Det er tøfler som dette….

Designet av Kajsa Vuorela Fredriksson

 

…som klarer å vippe meg av pinnen, ja nesten hver eneste gang! Nå har eg IKKJE tid å falle for nye fristelser, men kanskje du ha? Hvis eg gir etter å faller for noe hver dag, vel ja...det har skjedd såå mange ganger før, og til slutt sitter eg fort med 10-15 påbegynte prosjekt! Eg har en sånn flettet “Kiste” på garnrommet, der har eg en hel “TurnusGruppe”, er lenge siden eg har lurt opp i der….tror ikkje eg tørr å kikke opp i der en gang! Eg vet så inderlig godt at opp i der ligger bla Wiola Kofta mi + en lekker lang jakk ei Finull med garn som Dib ga meg til morsdagen for noen år siden…Sitter å strikker på noe eg virkelig vil ha, ut i fra det blå popper det opp noe annet og det eg strikker på blir bare galant pakket bort…bare sånn…Det har skjedd sååå mange ganger, men en dag, ja da skal de “kiste”prosjektene bli ferdige…eg har lovet meg selv…

 

 

 

Designet av Kajsa Vuorela Fredriksson

 

MEN! Tilbake til disse tøflene! Hver gang det popper opp tøfler av denne typen plukker eg de med meg, elsker fasongen + de er veldig kjekke å strikke 🙂 Har strikket noen, men eg har jo gitt de bort vettu…Drømmen hadde vært å hatt en kurv kun med tøfler som dette, i forskjellige farger og mønster. Dikte litt eget mønster er også veldig enkelt å gjøre på disse. Om du aldri har strikket denne typen før, strikk først et par etter oppskriften og så på det neste paret kan du eksprimentere litt med annet mønster. Husk bare at det er ikkje din tøffel for det om 😉
ALLTID fortell fra hvor og kreditér riktig eier 🙂

 

FLORA SLIPPERS
Bildene over
Fra str 36 til 41
Svensk og engelsk strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Haha nå må eg faktisk bare le litt….det er ganske utroooolig! Ali gikk ut i morges for å skifte dekk på Amira sin bil, nytter veldig lite at me har gitt beskjed om akkurat det for lenge siden. Nå er det glatt og i natt kom det snø….
Say nooo mooore! Men ok, Ali skal kjøre bilen fra gata (hvor den er parkert) og inn her mellom leilighetene og garasjene, for å komme hit er det en bitte liten bakke på CA 4 m, en helling er vel mer riktig. Ali kommer nedover veien og når han skal svinge inn hit, ja så seilier bilen forbi oppkjøringa *ler meg skvett* Bilen fortsetter sin egen ferd neeeed over veien, Ali klarer med nød å neppe å svingen til venstre ved veiskillet for så å bare skliiiii helt ned….og nå står bilen HEEEELT der borte *Peker langt der nede*

 

 

 

 

Så ja, da står bilen der da, Amira har min bil og eg må bli HOME! Må nesten bare riste på hodet, men eg får sende en mld til de som venter på at eg skal komme å hente varme klær. Ali sin løsning: “Det er meldt regn kl 12 så da går eg ned å henter bilen” – Eg trodde jo etter 30 år i Norge at han visste at regnet ikkje er en løsning på problemet haha Blir det regn nå, ja så blir det til is, så jaaa da får man se da…
Kanskje bilen blir stående der til våren? hehe

 

 

 

 

Ser ut for at det kan bli en dag sammen med de nye vennene mine ♥ Det første eg gjorde da eg sto opp mens kaffi`n putret var å ta en tur ut på terrassen å koste snø av alt maten, hang opp et par nye også. Det er til tiden full fest der ute, klarte å telle 16 små på det meste. Det er så koselig, og så mye kvittring. Vurderer å ta å vaske den store skyvedøra i dag, men me hadde ikkje mer spylervæske hjemme, siden gradene nå ligger rett rundt 0 klarer eg det kanskje om vannet er varmt nok? Eller er det noe annet eg kan ha i vannet slik at det ikkje fryser?
Det ene året Ali vasket vinduene før jul så frøs nalen fast i ruta!!

Jaja, Ali er på vei i seng igjen for å innhente litt varme og eg ruslet nok etter hvert ut på kjøkkenet…
Mer enn det, ja og muligens vaske den døra blir det eg gjør i dag for eg har strikkeplaner!

 

 

KOS DEG OG HA EN
FLOTT VINTERDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

7 kommentarer
    1. Fine tøfler. Har strikket noen par i denne fasongen.
      Må vel si at jeg synes det er litt i seneste laget å få vinterdekk på bilen nå. Spesielt når en er avhengig for å komme seg på jobb 😂
      Vinter i Norge. ❄️❄️

      1. Absolutt i det seneste laget, riktig det, men det har ikkje vært nødvendig før. Jo lenger man kan kjøre på sommerdekk jo bedre er det. Eg skiftet på fredag fordi det var meldt fuktig og kaldt vær og siden eg har mor mi sin bil må eg kunne hoppe i bilen om det er noe med henne, derfor skiftet eg. Meeen, det å få det til å klaffe å skifte når man skal gjøre det selv (les; Ali) så er det ikkje helt enkelt. Men nå fór han og Amira ut for å se om de får skiftet 🙂 Kommunen har vært å skrapet og strøtt så kanskje de får hennes bil opp hit, hvis ikkje blir det skifting der borte i skauen hehe

    2. har du ikke vinduspylerveske kan du bruke rødsprit ,det gjør samme nytten og vannet fryser ikke :=) og godt det ikke skjedde skade da bilen seilte nedover ,uff det er skummelt og kunne også fort blitt dyrt .
      Men tøflene var rålekre helt enige med deg der ja

      1. Hadde rødsprit heller, men det gikk fint. Eg har ei sånn stor bøtteboks for vindusvask fra Jif, opp i der er det ei lita flaske som man blander i vannet. Gikk helt strålende, både med nal og det hele og nå er døra så ren og pen. Ikkje bare bare å bo rett ved siden av havet (Nordsjøen står rett inn her) Saltet ligger tjukt på vinduene og man føler man har tåkesyn når man ser ut vinduene hehe

    3. Har du sett de nydelige herretøflene som hun holder på med nu og som snart er klar for salg🙂Wow🤭

Siste innlegg