Dagens Fangst!

 

I morges så det ut som noen sto med høytrykkspyleren på vinduene, det regnet så insan at egentlig burde eg hatt på meg oljeregntøy! Men, når klokka nærmet seg 10 så sprakk himmelen litt og me hadde opphold på nesten hele turen 🙂 Litt regn og myyye vind! Kuling altså, ble en frisk tur selv med 17 grader. Me gikk med gjengen på Byhaugen siden Gramstad består av en del myr og sørpe.

Selvfølgelig hadde eg glemt å ta med poser i dag, det er jo sååå mye kjekt i skogen på denne tiden og ved Stokkavannet er det et eldorado for sånne som meg….ja som liker å potle og lage alt mulig! Men du vet, søs har det meste i bilen, t.o.m en rull med hundeposer! Da løste deg seg da vettu, hun kikket nok mest etter sopp mens eg kikket i grunnen etter alt mulig!

 

 

 

 

Eg er litt kresen da og tar ikkje med meg hva som helst, men nøtter som dette er jo som tatt ut av eventyret.
Var masse nøtter!

 

 

 

Ble litt, ikkje så mye, men eg har planer om en tur rundt Store Stokkavann snart og litt lengre enn
der me gikk i dag er den en stil med mye slike minikongler – De er jo så søte!

 

 

 

 

Fargeskiftet ut er i god gang og det lukter så godt inne i skogen,
litt sånn koselig og lun duft føler eg 🙂

 

 

 

Lille Stokkavann

 

 

 

 

Svaneparet ute på vannet er her hele året, de flytter ikkje på seg, de fikk mye god mat av meg i vinter.
Har som regel alltid en pose med havregryn i sekken 🙂

 

 

 

 

Fornøyd med denne turen, dette er som sagt en noe mer sosial tur,
det er ikkje det kjappeste tempoet.

 

 

 

 

Me stopper innimellom og da benyttet eg tiden til å vandre rundt etter skatter
til de som går bakerst tar oss igjen 🙂 God utnyttelse av tiden.

Handlet litt på vei hjem og nå har eg hatt meg en dusj – ble ganske så døsig….Men må bare komme meg til hektene for om en times tid er det strikkekafé 🙂 Alltid koselig, men fremover nå må eg bare benyttet hvert ledige øyeblikk her på Hobbyrommet. Skal sitte her å kna før eg hopper i skoene igjen!

 

 

 

HA EN KOSELIG KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar

Siste innlegg