Dagens tur blir spennende!!

 

Snakk om å våknet opp til en plankpolert verden og en søndeknust terrasse!! Det bråkte sånn i natt du vil ikkje tro, ALT er bare kaos av plante/blomstergraps på terrassen og eg er nesten ved å gi opp hele floraen der ute! Eneste som i grunnen holder seg fint er Passjonsblomsten som er på fullt firsprang opp til naboen med masse blomster! I grønnsakkassen er det meste oppspist av små grønne åmer…det samme er sukkerertene og bladverket på alle solsikkene….forbanna kryp! Når eg oppdaget det begynte eg å spraye med grønnsåpe/olje, skrapet bort de larvene som lå bakom bladene…men det kom bare nye og eg fikk nok av den der larvebusinessen…fysk!! Så nå har de mesket seg godt og eg håper jo at alle ble til like fine sommerfugler som den over her!!

Satt på do i morges og siden Milo (<—Katta!) ble stående i døra kunne eg høre hva som foregikk i stua. Var en lyd eg ikkje kjente igjen, det var en “flapse”lyd, ja det kunne høres ut som en fugl som klasket i vinduet….Vel, det var en rimelig stor sommerfugl som du ser! Fikk den heldigvis ut uten å ødelegge den 🙂

 

 

 


Men ok, turen til Vigdelsdalen ble som du nå skjønner avlyst pga store nedbørsmengder og rasfare…Når eg sjekker været der inne i dag er det varsel på mye lyn, anyway….Ine og eg er klar for tur i dag og planen er å gå Vigdelneset som er en del av strekket Tungenes-Ogna. Dette er en tur som går mellom 2 jærstrender(Me skal gå den blå ruta, lengst ned mot sjøen); Vigdelstranda og Hellestøstranda. Selve turen er ca 3,5 km, men terrenget er alt annet enn flatt derfor anbefales det av flere turgående til å sette en bil på hver strand. Selv om det bare er 3,5 km som egentlig er en lengde man klarer å gå på 30-40 min så tar nok denne turen mye lenger tid.

 

 

 

Foto av de 5 siste bildene: Sandalsand.

 

Heldigvis er både Ine og eg glad i turer som dette, me kaller det “Tenketurer”, for her er det ikkje bare å gå, man MÅ bruke hodet – Da tar plutselig ting noe lengre tid og hvis eg går i front, ja da blir det plutselig litt avvik da eg har en tendens til å bare gå og gå uten å følge med på merkinga, da er det greit med en som
får med seg de blå merkene *ler*

Me gikk en tur lignende denne tidligere i sommer og den overrasket oss med hvor lang tid det tok, da gikk me
i nesten 4 t!! Blir nok kaaaanskje mellom 2 og 3 timer i dag også vil eg tro. Været er Upåklagelig; sol og blå himmel 🙂 Akkurat nå er det 16 gr som er helt supert å gå i, tar med vindjakke for me vet at det kan
blåse godt der ute ved havet 🙂

Kjenner eg gleder meg!!

 

 

 

LAG DEG EN FLOTT DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

1 kommentar

Siste innlegg