DONUTS! – Lyst på??!

 

WOHOOO Hva gir du meg på en fredags kwell!?! Hæ?? Mens eg sto å steikte en god del krumkaker i dag laget eg deigen/røra til en porsjon med Donuts! Har lenge hatt lyst å prøve det, men siden eg har store vegringer mot en gryte ful av smult har eg avstått! Det var tidligere ei uka da eg var innom Slikkepott at eg fant denne formen, og da var det enkelt; Donuts skulle testes! Søkte litt på nett etter den mest nøytrale oppskriften og valget fant på denne – eg droppet kanelen. Teststeikte en først og tilsatte mer mel, lett å få for lite/mye mel når det er i dl. Da ble de bra, luftige og fine. Stekte på over-/undervarme først, men gikk over til varmluft og litt lavere temperatur – Da ble de finest.

Måtte ha noen med sjokolade, da brukte eg samme måte som eg gjør med Sarah Bernard; Ca 250 gr sjokolade, 50/50 Freia Kokesjokolade og Melkesjokolade, hakk dette og ha i en skål. Varm opp ca 1,5 dl fløte og ha over. Bare la dette stå i fred til du ser sjokoladen er myk/smeltet, rørt godt og så kan du dyppe.

 

 

 

 

 

Deigen/Røra er en del tjukkere enn pannekakerøre, men for tynn (følte eg) til å ha i sprøytepose.
Brukte skje for å fylle formene. Du kan nesten se hvor luftige de er!

 

 

 

 

Bortsett fra de med sjokoladen ser det ut som resten av vært innom barnehagen for pynting *ler* Dette er ikkje noe eg skal spare til jul, hadde bare lyst på prøve så eg satser på at gutta spiser de opp i løpet av helga. Smakte på en med sjokolade….holy moly! Siden eg har okkupert kjøkken får ingen lov å lage mat der i dag, derfor har eg bestilt pizza hjem…Har allerede hatt meg en dusj og fått på meg en julepysj, men det kan være at eg svinger innom kjøkkenet i løpet av kwellen for å lage en ny deig eller 2 –
Nå er eg i allefall i gang 🙂

PLING!! Der kommer pizza`n!

 

 

 

KOS DEG!

 

 

 

 

Juleklem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg