Det er lov å jukse..!

 

 

I går da eg var innom Mega gjorde eg noe eg ikkje pleier å gjøre…eg KJØPTE julekaker!! Eg gikk rett på en svær stabel av diverse julekaker, 7 sorter sto det...! I et svakt øyeblikk plukket eg med meg 3 bokser, en ok pris og det var mye kaker i hver boks….med ett fikk litt ro i sjela…Ahaa da har eg i allefall noe kaker! På det tidspunktet var eg jo ikkje i havn med Fruktflesket en gang! Hjemme sto denne lekre saken å ventet på å bli fyllt, må nok vente litt før 2 slag er på plass opp i der, men eg er i gang! I dag har eg bakt krumkaker og Donuts, sistnevnte kun fordi eg ville prøve og eg skal love deg at de har fått bein å løpe på…
tror Ali svelger de hele Ho Ho Ho

 

 

 

 

Det har blitt sånn de siste årene at eg har kjøpt litt hos Hadeland Glassverk i Black Week, noe eg syns har svart seg. I fjor ble det noen drikkeglass til kjøkkenet + 3 av disse (Alt fikk eg til halv pris) i år er de extra flotte med lange hvite el-lys hehe Ingen drypping og intet søl 🙂 Husker eg hadde sååå lyst på denne kakeboksen i fjor, men eg syns den var noe dyr…mener den kostet mer i fjor? Uansett, i år fikk eg den nesten til halv pris og den skal få stå på bordet hele jula me kaker lett tilgjengelig. Mulig eg da unngår kaos
i kakeboksen på kjøkkenet? *ler* Dekorativ er den nå i allefall!

 

 

 

 

Bortsett fra at krumkakene min er litt tjukkere enn norm så smaker de godt! Det er som en vippestang å steike disse, er røra for tynn blir det bare gris og er røra for tjukk blir de noe avkuttet i kantene. Shit på! Krumkakene på bildet skal ut å reise snart, derfor er de litt polstret! Ha en nevø som er gift og bor i Oslo, de har vel det meste som alle andre og ønske seg julekaker! Det har de fått de siste årene og da er det litt av alt som pakkes i en stor Norgespakke.

Nå nettopp var eg på kjøkkenet og satte Kenwood`n i sving og fikk samlet deigen til Beatles Stenger som eg kan trille ut i morgen 🙂 Bør gå en tur i morgen så eg håper å få til det, en tur langs Hafrsfjorden hadde vært herlig! Nå er det blitt mildere og i løpet av uka skal det opp til hele 8 grader!!

Må nok snart surre meg i seng og kanskje komme meg opp litt tidlig
i morgen og få unnagjort litt baking før en evn tur.

 

 

 

NATTINATTI
Sove godt!

 

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

5 kommentarer
    1. Nydelige kromkaker som helt sikkert smaker herlig! Og det er lov å jukse litt med kaker… pytsan! 😀

    2. Selvsagt er det lov å jukse litt med kaker. Jeg gjør det samme.
      Men mønsteret på krumkakene dine? Ikke noe galt altså, men jeg tenkte på iskjeks med en gang. Har du prøvd å lage det med jernet ditt? Du vet sånne kjeks-kremmerhus man får kule-is i i “isbarer”
      Hm kanskje jeg må prøve det i mitt krumkakejern til sommeren…

      1. Ja de ligner litt på iskjeks, jernet har ikkje det klassiske blondemønsteret. Jernet er fra min moster som sluttet å steike for en del år siden og da overtok eg. Det er gammelt, sikkert fra 50/60 tallet 🙂 Knall oransj og skikkelig retro 🙂

Siste innlegg