De fineste…Strikkeoppskrifter

Designet av Kate Gagnon Osborn

 

Disse vottene har eg hatt her på bloggen tidligere, men en gjenganger av dette slaget er jo ikkje til å forakte! De er sååå lekre, ja de er vel noe av det fineste eg har sett innen votter – Tror eg! Disse kan du fint f.eks strikke i Finull, det er dobble votter – Dvs du strikker 2 og stapper den ene inni den andre 🙂 Dessuten kan du kose deg med nåla og bare dekorerer etter hjertens lyst ♥ HER INNE kan du få gode tips/trix til hvordan du kan brodere på akkurat disse vottene 🙂 Love IT!

 

JULY MITTENS
Bildet over

 

 

 

 

Designet av Kate Gagnon Osborn

 

Helt ferske votter fra samme designer, de minner meg veldig om DISSE VOTTENE som eg strikket for ca 100 år siden (føles slik) og siden har eg mang en gang tenkt at eg må strikket meg et par til. Det først paret ble liksom bare solgt etter et strikkebesøk eg hadde. Disse kan du også fint strikke i Finull, finnes det i grunnen noe bedre votter enn de som man strikker i Finull?

 

MOREAU LAKE

 

 

 

* * * *

 

 

 

Fredag og sola skinner fra skyfri himmel 🙂 For å få den beste helgefølelsen burde leiligheten vært på “G” og det er ganske utrolig at med 3 voksne i heimen at den ikkje er det til en hver tid…men nei…det er vel bare en ønsketenkning, fra min siden. Har du hørt utrykket: “Kan rydde deg ihjel?” Vel, der har du moi! Eg rydder, rydder OG rydder og når eg er ferdig kan eg begynne på samme runde en gang til + at mens eg har ryddet har f.eks vaskerommet fylt seg opp og så er det på an igjen, ja og sånn går no dagan – Hver dag!

Hmm sitter å vurderer å ta meg en FRIdag 🙂 Amira har fri dag ♥ Planen er for så vidt å ta turen ut til henne, det hadde vært koselig så kanskje eg bare gjør nettopp det. Rotet er nok garantert her når eg kommer hjem likevel *ler* Eg er ikkje flink til å bruke skylapper når det kommer til rot fordi eg like å ha det ryddig, det gir meg en behagelig ro på en måte. Planer ellers? Vel, eg ble ferdig med et litt stort perleri i går kwell, orket ikkje stryke akkurat da så eg startet bare på et nytt. Når perleri nr 2 er ferdig skal eg stryke for da begynner det å bli trangt på spisebordet hvis eg starter på nr 3 🙂 Fikk kun sydd sammen lua til musa i går kwell, så selve musa er fortsatt umontert…Stakkars mus, men eg var så sliten eg satte bare her å….ja hva gjorde eg egentlig? Jo…eg leste på frøposer…ikkje sant!? Tja, tror bare eg svelger en kopp kaffi til så får eg se hvor eg ender opp i dag 🙂

 

 

LAG DEN EN FIN FREDAG!
HUSK Å KOS DEG!

 

 

 

I morgen er det trekning på Give Away`n som har rullet hele uka!
Du kan bli med HER INNE om du har lyst på en SnopePakke med garn og stæsj!

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Ai, ai….nå minte du meg på disse Paradoxical mittens fra ganske langt tilbake i tid. Jeg husker de var så morsomme å strikke. Kanskje jeg skulle strikke meg et par til av de, i noen spreke farger….må tenke på det, føler jeg!
      July mittens var jo kjempelekre altså, men jeg er ikke så flink på den broderidelen. Sukk!!
      Ha ei fin helg!

Siste innlegg