Det går til HELVETE!

Foto: Kyrre Lien, VG

 

Nå er det helt grusomt og forjævlig! Unnskyld språket, men me har gått tom for hva man skal si når søsknene til Ali ringer hver eneste dag, flere ganger om dagen! De gråter, de skriker, de er bunnfortvilet og det er INGENTING verken me eller andre kan gjøre for at dagen og livet deres skal bli bedre! Som du kan lese i VG sin Reportasje er f.eks pengene så og si 0 verdt, apotekene stenger —> Ingen medisiner, sykhusene er fulle/evn stengte, ingen strøm, ingen bensin, lite mat, de siste dagene har de heller ikkje funnet brød….
For hver dag blir det bare verre og verre…

Når skal VERDEN skjønne at Libanon trenger hjelp? Når skal VERDEN skjønne at det var FEIL å ikkje hjelpe Libanon da de ble sittende med ca 2 mill Syriske flyktinger når Europa nektet å ta i mot?

Alt kollapser….Alt…

Vil tro at situasjonen er verre nå enn da det var Krig i 2006,
selv om man ikkje skulle tro at noe kunne overgår krig…

 

 

Det er bare veldig veldig trist….

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂 

6 kommentarer
    1. Jeg blir så beveget når jeg hører om enda et land som er på vei inn i humanitær kollaps. Jeg står selv midt oppi et hjelpearbeid til Venezuela via min veldig gode venninne som er fra Venezuela, og situasjonen er veldig lik, bortsett fra det med krig. Det har de vært skånet for. Men den humanitære kollapsen har vart veldig lenge, og nå har man klart å importere matvarer på et svarte markedet, slik at det i hvert fall ikke er så stor matmangel, men det vil ikke si det samme som at folk kan kjøpe mat, for de tjener jo ingenting, akkurat slik det nevnes om den økonomiske kollapsen i Libanon. Jeg leste først om dette på “Kjerringtanker” sin blogg, og der la jeg igjen et tips til hva som kanskje kan gjøres. Om du ønsker, så kan du lese der og se om det er noe for dere å undersøke.
      Jeg føler virkelig med dere, og ønsker dere alt godt, og håper dere klarer å gjøre noe for deres og andre i Libanon, slik jeg og venninnen min, sammen med norske og spanske gavmilde givere klarer å hjelpe familier i Venezuela, selv om det bare er en brøkdel vi hjelper. Alle som kan gjøre noe bør gjøre det.

Siste innlegg