DUBBEDITTER – Det beste som finnes!

 

Pottel & vas, dill & dall, bare knøle, rolse, surre & vimse, knusekose, mister tid og sted, i allefall tiden – Ja for den flyr…(Mulig den også er blåst bort i dag?) Sitte å surre i egen boble er vel noe av det beste og absolutt noe alle burde unne seg selv å gjøre 🙂 Om ikkje hver dag, men i allefall en gang i blant! Hente “Barnet” frem og finn på noe gøy – Eg gjør det hver eneste dag og det vil nok ikkje endre seg med det første, mye mulig det bare eskalerer og blir verre…ehee…bedre, mener eg jo så klart!

Ok, bildet over! En katt med flere katter og ei mus på slep! En Markørstasjon!? Hva i alle dager kan man kalle dette her? Det ER en “stor” katt med en innebygd nøkkelring som har en karabinkrok på seg og der henger det 5 markører – 1 mus og 4 katter, suverene om du strikke raglan f.eks og musa er den som står i mål/start 🙂 Syns dette var litt morsomt eg da, men så er eg jo også ung for alderen *ler hjertelig* Selv om eg driter i det, kommer eg nok aldri til å glemme det menneske som mente eg var blitt blitt ei gammel kjerring da eg donterte bort det lange håret mitt og fikk viltre krøller i steden for…sukk…Kvinnfolk altså! *ler enda litt mer*

 

 

 

 

Tja, eg tror denne gjengen vil gjøre seg på et flott strikketøy, dessuten er det jo en smart måte
å holde markørene samlet nede i strikkeveska 🙂

 

 

 

 

Tjaaa….det begynner å komme seg så smått med de der “Dotten”, det er enkelt og samtidig ganske vanskelig likevel…Men, disse tror eg blir bra nok til å lage noe utav. Nei, det er ikkje store treperler,
dette er “kuler” som eg har rullet ut i Cernit. Ca 2 cm i dia.

 

 

 

 

Før eg la meg i natt fikk eg stekt disse pusene her, gjenstår å male små detaljer som øyer og div.
Blir nok veldig søte/rare(?) når de er ferdige 🙂

Hva skal man si? Om været f.eks? Noen vil si det er drittvær, og det er MYE vær her i dag selv om alle værkart eg har sett på nyheten ikkje viser at “Hans” er her hos oss?….me i er i ytterkanten av “Hans” – Heeelt i ytterkant, men jaggu har me vær likevel. Skal blåse sterk kuling hele dagen og da bør man muligens gå litt foroverbøyd om man ikkje vil gå på ræva…Det beste hadde muligens vært å holdt seg på Hobbyrommet i dag, men eg har lyst å dra å ut å “KJENNE” på været!?! Gal, eg? Njai…muligens litt! Hva med en tur ut til Tungenes tro? Leste akkurat i avisa at Cruise båtene sti i kø der ute i morgentimene for å snu…de klarte ikkje “seile” inn til Stavanger for å legge til kai…DA vil eg tro det er litt sjø der ute…?? Er nok noen spektakulære bølger der i dag!! Det er nok ingen overdrivelse heller…Hadde vært gøy å sjekket ut, på trygg avstand så klart! Hmm….

Da kan eg jo svippe innom butikken samtidig, du ser det….

 

 

 

 

…i dag er me tomme for is, og det er ikkje akseptabelt!! Samtidig kan eg plukke med meg en pose spinat når eg først er der så blir det kanskje noe middag på meg også etter hvert 🙂

Ikkje vær sur pga været….Benytt deg av været heller! Gjør noe du ikkje har samvittighet til å gjøre når sola skinner, sortere sokkeskuffen f.eks! Eller, rigg deg til i go`stolen eller i sofakroken med den lengste og beste serien du vet! Take a day OFF retten og slettes, eller gå ut å opplev været! Eg har i alle år oppsøkt havet på ei strand eller berg når det blåser som verst, det er helt fantatsisk, men jaggu ikkje alltid like enkelt å stå der å ta bilder……SWOSJ så flyr mobilen bortover berget!! Spørs om ikkje regntøyet må på i dag! Når eg så kommer hjem kan eg jo bare ta meg en varm dusj og flytte inn i DENNE HER! *ler* Får sjå!

 

 

 

 

NYT VÆRET OG DAGEN

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

3 kommentarer
    1. Såååååå fine de kulene med mandala dotter ble. Lyst til å prøve. Er på ferie mellom Mandal og Kristiansand. Kun noen få dråper regn. og blåser godt. Hadde trodd det skulle være verre. Ble tur ut i dag, bringebær plukking. Så store fine bær. Trodde sesongen var over. Gleder meg til å se flere produkter med dotter. Ha en fin ettermiddag.

    2. Pusen med unger og mus er jo et mesterverk, og de dottene er jo bare vakre. Ufattelig dill og svært imponerende 🥰

Siste innlegg