Da var det eplene sin tur…

 

Endelig kom eg i gang med det som sååå lenge har vært planen: Hjemmelaget Eplegelé! Meningen var jo
å bruke eplene fra søs si hytte, men selv om eg la de mørkt OG kaldt var de ikkje fine når eg tok de frem…Myke, skrukkete og noen hadde begynt å produsere sin egen eplesaft…
Trist, men men. Da er det godt at VårSol Gartneriet rett borte i streeten har noe som eg syns er de beste eplene: Nyplukka fra Helgøy ♥ Eg er ikkje så bevandret i epleverden, ei heller er eg særlig glad i frukt, men disse eplene er gode!

Har heller aldri laget verken eplesyltetøy eller eplegelé før så dette er spennende!
Har funnet mange oppskrifter “der ute”, men falt for denne siden eg slipper å skrelle eplene *ler*

 

 

 

 

Det var bare å la kniven jobbe å få jobben gjort…

 

 

 

 

…lot de koke ca 45 min som oppskrifta sa…

 

 

 

…før eg la de her over ei bøtte – Kjøpte faktisk ei ny bøtte for anledningen 😀 Her skal de få ligge å dryppe
i 2 timer. Det dufter….SØTT! Ja det gjør det, og eg har ikkje hatt sukkeret i sving en gang 😀
Vel, lenger har eg ikkje kommet, men eg er med godt mot…to be continued...

 

Ok, eg sitter her på Hobbyrommet vettu, fundere og lurer litt… Hva med en Give Away f.eks? Det hadde jo gjerne vært noe nå når det er høst og litt småkald? En lite kosepakke som kan spe på innekosen litt? Tja, eg skal ta en runde her inne i hiet mitt å se hva eg kan mekke sammen. Mulig det kommer noe gøy i løpet av kwellen.
Nå skal eg straks ut å sjekke eplene.

 

 

LAG DEG EN
KOSELIG KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg