De søteste oppskrifta

Designet av Juliia Pyha

 

Eg er glad i å strikke/hekle figurer som dette så oppskrifta er “i hus”. Tynt garn og tynn nål er brukt her, men du kan nok fint hekle den i tykkere nål om du heller vil det. Trikset med å få slike figurer fine er å hekle fast, derfor bruk tynnere nål enn det som står på nøstet 🙂

 

 

 

Designet av Juliia Pyha

 

Bruk farger og få deg noen figurer med forskjellige uttrykk 🙂 Husk at hvis du skal hekle en til de små så syr du øynene på, aldri godt å vite hva de små kan finne for godt å gnage på 🙂

 

SLEEPY GNOME
Bildene over
Ca 30 cm

 

 

 

 

Designet av Juliia Pyha

 

Det mest tidsriktige nå er å jo lage noen slike ⇑ Med påsken like om hjørnet er
et par harepuser ganske så tidsriktige 🙂

 

CUTE BUNNY
Ca 26 cm

 

 

 

* * * *

 

 

 

Torsdag og eg sitter klar i ulltøyet; Blir tur fra Byhaugen i dag 🙂 Er noe uggen i magen, men satser på å ro det
i havn før eg skal kjøre. Søs er jo som kjent på ferie så eg kjører selv i dag, etter turen skal eg ut til Amira en stund siden hun er hjemme i dag 🙂 Blir nok koselig. Har pakket med meg kleskift og strikketøy – Det må til 🙂 Ser ikkje noe til sola ennå…den har meldt om sin ankomst rett etter lunsj, men sååå skal den skinne gjennom hele helga. Ine og eg har planer om å bli med Turistforeningen på tur på søndag, eg skal bare sende en mail til turlederen for å høre litt om den turen. Den inkl 2 topper og da er det litt greit å vite om det f.eks er noen ubehagelige høydedrag – Ikkje alle som liker det 🙂 Var i grunnen lite info på den turen, som f.eks hvor langt det er?

Men nå er det dags for en kjøleskapsgrøt, rote seg ferdig og komme seg av sted 🙂

 

 

 

HA EN FIN DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

4 kommentarer

Siste innlegg