De enkleste av de enkle – Helt GRATIS!

Designet av Hanna Leväniemi (amiijjang)

 

Noen gang kan det aller enkleste bli noe av det kuleste og ikkje minst det beste! Som f.eks disse tøflene! Her kan den ferskeste strikkeren brilljere med de fineste julegavene! Til sammenligning er jo f.eks litt hjemmelaget marsipan på et nyvasket rødbeteglass som pyntes med røde hjerter, kontra 5 svindyre marsipankule til 99,- av “riktig” merke så mye bedre! Ja for det er HELT sant det som Rema skriver: “Det enkle er ofte det beste”

 

Designet av Hanna Leväniemi (mustaavillaa)

 

Dette er jo dessuten tøfler som du kan strikke til ALLE, ja fra den aller minste til den med de aller største flytebryggene! Du lærer fort hvordan du innretter deg etter størrelsene. Det er også ubegrenset hvilket uttrykk du vil gi tøflene, bruk farger og teknikker akkurat som du vil. Tjukt garn eller tynt? Strikk etter vær og føreforhold, ull? alpakka? bomull? Sommer og vintertøfler. Samle sammen alt du har av garn som funker og bare kos deg – INGENTING kan noen gang bli feil 🙂 Er du i tvil kan du jo bare si at det var akkurat sånn du planla det 🙂
INGEN vil tro du du lyver *humrer*

 

SIMPLE GARTER STITCH SLIPPERS
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

Først av alt må eg bare si noe (eg må le av meg selv!). Eg har i grunnen alltid sett på meg selv som ganske så oppegående når det kommer til tekniske dubbeditter som f.eks mobil og alt det den kan brukes til hehe Eg bruker jo f.eks både Instagram og Snapchat ganske så flittig i perioder, har en del som følger meg begge plasser. Eg legger jo merke til at det dukker opp nye følgere nesten hver dag og den lista inne på Snapchat over hvem som har “Lagt meg til” har blitt gaaaanske så lang! Det eg ikkje har gjort er å klikke på hver enkel for eg tenkte bare:“Eg kan ikkje ha alle de i feeden min for eg får jo aldri tid -Hver dag- å bla gjennom alle” Men eg visste jo IKKJE at eg måtte “Godkjenne” alle for at de/du skulle kunne se hva eg la ut! *ler meg ihjel*. Satt her med ungene og me klikket på hver vår mobil og sammenlignet diverse, eg ba Amira ta en sjekk på min om alt var på stell (Hun lever jo tross alt AV mobiler!) Da kom det: “Mamma, du har jo ikkje godkjent NOEN på Snapchat jo!” “Hæ? Åja, må eg det liksom?” SÅ scollet hun gjennom en laaaang liste over mange som hadde lagt meg til, men som aldri har fått sett hva eg la ut pga min inkompetente viten! haha Vel vel NÅ er alle godkjent og den kvelden der tikket det inn gaaanske så mange “Hei” og “Endelig” meldinger *smiler*. Jaja, men NÅ er Snapchatkunnskapene oppdaterte!

Ellers så er i grunnen dere her inne ganske bortskjemt! hehe Det ble en lang dag i går og det kom aldri noen flere innlegg her inne hehe Men men det er godt å vite at eg er savnet også en gang i blant. Me kom oss jo endelig etter hvert avgårde for å handle og da handlet me jo også for min mor og da blir det litt frem og tilbake 🙂 Når varene hennes var pakket ut hos henne ble hun med oss hjem fordi hun skulle få shoppe julegaver. Så ja, hele kvelden gikk til å være innom de aller fleste nettbutikker og mor mi kom i mål med alle julegavene sine 🙂 Det er sååå mye bedre å gjøre det slik enn å stavre seg rundt på travle kjøpesenter. Hun hadde ikkje orket å komme i mål ved å fysisk dra på shopping. Hun koset seg her i sofaen vettu og eneste jobben hun hadde var å klikke på bankbrikka når noe skulle betales *ler*. Tidligere, for en del år siden var det eg som pleide ta henne med en dag eller 2 og kjøre hit og dit for at hun skulle får gavene i havn nå blir det heller en helaften med kaker, kos og juleshopping 🙂 Kan anbefales om ikkje helsa vil så mye 🙂 Eg kom også i havn med det me skulle ha så NÅ venter eg bare på Amira sitt juleønske og eg håper eg får klikket det hjem før helga! Etter en prat med de på posten anbefalte de å få kjøpt det som skulle seneste i dag for å være 100% sikker på å få det neste uke 🙂

Sånn ellers? Beina mine er SKIKKELIG vonde! Har sjekket litt med Dr.Google og har vel egentlig funnet ut at eg sikkert har fått noe “akutt” betennelsegreier i akillesen og det skal eg love deg ikkje er noe godt! Eg prøve etter beste evne å strekke forsiktig ut leggen flere ganger, men det er søren ikkje lett! Skal prøve å ta det litt med ro i helga, selv om å “sitte i ro” ikkje er det beste å gjøre for god bedring. Har funnet frem noen sånne Lab.prøve-skjema eg har og de prøvene MÅ eg ta neste uke, har funnet ut at det er bedre å ta de på SUS og ikkje kaste bort verken armene mine eller tiden ved å prøve meg på legekontoret! De ER flinkere på SUS. Skal på Nyreavdelingen allerede 3/1 så prøve MÅ eg ta neste uke! Men nå først er det HELG!

 

 

KOS DEG DU OGSÅ!

 

 

 

VIKTIG:
Eg mangler fortsatt 2 vinnere av Julegleder Nr 2! Ta en titt HER INNE om du er en av vinnerene!
Hvis ikkje melder seg innen i morgen trekker eg på nytt!

 

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille med stive legger! 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg