandag haha Så ja, til å være årets korteste måned inneholder den jammen mye flott og bare for å toppe det hele så avsluttes måneden med 1 uke Vinterferie! JuHuuu

 

Designet av Lucy Neatby

Hva er vel bedre enn å igjen leke seg med farger og bare la kreativiteten blomstre i en så flott måned som februar viser seg å være! Ja eg vet at snøen laver ned i enkelte dele av landet og at våren kan virker som mange lysår borte, men man må ha trua vettu!! Visste du at dagen blir hele 2 timer og 29 minutter lengre i Oslo bare i løpet av februar!?? ALL grunn til å feire! Det hjelper godt på å være en optimist i disse kalde månedene, men i går, i går kjente eg at sola varmet gjennom vinduet og det var så herlig!! Det er VÅR…..øyeblikk nå!

 

COLOUR ME HAPPY HAT
Bildene over
Multi-Size

 

* * * *


Satser på at sola tar knekken på det som dalte ned her i natt!! Milo ligger godt krøllet ned i senga si som er av alpakka og dun så det er tydelig at det er kaldt ute! Akkurat nå er det -2 gr, men skimter sola så dagen blir nok fin den 🙂

Dette satte i midlertid en stopper for å lufte seg i dag haha Nedfrosset bil? NEI TAKK! Det er det verste når det er skikkelig kaldt Brrr Joda, seff har me garasje, ka du truuur!? Som du ser av bilrekka på veien er det ikkje så mangen her som bruker garasjen til det den skal brukes til haha Til sommeren der i mot skal me gjøre NOK et tappert forsøk på å tømme garasjen…Vel, vanligvis så er eg den største optimisten, men å TØMME garasjen tror eg aldri kommer til å skje…da må i tilfellet Ali reise på en lengre ferie haha Da hadde den nok blitt tømt!

Ble en tregere start enn planlagt her i dag, alarmen har nok svikta meg! (Eg har nok bare skrudd den av i søvne…) Våkna halv 11 og skjønte ingenting, skulle jo opp kl 9 eg bare fordi. Liker jo å stå tidlig opp, men men.

Først nå skal eg svippe innom badet og vaske bort sminken fra i går (TYPISK!) og så bare må eg freshe meg litt opp og gjør meg klar for Netflix & Strikk som er en perfekt søndag med et sådan vær 🙂

NÅR og HVA kan eg egentlig begynne med å så av frø inne?? Ja, eg er ANNIGE på denne våren og eg gleder meg til å komme i gang!?!? Me hva sår man inne altså?? Kan eg f.eks starte nå? Snart? Hva gjør du?

 

 

KOS DEG OG HA EN
FORTREFFELIG SKJØNN SØNDAG

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Februar er måneden for å så tomater inne *S* Velg busktomat sier min erfaring *S* Lykke til *S*

    2. Hei! Pappa som har gartneri her oppe i nord starter sånn smått i februar. Og så er det full rulle fra mars…..

    3. jeg har sådd noe paprikafrø,av erfaring er det den grønnsaken som trenger lengst tid på seg :=) ellers blir det et par busktomater i løpet av februar,videre begynner jeg etterhvert med forkultivering av slike ting som skal ut i en grønnsakshage ,gleder meg eg

      1. Hva er det forkultiverer inne? Eg har mangen planer i grønnsak”hagen” min på terrassen så eg er mottakelig for tips og ideer ????

Siste innlegg