Dette er KUNST!

Designet av Abdullina Kseniya

 

Om det ikkje helt faller inn under kunstkategorien så er det nå i allefall en heeelt egen gren innen for hekling, det må eg si! Eg satt ei stund å studerte bildene og tenkte: “Hekkan hun har vært heldig med de fargeskifta på garnet” Det er jo helt rått….men mysteriet løste seg på genialt vis da eg leste infodelen…Rått er det likevel; Hun har heklet med ensfarget garn for så å male på alt mønsteret! YES! Slike løsninger elsker eg 😀
Plutselig ble det hele noooe mer overkommelig, syns du ikkje??

 

 

 

Designet av Abdullina Kseniya

 

Selv om du nå vet at hun har malt på mønsteret så er det jo likevel helt fantastisk ♥ Å ja, det er forresten heklet på nål nr 0.9 mm og 1,0 mm 😀 Det er ikkje like skummelt som strikkepinne nr 1 –
Har heklet en del duker etc på tynne heklenåler.

 

BEARDED DRAGON
Bildene over
32 cm lang

 

 

 

 

Designet av Abdullina Kseniya

 

Amira har lenge hatt lyst på en Gecko…Hmm kanskje nettopp denne må bli julegaven hennes i år??
Designeren har flere flotte amfibier og andre skapninger. Hva med en skikkelig flott Cobra?
Du bør virkelig sjekke ut hennes design Her Inne 😀

 

LEOPARD GECKO LIZARD
21 cm lang

 

 

 

* * * *

 

 

Lørdag, en del sol og 13 grader – Jammen ikkje verst, kaaanskje eg i dag kan fjerne de siste blomstene ute? Eg er litt gira på å klippe ned Passjonsblomsten og gjøre den klar før frosta, men er det dumt å gjøre det for tidilig? Ser bare for meg at plutselig er det frost ei natt og det er for sent….? Finner kun praktiske råd på Google, som:
Hvor mye man klipper og hvor man setter den…

Anyway, skal en kjapp tur på posten å sende noen armbånd og skal samtidig svippe innom Mester Grønn over gata. Var innom der på fredag å kikket, eg har jo plutselig 8 krukker her i stua som trenger grønt:

 

 

 

På Mester Grønn hadde de 2 Grønne for 100 kr og eg fant 2 som eg ikkje vet hva er og aldri har hatt før. Den ene av de trenger mye vann, mens den andre trenger lite. De passet fint i de pottene som står inni de store pidestalene (Hadde egentlig tenkt å ha Elefantører i de siden eg har noen og 20…men men). Planen min i dag er å kjøpe en til liten grønn plante + 2 som er litt større i pottene til de små pidestalene. Hvis de har en fin hengeplante eg ikkje har eller har hatt vil eg ha det, i de 2 andre høye har en avleggere fra Eføy og Vandrende Jøde. Både Eføy og Vandrende Jøde blir ganske høye selv om de henger så dette kan bli bra 🙂

 

 

 

Du ser det, Eføyen vår (som eg laget tidligere) vokser litt i alle retninger
og det er planen å få til med denne eg skal plante nå også 😀

 

 

 

Skal også benytte meg av tilbudet på lys som de har på Nille. Eg pleier ALDRI kjøpe lys på Europris, men da eg kjøpte de svarte lysestakene der for noen uker siden plukket eg med meg 3 kubbelys fordi eg likte fargene…..kom ikkje på den irriterende kvaliteteten!! Det er liksom ikkje i vanlig stearin?? De er okerfarget, men KRITTHVITE inn
i og det som renner ut av lyset ser ut som tjukk melk!? En ganske rar og snodig seig masse og de blafrer og knitrer veldig mye mye når de brenner. Eg liker best de som heter Mimosa (eller noe?) på Nille 🙂
Så ja, da må eg nok renske dette lysbrettet i dag.

Vel vel, får kommer meg på badet og shaine meg litt – “Har du sett sovesveisen min liksom?”
Hekkan det skal bli digg med påfyll av krøller kommende onsdag! JuHuuu

 

 

LAG DEG EN FLOTT
LØRDAG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

3 kommentarer
    1. Så kuuul!🦎 men 0.9… nesten sytråd da..😆 blir jo innmari fint med tynt garn da. Flott julegave 🤶 og nå…. venter jeg bare på posten. Det gledes😊

    2. Trenger du å klippe ned pasjonsblomsten da? Jeg kjenner planten som inneplante, og hadde en ganske lenge. Du kan kanskje ha den i stua mens den fortsatt er fin, og så klippe den ned så den får en hvil senere på vinteren? 🤔🙂

      1. Hvor enn eg har lest så står det at den skal klippes ned og “Vinterlagres”. Min har blitt rimelig stor (Måtte hente greinene ned fra naboen i sommer 😀 ) Den blir for stor til å bare flytte inn, så uansett må den klippes ned. Nå begynner den å bli skral i bladverket og den drysser, men fortsatt så blomstrer den litt 😀

Siste innlegg