Dette er KRISE!!

 

Et NESTEN tomt perleglass er faktisk krise, spesielt når det er tomt for fargen i lageret mitt også! Skikkelig krise når eg sitter å perler store ting, og ikkje bare en stor ting, men 2 – og dette er hovedfargen! Hjelper lite i dag at eg vet det kommer 8,5 kg perler hjem på mandag…..Eg trenger mer av akkurat denne fargen i dag! Mulig eg kan bli ferdig med den ene, men eg liker ikkje tanken av å måtte vente…

*noen ganger veldig utålmodig, akkurat som en liten unge*

Orket ikkje tanken på å sitte med et tomt perleglass så eg satt meg heller her på pc`n for å scrolle på Ravelry. Herlig å riste av seg litt frustrasjon der! Oj Oj Oj! Fra den ene galskapen til den den andre,
for hva popper rett opp på skjermen min??

 

 

 

Designet av Veronika Schjerverud

 

…IKKJE SANT!?? De enkleste, men likevel knallherlige vottene!! Det som får meg til å bikke og begynne å spinne er når votter som ligger slik i flere fargervarianter! Da er eg solgt! Da vil eg jo ikkje bare strikke ett par, neida, da må eg jo strikke mange, og i forskjellige farger og mønster! Ja akkurat som på bildet! Åååå det er sååå kjekt! Vottene kan du f.eks strikke i Sterk (et av mine nye favorittgarn), men også i Rauma 3-tråds som er et “gammelt” favorittgarn”!! Aj Aj!! Ja, hvem trenger vel ikkje votter, ikkje sant? Alle, så der er me enige! Hmm Nå vil eg strikke votter! Det er jo noe av det fineste du kan gi til noe i gave forresten – Syns eg! Tid og kjærleik i hver en maske, det betyr så mye ♥ Oppskriften er t.o.m GRATIS så det er bare å samle sammen noen nøster og sette i gang –
Så herlig! Hekkan me er så heldige 🙂

 

KLUMSEVOTTEN
Bildet over
Norsk og Gratis Strikkeoppskrift
Mange størrelser; Fra barnevott til voksen mann

 

Dette er perfekte votter om du er en fersk strikker! Både høyre og venstre vott er kliss like! Da vil du aldri ende opp med 2 venstrevotter, eller kanskje det er nettopp det du gjør? Uansett, designeren er veldig smar og tipser om at du like godt kan strikke 3 like med en gang siden en vott veldig ofte har en tendens til å ligge igjen på bussen (Kjenner til det ja) – Så ja, dette var ganske smart gitt 🙂

 

 

 

 


Vettu ka som skjedde mens eg satt her å pludret?? KRISEN min ble AVVERGET!! Woop Woop og Juhuuuu! Dib er ute å shopper/rusler rundt med en kamerat og de var i nærheten av en lekebutikk!! Eg formelig beordret han inn dit for å kjøpe perler!! Eg sa han måtte kjøpe “Hama Midi nr 71”. Fikk melding etterpå om at han hadde kjøpt 5 poser á 1000 perler. *LYKKE* Spurte om det var nr 71 han hadde kjøpt? “Vet`kje eg svarte han, de er grå i allefall!” O M G!! Kan du sjekke nummeret, skriver eg med harde fingre på tastaturet. “Det er nr 17” skriver han…”Men om det gjorde noe, det var jo grå!?” JA DET GJØR NOE! DU MÅ BYTTE! “Ok ok” men han mente de hadde bare den gråfarger, SPØR NOEN, beordret eg! *ler av hele greia* Minuttene tikker sakte avgårde og ser for meg en helg videre uten perling for det er faktisk begrenset hvor mange bretter eg har også liksom,
og nå er snart alle opptatte….Så tikker

 

 

…DETTE bildet inn på mobilen!!
YES YES YES!! Helga er reddet! Woop Woop! Så herlig, videre avtalte me bare at middagen eg lager serveres kl 19 og alle ble fornøyde 🙂 YES! Pjuhuuu Nå kan eg kose meg videre med de gøyale perleriene. Har FAKTISK fått et par bestilling av Dib! Det gleder et mammahjerte stort! Ja han ønsker noen perlerier som han skal bruke til en gave! SÅ GØY!! Ja, eg ble faktisk litt rørt ♥

Før eg setter meg ned med strikketøyet for kwellen og ser på “Skal vi danse” skal eg ta å perle ei lita stund til før eg forflytter meg ut på kjøkkenet. Eg har allerede vært der en stund tidligere og forberedt middagen, men det gjenstår å steike og “samle” sammen ingrediensene før det skal i ovenen – I ovnen havner det når eg vet Dib er på vei hjem 🙂 Tja, alt i alt en fin dag så langt. Har fått bilder fra Amira og det ser
ut for at også hun har en strålende lørdag 🙂

Du da? Hvordan er din dag så langt? Håper du koser deg og at resten blir avslappende
og fin uansett hva du måtte surre med 🙂

 

 

KOS DEG MASSE!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Det er jo store prosjekter du holder på med, så skjønner du trenger mange 😀 Jeg tenkte glasset var ganske fullt, men når jeg ser størrelsen på tingene skjønner jeg….

Siste innlegg