Eg, et miljøsvin?

Reklame | Floke Frisør - Stavanger

 

Tja, på noen områder er eg nok sikkert ikkje den mest miljøbevisste, men kan me egentlig vært 100%?? Hmm me kjører ganske stor bil som sluker bensin, men til gjengjeld så kjører me ikkje sååå mye. Eg sorterer ikkje matavfall fordi eg syns det stinker så fort, men eg sorterer glass og metall + eg kaster ALDRI noe i naturen!

Sist men ikkje MINST bruker eg en FRISØR som absolutt er veldig miljøbevisst, nemligen FLOKE FRISØR ♥ Jøss, nå har eg faktisk gjort det ganske lenge og håret mitt har det veldig bra. Du kan gjøre det samme der som hos en “vanlig” frisør bare helt uten alle kjemikaliene! Hvor bra er vel ikkje det?

 



I dag har eg klippet håret ca 30(!!) cm så nå henger det til ca  korsryggen, en noe mer håndterlig lenge 🙂
Ellers farget eg etterveksten siden fargen fra forrige gang fortsatt var ganske fin. Har en stund følt at håret mitt var blitt ganske tynt, men det viser seg at når håret blir sååå langt som det eg hadde så blir det jo tyngre og da føles det tynnere + at det var blitt noen tørt i løpet av sommeren. Passet fint å freshe det opp med litt gode produkter som ikkje sliter på håret. Ååå var så herlig og eg følte meg vel igjen.

 

“Frisørbransjen har lenge hatt utfordringar med høgt sjukefråvær og frisørane sin gjennomsnittsalder er låg,
når dei må gje seg grunna allergiar og fysiske belastningar. I tillegg vert fleire
og fleire frisørlinjer nedlagde og færre og færre vil bli frisør.

Floke tilbyr dei same behandlingane som tradisjonelle frisørar, men med ein meir allergivennlig kjemi. Floke brukar til dømes plantebasert bleiking, som blir like lys og fin, men som er meir skånsam for håret enn vanleg bleiking. Fargane våre vert veldig naturlege, du får mindre synleg ettervekst og håret vert veldig glansfullt og fint. Produkta våre er reinare og meir naturlege, derfor er dei betre både for helse og miljø.

All forsking viser at det å velje miljø og allergivennleg hud og hårpleie er betre både for miljøet, frisøren og kunden. Me er stolte av å kunna tilby eit betre alternativ for miljøet og helsa di! Alle Floke sine salongar er bygd opp med miljø og eit godt arbeidsmiljø som ein raud tråd. Alle produkt og prosessar som Floke brukar er meir allergi og miljøvenlege og fylgjer dei strengaste krav til å driva grønt, og heile kjeda er sertifisert som Grøn Salong,
som den einaste i Noreg.

Hjå oss er du som kunde heilt trygg på produkt me brukar i salongen,
både i salongen og dei du kjøper med deg heim.
Flokekjeda har sidan oppstart vunne fleire prisar for sitt innovative og banebrytande arbeid
med fokus på leiing og helse, miljø og sikkerheit.”


Måtte le i dag da eg ankom salongen! *ler* Noen som feiltolket Skiltet til Floke, eller? Her i Stavanger finner du Floke Frisør i Klubbgata 1 og eg kan på det varmeste anbefale at du sjekker
den ut neste gang du trenger en frisør 🙂

 


Dagen i dag har virkelig vært lang for eg ikkje var hjemme før nesten 18.30 i kwell! Har gjort mye utenom frisøren, men neste gange eg skal dit skal eg kun ha det på timeplanen! På toppen av det hele presterte eg å gå i ULLKJOLE i dag! Jajaja, så var det litt kaldt da eg satt her i formiddag og det plaskregnet….var ikkje kaldt i byen når sola skein og eg holdt på å renne bort! Startet frisørtimen med å dyppe hodet i kaldt vann og glemte jo at eg faktisk hadde sminket meg i dag haha Festlig! Vel gjemme gikk eg rett inn i en iskald dusj og fikk på med den nye og alt for store pysjen eg plukket med meg på veien til byen i dag 🙂

Nå skal kwellen nytes og fint lite skal gjøres. Eg er bare overlykke over at eg kom meg avgårde i dag for alt styret var virkelig verdt et par timer i stolen hos Floke Frisør 🙂 Du kan også følge Floke på Facebook 🙂

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
MILJØBEVISST KWELL:)

 

 

 

 

Go`klem fra ei Hårfin Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Hej gro
      Danmark kalder igen…

      jeg kan læse at du lige har købt en pyjamas..

      husker du at vaske den før du tager den i brug..

      jeg har arbejdet med tøj, og jeg blev forskrækket over de kemikalier der bruges til tøjet under transporten, der bruges formaldehyd, insektgift og flere andre kemikalier, de bruges så der ikke kommer insekter i tøjet, formaldehyd virker som konserveringsmidler, andre kemikalier, bruges så tøjet ikke krøller, derfor skal alt tøj vaskes inden det tages i brug. tøjet er vævet under forhold hvor medarbejderne ikke kan vaske hænder efter toilet besøg, så der vil også være bakterier derfra… jeg vasker altid tøjer inden jeg tager det i brug, så er jeg på den sikre side…

      der hvor jeg arbejdede var der flere piger som fik allergi af at pakke tøjet ud efter transporten, og det lugtede meget kemisk.

      jeg ville bare lige fortælle om det, så du ikke får allergi

      kh

      Jannie schjørmann
      fra Danmark

Siste innlegg