DIY – Snart Høst!

 

Ok, nok en gang har eg prøvd meg på et Lysbrett! Å jadda, har prøvd mange ganger, og hver eneste gang har det blitt forkastet etter noen dager…Går å ser på det, flytter litt rundt og til slutt blir det bare rot og eg pakker det som sagt bort. Gir det et nytt forsøk i år igjen for eg fant en del fine kubbelys på Nille i dag så det var full guffe da me kom hjem fra handel.

 


Me var jo på Biltema her om dagen og eg plukket med meg en sånn Spraymaling i helt matt sort. I går fant eg dette fatet i skapet som eg ville pynte på. Det er et gammel sånn sølvplettbrett som har sett sine beste dager, men eg vasket det og sprayet det 2 ganger. Akkurat brettet i seg selv er eg kjempefornøyd med for fargen ble perfekt!

 

 

Har ei skuffe hvor eg har mye krimskrams og en drøss av diamanter (fra Nille) + noen slike kuler som var røde (Julepynt). Eg så faktisk de hadde svarte nå på Nille og det var da eg kom på at eg kunne jo bare spraye de eg hadde. Diamantene sprayet eg kun på undersiden, da er de matte under og blanke opp på, men likevel helt svarte (Se Snapchat om hva eg mener) Likte veldig godt effekten det ga 🙂

 

 

 

Ali ble litt paff da eg hadde sprayet eple hans *ler* Men, det ser mye bedre ut nå!?! Både eple og den stakegreia var sånn chrom kobberfarge og passet ikkje inn noen sted, før nå 🙂

 

 

 

Ok, dette er noe eg føler eg IKKJE kan! Uansett hvordan eg snur og vender på det føler eg ikkje eg er “der”! Ser jo så enkelt ut når andre har slike brett; “Å ja, nei eg samlet bare noe eg hadde i skuffene og satte det der”– Klassisk svar når du spør hvordan de får det til…Vel, eg kjøpte KUN lys og den runde (Oransje) vasen – Å jadda, Ali ble Lykkelig vettu! hehe Men, tingen er den, eg kan godt style med litt av disse fargene når det går mot høst 🙂 Fant en knust stein/keramikkrukke som eg bare la bitene fra på brette (Kreativt!? hihi) Men du, har du noen tips til HVA som er gøy eller fint på et slikt brett så fortell meg. Syns det er kjempegøy med tips og synspunkter. Me har en sånn litt rustikk, rustfarget kort løper som eg har leita etter i dag…Tenke den kunne vært fin å hatt under brette,
må bare finne den først. Jadda er fortsatt litt kaos utenfor stua ser du *Rister på hodet*

Anyway, nå skal brette bare stå hvor det står så skal eg nå se hva ungene sier når de kommer hjem,
de er begge kjent for å være brutalt ærlige! *ler*

 

 

Ali har også snopet litt i dag og, de 2 store glass vase(?)skålene. Han har lenge vært på jakt etter noe slikt som dette og i dag fant han de på Nille og var kjempefornøyd. Dette er nok mer hans stil vil eg si, han elsker marmor og glass! Han har lyst på et stort speil over her med kraftig treramme! Eg har sagt at NEI, det går ikkje for eg skal ha noe mer stilrent når det kommer til speil. Det kan ikkje være så store stilforskjell fra den ene siden av stua til den andre hehe Men ja, han skal få lov å ha denne veggen, men ikkje med et stort “chabby” speil hihi Må bare skyte litt av meg selv: Eføyen på bildet har eg “laget”! I fjor fant eg noen resten av 2 små eføyer som eg hadde plantet ute i ei krukke for 2 år siden, renske de og satte de i vann. Når det var kommet masse røtter plantet eg de opp i urne, når den hadde vokst litt mer tok eg flere avleggere av disse igjen. Til slutt hadde eg jo ganske mange og alle plantet eg i denne store krukka. Har søren meg blitt flott det siste året ♥

 

Ble en ganske så hektisk dag og den startet brått og brutalt ca 12.30 da det gikk opp for meg at eg skulle jo hente Amira på flyplassen!! *Gullfiskhukommelse*. Hoppet i skoa og la i vei, hun skulle kun hjem å hente bilen sin og fòr videre på jobb. Siden eg likevel var i farta da fortsatte bare Ali og eg ut på handel. Skulle handle for mor mi også så det ble mye hit, Rema, dit, Kiwi, overalt, apoteket, Nille og til slutt gartneriet før varer skulle leveres til mor mi. Me var hjemme ca kl 16 og da satte eg i gang med mitt lille prosjekt som tok tid! Skulle jo spraye, vente og så spraye igjen. Var vel ferdig i halv 7 tia, dusjet, kokte kaffi, spiste litt lasagne fra i går og NÅ sitter eg her med Allsang i bakgrunnen. Det neste nå? Opp med strikketøyet 🙂 Jepp, NÅ er det HELG!

 

 

 

KOS DEG!

 

 

 

Go`klem fra ei ganske fornøyd Vibbedille 🙂

4 kommentarer
      1. Ja ikkje sant? Det er det eg også føler; Bare rot hehe Har fått tips til å fjernet et lys og sette inn noe slankt og høyt, så tja…kanskje eg skal prøve det. Er litt redd for å ha for høye lys pga taket! Har nemlig “brent” taket tidligere med stearinlys og med nymalt tak frister ikkje det. Eg får ta en runde i heimen og se hva eg finner 🙂 Men Takk skal du ha 🙂

    1. Hei ! Hvis du tar bort 2 av lysene og lar kun det oransje stå igjen, så blir dette perfekt. Flytt det litt mot der det grønne sto. Lill

Siste innlegg