Diagnose : Gammel Røy!

 

Ok, da fikk eg det bekreftet, selv har eg vel mistenkt det siden i fjor vår/forsommer så nå var det på tide å få det svart på hvit. Østrogenproduksjonen er nesten lik 0, ja, så da blir man jo sur da! Hissig kan man også bli til tider, for ikkje å nevne ekstremt lei seg, spesielt når man når kokepunktet og svetten renner nesten uten grunn. Ubehagelig? Jepp, så absolutt! Spesielt når du for en gang skyld har stelt deg litt ekstra og tatt på litt sminke og så går det 10 min, svetten renner og du kan tørke mascara av under haka…Det at eg er kraftig energiløs og kan sove uansett når eg treffer puta kan også være en bivirkning av endringene i kroppen, men nå skal eg ta prøver for å se om det kunne vært lurt med litt B-Vit. Eg fortalte at eg hadde problemer med både negler og hår. Når eg tidligere har hatt det har eg bare drukket ei flaske B-Tonin og det hele har blitt mye bedre. Dette har eg ikkje gjort siden Nyrelegen på SUS sa at eg ikkje burde gjøre det fordi det var alkohol i B-Tonin. Fastlegen kunne i se noe problem med det siden mengden med alkohol i B-Tonin er ekstremt lav! Eg har jo vært avholds siden eg var 20, men etter skadene eg ble påført i 2001 og alt det som skjedde med mage/Lever og ikkje minst fordi eg lever med morfin er alkohol noe eg ikkje skal innta, men B-Tonin går altså fint.

Så ja, etter legen var det full fart innom Boots for å bunkre opp med medisiner for de neste 3 mnd. På disken der
i reseptavlukket sto det noe spennende flasker/tuber som eg ble stående å lese på:

 

 

 

Eg falt automatisk for fargene og duften! Etter å ha lest at dette var bra for dødt statisk hår tok eg hele serien! Jaggu var det ikkje 40% også så dette ble bra! Eg ble så fornøyd vettu og skravlet med hun på apoteket så B-Tonin flaska står igjen i skapet der nede på Boots…Sånn kan det gå og JA, dårlig hukommelse var også en bivrikning av overgangsalderen og lav østrogenproduksjon…Greit å bare få det bekreftet, dvs eg kan legge Alzheimermistankene på hylla 🙂 At eg i tillegg behandles for lavt stoffskiftet gjør det heller ikkje bedre for den østrogenproduksjonen…

Før det blir tatt noen avgjørelse på OM eg skal “Gjøre noe” i forhold til dette fikk eg beskjed om å bare ta vare på meg selv og DET skal eg så absolutt gjøre! Me vet jo alle at når “Livet” butter i mot og noe ikkje er helt i balanse så er det ekstra godt å unne seg noe eller bare kose seg litt extra i hverdagen. “Me-Time” må bare bli enda mer viktig enn hva det er nå for tiden, så jepp, eg skal prioritere meg selv på sååå mange måter 🙂

Statistisk er gjennomsnittsalderen 52 år for overgangsalderen, så eg er litt ung, dvs eg var 47 da det startet og nå blir eg jo 49 neste uke og er skikkelig godt i gang for å si det sånn. Åsså eg som egentlig føler meg såååå UNG!! 🙂

 

Designet av Paula Pereira

 

En GOD medisin for tunge dager er jo så absolutt å kose seg med et kjekt strikketøy! Denne genseren kunne eg så absolutt tenkt meg! Eg liker slike “Jordfarger” bare mer og mer og EN dag skal eg ha en genser i Terracotta farger!! Jupp Jupp! Strikkes raglan Top/Down og den skal være oversize! YES! Denne er strikket i Merino
og Silke noe som gjør den myk og god—> Koselig KOoOS ♥

 

YÉSICA FAIRISLE PULLOVER
Bildet rett over her
Opp til 157 cm i overvidde

 

 

* * * *

 

Akkurat NÅ er planen å få på Sopranos fortere enn fort og bare svinge sokkestrikken, ikkje mye igjen gitt så eg er sykt annige på å få den ferdig! Kjenner at tiden er inne for et nytt strikketøy nå og de nye nøstene ligger farlig nært! Sånn ellers? Kos deg og vært litt snill med deg selv du også 🙂 Trenger nødvendigvis ingen unnskylding for
å være det så bare nyt kwellen du også 🙂

 

 

 

KOS DEG!

 

 

 

Go`klem fra ei Letta Vibbedille 🙂

10 kommentarer
    1. Jeg er vel nesten død, jeg da. Langt forbi gammel-røy-stadiet også. Ferdig med overgangsalderen da jeg var 38 ( gudene vet hvorfor)….og det gikk kjapt. Heldigvis at det gikk kjapt. Noen plages i årevis.
      Lykke til, tror jeg. 😁

      1. Oj, ja det var tidlig det! Har ei venninne som måtte fjeren livmor/eggstokker i begynnelsen av 30 års så fikk det jo rett i hodet. Håper eg kommer meg fort gjennom det, vet eg overlever, men er ganske hett på de verste dagene 🙂 Takk skal du ha 🙂

    2. I all galskapen, er det tross alt bra at du er frisk, selv om du skal gjennom noen år med plager. Jeg fikk også sjekket mine hormonnivåer nå, men her er det ikke noe på gang enda, he, he… Ha en riktig fin strikkekveld!

      1. Ja, selv om eg egentlig på langt nær er frisk og har mer enn nok i det daglige så skal eg nok komme meg gjennom dette uten å tilføre østrogen hvis legen syns det er greit. Er jo ikkje bare bare å “spise” østrogen heller…Så eg får ta det etter hvert og heller stjele kaldluftvifta som Jr har på rommet sitt 😃😃😃

        1. Definitivt feil å skrive frisk, men fint at det denne gang ikke var noe mer som var galt enn den naturlige prosessen i kroppen. Håper du snart er ferdig med et verste. Veldig fint at du deler med oss andre hvordan du har det. Nå går vi hvertfall mot kjøligere tider utover høsten, så kanskje du ikke trenger vifta så ofte fremover.

          1. Ja eg er veldig glad for at alt er på stell og i rute 🙂 Alt som er normalt overlever me og da er det også lettere å takle 🙂 Det er en fryyyd at det er så lite som 11 gr om natta, vinduet åpent og sommerdyna er kald 🙂 Det verste er i grunnen å våkne kliss våt om morningen så sommeren var tøff, men nå blir det jo bare bedre og bedre 🙂

    3. Oi… Kjenner meg veldig veldig igjen. Blir 50 i oktober… Trøtt, svetter, irritert og glemsk.. Ikke kjekt i det hele tatt. Spesielt ille de varmeste dagene i sommer.. Trodde jeg skulle krepere.. Og så har det vært travelt hos oss, bare for å topp det. … Uff…. Det går heldigvis over 😊 nå skal jeg få tatt turen ut til deg snart, er endelig vanlige rutiner igjen så det går ann å planlegge litt 😊

      1. Sommeren var et HELV…!! Var veldig greit at ungene var litt borte i sommeren for da sov eg på legd på rommene deres hehe Jepp, det er bare til å komme vettu 🙂

    4. Humøret sank under nullpunktet, hissigproppen steig 100%, mensen vedvarte, hetetoktene kom, osv når eg var ca 48. Fekk eit råd av ei venninne om nattlysolje piller. Gjett om dei vart kjøpt inn! Og dei virka, etter 3 veker var eg den eg kjente best…

Siste innlegg