Da er det HELG, folkens!

 

Eg må si eg ble noe matt i hodet da eg satt å skrev handleliste i formiddag og mor mi ringte….Hun hadde glemte noe i går da eg handlet for henne…Hun trengte 1 ting fra Rema og 1 ting fra Kiwi…Min plan var bare å rulle bilen rett ned på Rema “der borte” og pelle meg fluksens hjem igjen når eg hadde fått det eg ville ha….sukk!

Jajaaa….Det ble handel på Rema og en tur innom Kiwi før eg kjørte hjem til mor mi, det er noe med den samvittigheten også da vettu, men HALLO!! Eg er jammen glad eg måtte svinge innom Kiwi! JuHuuu!! Skal ærlig innrømme at eg savner de gøyale snopehyllene som Narvesen på hjørnet hadde i alle år…nå er Narvesen borte vekk. Måtte gnikke meg litt i øynene da eg runde hjørnet mot kassen på Kiwi, der vettu! DER hadde de gjort et forsøk på en snopehylle med litt gamle slagere! Mer enn godt nok for moi Woop Woop! Hadde egentlig ikkje tid å stå der å suuuge inn alt, men eg bare nappet med meg disse posene! Aldri smakt akkurat disse, men da eg var yngre havnet det alltid noe Drumstick i posene, de som du måtte suge på før du kunne draaaaa de ut –
Er du med?

 

 

 

 

Etter at begge kjøleskapene var vasket og ukas Rema Fangst var bønnhørlig stuet kant i kant på hyllene og ellers litt huslige sysslere var unnagjort tok eg runden ute. Me har ikkje plantet noe ute enda bortsett fra litt mini stemor, men jammen spretter det opp litt som kommer hvert år. Hosta`n som eg kjøpte som pitteliten i fjor ser ut for å bli ganske så stor i år. Åååå den er såååå fiiiin! ♥

 

 

 

 

Mini Stemor, blir jo bare glad av å se på de!

 

 

 

 

Den største lykken ute akkurat nå er denne! Den har EG laget! August 2018 klippet av avleggere på den enorme eføyen som er på fjellveggen bak leiligheten, og det har bare vokst siden. 2.juni 2020 var den endelig stor nok til at me kunne begynne å montere hønsenetting. I fjor var det et litt trist Eføy år….Alle nye skudd ble angrepet av svarte lus! Har aldri bannet så mye som da….Etter å ha daglig klippet bort nye skudd og brukt et par flasker med grønnsåper krøyp eg til Edens Have etter hjelp…gift måtte til, noe som resulterte i at de 2 Clemtisene ikkje blomstret…*snufs*. I år kan eg ikkje se snurten til lus på de nye skudda og det er mange skudd – Hele planten har strekt seg bort i mot en meter halvannen over alt så nå må mer hønsenetting opp 🙂 Dessuten spretter begge Clematisen over hele greia! Krysser fingrene for at lusa holder seg borte!

 

 

 

 

Skal straks ha meg litt middag, Ali kokklererer, men i løpet av dagen i dag skal et teste ut litt sommerarmbånd 🙂 Skal bare….stryket et lass med perlebrett først, ellers så går det nok slag i slag her på Hobbyrommet i dag 🙂

 

 

 

 

Kan konstantere at BEGGE posene smakte snop og helt nydelig!
0 problem å slafse i seg selv med dobbel protese i munnen 🙂 Jammy!

Sånn på tampen vil eg bare sende en TAKK til Bunny som tok ansvar og ordnet krans
i forbindelse med Eva sin begravelse i dag

Ok, det er HELG! Få unnagjort det du trenger å gjøre for at helga blir bra og sett deg ned å bare kos deg 🙂
Det skal eg, eller...Eg har startet! Ja du? Trenger du ei bok? Da vil eg i såfall at du skal kjøpe
Vivian (Mamma på hjul) sin! Min er på vei i posten og eg gleder meg!

(Eg vet!! Intet garn eller strikking i dette innlegget, men eg ville jo bare ønske deg GOD HELG!
Dette er vel mer rettet på noen i x-antall strikkegrupper….)

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

9 kommentarer
    1. Vær du bare glad for at du får tlf fra din mamma, der hun forteller deg hva hun trenger at du skal kjøpe.
      En dag er telefonen tyst, for din mamma kan ikke ringe seg mer ❤

      1. Selvfølgelig er eg glad for å kunne hjelpe, men det betyr ikkje at det ikkje er herlig å ha helt fri en dag – Selv om det er min mor

    2. De posene har jeg aldri smaikt. Og jeg har smakt det MESTE av snop 😀 Så fargerikt og flott med blomstene dine, håper du slipper lusene i år ja. Ser jo lovende ut 🙂

      1. Husker du de store tykkiskulene i mange farger på 70/80 tallet? Den blå/rosa posen smakte akkurat som de, bare det ikkje er tyggis. Begge posene var sånn deilig og barnslig kjempegodt! Dessuten var de gode å tykke i, herlig konsistens,litt sånn: Bare en til….og det var myyye i posene så eg kan kose meg i dag også 🙂

    3. Ja, husker de. Husker det meste av snop 😀 Huske mye snop og is, som har kommet og forsvunnet igjen. Og ikke skjønner JEG hvorfor godt snop blir borte!! 😀

    4. Jeg savner Royal is, med mørkt trekk og mandarin-iskrem inni. Jeg savner Lakerol med Cupa-smak. Jeg savner kuleis med Lion-smak 😀 Nå har jeg fått vann på mølla her 😉

    5. Hadde gitt/betalt myyye for å få en tlf fra min mamma ❤ Men dårlig med telefon forbinnelse til himmelen 😥

Siste innlegg